Schema 7 weken

Hoi ik heb een vraagje.
Ik zou graag willen weten of ik voor mijn dochtertje Caitlin die nu 7 weken is of ik daar al een voedingsschema voor moet hebben.
Nu is de eerste fles zodra ze wakker word en dat is tussen 5 en half 7 uur 's morgens.
In totaal heeft ze 6 flessen.
Misschien ook wel makkelijk om te weten dat de 2,5 week te vroeg geboren is en Nutrilon Forte drinkt.Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar zet het er voor de zekerheid maar ff bij dus...
Ik hoor graag hoe jullie een schema opgebouwd hebben.

Groetjes Els en Caitlin
 
zou er aub iemand willen reageren...
er staan wel schema's op dit forum maar allemaal voor oudere baby's en geen schema voor een baby van 7 weken dus ik hoop echt dat er iemand wil reageren en vertellen hoe zij het hebben gedaan...
 
Hoi,
Ik heb een dochtertje van 8w , maar ze krijgt borstvoeding op verzoek.
Bij mij is er nog niet echt een vast eetpatroon, en ik denk dat het vanzelf moet komen.
Bij mijn eerste dochter was er rond die leeftijd ook nog geen vast eetpatroon. Ik denk dat het nog wat te vroeg is.
mama van Ineke(2,5j) en Ellen(8w)
 
Hoi Caitlin,

Mijn dochtertje is 6 weken en krijgt flesvoeding. Ze krijgt op de volgende tijden eten:
0700 uur
1100 uur
1500 uur
1900 uur
2300 uur
Ik maak haar uiterlijk een half uur na deze tijden wakker. Dus als ze nog niet wakker is  om  0700 uur, maak ik haar 0730 uur  wakker, zodat ik 's avonds nooit later dan 2330 uur uitkom. Ik gaf haar eerst op vraag, maar nu ze op vaste tijden eet, heeft ze echt  een ritme gekregen, wat voor haar, maar ook voor mij beter is. En ook  slaapt ze  nu door. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.

Groetjes
Dees
 
Hoi

Lieke wordt morgen zeven weken.
Ze krijgt zes flessen van 130 voeding.
Vanaf het begin krijgt ze zes flessen om de drie uur. We beginnen om 07.00/10.00/13.00/16.00/19.00/22.00 en als ze 's nachts kwam. Nu kwam Lieke al heel snel niet meer 's nachts. Na de fles is ze een tijdje beneden of op schoot of in de box en dan gaat ze naar bed. Ze slaapt overdag niet veel. Soms is ze er voor de fles ook een tijdje uit, dan ligt ze in de box. Het hangt er ook vanaf of we thuis zijn of op pad.
Ze heeft dus vanaf het begin deze regelmaat en dat gaat goed.

Groetjes Jannie en Lieke (1509)
 
Hoi,

Mijn dochtertje is ook 7 weken en heeft nog niet echt een vast schema.
Ze krijgt 6 flessen van 120 cc . De ene keer zit er 4 uur tussen en de andere keer wil ze al na 3 uur.
Ik geef haar op dit moment gewoon wanneer ze honger heeft maar vraag mezelf ook af of ik nu volgens een schema haar flessen moet geven.
Ze krijgt 's nachts ook een fles ( omdat ze zelf daarvoor wakker wordt)
Mocht iemand nog tips hebben om haar te laten doorslapen dan hoor ik het graag

Gr Anke
 
Hoi Desi en Jannie,

Hoe zijn jullie begonnen met zo'n schema want als mijn dochtertje nu een uur voor haar voeding begint te huilen moet ik haar dan laten huilen want anders komt het weer niet met dat schema overeen...
En hoe hebben jullie het 's nachts opgelost als ze tussendoor huilden?
Vanmorgen heeft mijn kleine meid om half 8 gehad dus nu proberen om half 12 te doen als ze niet te veel jammert want ze is nu ook nog wakker dus.
Ik hoor het wel van jullie.
 
Hoi
Ik vind het lastig om daarover advies te geven.
Wij beginnen standaard rond zeven uur met de eerste fles. Als ze op de dag eerder komt, krijgt ze hem ook wel wat eerder maar niet meer dan een half uur en ik probeer dan de volgende weer wat te rekken. Heb dus de tijden om de drie uur als richtlijn, maar die houd ik zoveel mogelijk aan. Lieke is soms ook te troosten te rekken met de speen.
Ik moet zeggen dat ze uit zichzelf zo snel doorsliep, heb er niets voor hoeven te doen. Dus kan daar ook geen advies over geven.
Succes ermee.
Groetjes Jannie
 
Terug
Bovenaan