schema 7 mnd

Ik kom echt in tijd nood. Zeker in het weekend.
Gisteren wilde ze de laatste fles niet eens meer. Ze heeft wel heel lief de hele nacht doorgeslapen.
Ik heb nu een schema van:
7.00 uur 200cc FV
10.30 uur Fruithap 100 gr
12.00 uur 200cc FV
16.00 uur 200cc FV
18.00 uur Groentehap 100 gr
20.00 uur 200cc FV

Ik denk dat het nu teveel wordt nu ik echt naar 100gr fruit en groente per keer ben overgegaan.
Een fles laten vervallen? Welke?

Hoeveel krijgen jullie spuiten van 7 mnd aan FV en fruit/groente per keer?

Bedankt voor jullie tips.
Denise
 
Hoi,

Mijn zoontje van 7 maanden krijgt:
8.00 uur 270 cc Fv met nutrix
10.00 uur heel potje fruit of 2 stuks fruit zelf gepureerd
12.00 uur een paar stukjes brood en 200 cc FV
16.00 uur een heel potje (200 gr) groente.
19.30 uur 270 cc Fv

Dit alles krijgt hij met gemak op. Daarna slaapt hij de hele nacht door tot de volgende ochtend 8.00 uur. Het wordt alleen steeds moeilijker om tussen de middag bij het brood ook nog een fles te geven. Hij wil hier steeds minder van drinken. Verder krijgt hij ook nog wat roosvicee over de hele dag.
 
Hoi Denise,

Lastig he? Eva is nu ook 7 maanden en ik heb het gevoel dat ik haar de hele dag aan het voeren ben.
Het is inderdaad behoorlijk veel wat die kleintjes krijggen. Van het consultatiebureau mag ik nu ook met boterhammetjes beginnen.
In plaats een fles te laten vallen (want dat groente en fruit is nog volledig) kun je beter 's middags nog wel de fles geven, maar minder. Dat is in ieder geval het advies wat ik heb gekregen. Maar het blijft lastig.
Succes!
gr, Yolanda
 
Hoi Denise

Ik zou als ik jou was de flesvoeding van 16.00 uur laten vervallen en de groentehap eerder geven. En dan eventueel de laatste fles ook eerder als dat nodig is.

|Groetjes Ria
 
Hoi,

Veel he wat je kleine te verstouwen krijgt.
Wat je zou kunnen proberen is wat sap bij haar fruit geven.
En dan wat minder fles voeding 150cc ofzo. Dat ook na de avondmaaltijd.

Dan krijgt ze toch nog melk binnen.

Groetjes
 
Hoi, mijn dochtertje is 6 maanden en volgens het consultatiebureau zou haar fles van 16.00 uur vervangen worden door haar maaltijd. Vandaar dat ze misschien die laatste fles niet meer wil. Ik zou proberen om de fles van 16.00 uur af te bouwen, die laatste voeding hebben ze toch nog wel nodig op die leeftijd. Succes.
Mijn schema ziet er als volgt uit:
8.00 uur - 200 cc melk met een paar schepjes rijstebloem
12.00 uur - 200 cc melk
14.00 uur - half potje fruit
17.00 uur - half tot heel potje maaltijd en soms danoontje start na.
19.00 uur - 200 cc melk met paar schepjes rijstebloem.
12.00 uur
 
Hoi,

Mijn dochtertje is bijna 8 maanden,ik heb een voedingsschema van het cb en die schrijft het volgende voor, van 7 tot 9 maanden:

1 a 2 fles of borstvoedingen

2 voedingen: brood met opvolgmelk (beker) of alleen pap van opvolgmelk

1 warme maaltijd plus toetje (bv yoghurt zonder suiker)

1 fruithapje (vruchtensap of fijngemaakt fruit)

Als ik het schema van jou bekijk, denk ik, dat je wel wat flesvoedingen kan schrappen... Ik hou zelf dit schema aan en het gaat goed. Denk ook wel dat het een verschilt per baby, de ene baby is natuurlijk veel actiever dan de andere.

groetjes Lisa.
 
Terug
Bovenaan