Schema baby 11 weken

Onze dochter van 11 weken zit op het volgende schema :

07.00 - 08.00 : 180+6 = 200 CC
11.00 - 12.00 : 180+6 = 200 CC
16.00 - 17.00 : 180+6 = 200 CC
20.30 - 21.00 : 180+6 = 200 CC

Ze woog 2 week geleden 5600 gram. Ze slaapt dus behoorlijk lang maar is altijd wel heel helder en heel speels. Als ik haar moet wakker maken voor de voeding dan drinkt ze maar een klein beetje en valt weer in slaap!! Wilde eigenlijk proberen om voorzichtig aan een paar hapjes fruit te proberen. Zou dat kunnen? Of gewoon nog maar even op de 4 voedingen blijven en lekker lang laten slapen???
Ben wel benieuwd hoe jullie kleintjes het doen/deden op deze leeftijd?

 
Ik zou met 11 weken nog niet aan het fruit beginnen. Wat wij altijd wel gedaan hebben is wakker maken voor de laatste voeding, ik vind de tijd tussen de avondvoeding van 21 uur en de ochtend wel errug lang voor zo'n kleintje. Daar zou je eventueel dus nog een voeding tussen kunnen stoppen. Je kan het schema bijvoorbeeld maken zoiets van:

7-11-15-19-23 uur, dan hebben ze toch 5 voedingen. Mijn zoon heeft echt maanden op dit schema gezeten, tot de laatste voeding er af viel... mijn zoon dronk de laatste voeding ook wel 'ns niet op, maar alles wat ze binnenkrijgen is mooi meegenomen.

Verder is het een kwestie van je eigen gevoel volgen. Als je vind dat ze het op 4 voedingen prima doet, dan kan je dat ook gewoon volhouden. Blijkbaar komt ze niets te kort. Met de hapjes zou ik echt nog even wachten tot ze minstens een maand of 4 is, beter is 6 maanden, maar niet alle baby's halen dat. Als je haar nu al fruit zou geven, kan het zijn dat ze daar absoluut nog niet aan toe is en er vreselijke krampen aan overhoudt. Vergeet niet dat haar darmpjes nog niet helemaal "klaar" zijn.

Succes!

Esk
 
Ik zou ook absoluut nog geen fruit geven! Zoals hierboven beschreven, krampjes! Daar zal ze wrs net vanaf zijn.

Ons zoontje krijgt ook 5 voedingen van 180cc +6 schepjes. Om 7-11-15-19-23u. Dit werkt prima. 's Nachts slaapt hij al lekker door. Overdag komt hij meestal zelf voor zijn voeding, Om 19.00u krijgt hij een fles en gaat daarna naar bed, voor de voeding van 23.00u moeten wij hem altijd wakker maken en dan nog drinkt hij zijn fles vaak slapend leeg. Kunnen hem daarna zo weer in bed leggen en slaapt dan tot de volgende ochtend. Soms om 5u/6u ff wakker, maar geven hem dan zijn speentje en hij slaapt verder tot 6.30-7.00u. Heerlijk!
 
Ons dochtertje is ook 11 weken..Zal idd, nog niet met fruit beginnen. De darmpjes zijn daar met 11 weekjes echt nog niet aan toe. Ergens tussen de 4 en 6 maanden is vroeg genoeg. Goed naar haar kijken wat ze aangeeft. Want in principe hebben tot 6 maanden ook genoeg aan alleen maar melk.
Zolang ze tevreden is met deze 4 flessen lekker zo laten toch..Als ze er goed op groeit!
Wij zitten op 5 voeding per dag (BV)..7.00-11.00-15.00-19.00-22.00. Ze slaapt de hele nacht door. Ik hou 22.00 al vanaf haar geboorte aan als laatste voeding. Heb echt geen zin om mezelf wakker te houden tot 23.00.
 
Hoi,
ik zou inderdaad in de gaten houden dat ze in iedergeval het minimale aan vocht binnen krijgt op een dag. Als ze iets minder voeding binnen krijgt, maar goed groeit en goed actief is, lijkt mij dat prima.
Met vast voedsel zou ik echt nog niet beginnen als ik jou was! Want behalve dat er een grote kans is dat dan last van haar darmen krijgt, vergroot je ook enorm de kans om voedsel allergieën te ontwikkelen! Dat wil je ook niet toch?
Heel veel succes!
liefs,
Mar
 
Allemaal bedankt voor jullie reacties! Heb ook nog even overleg gehad met het CB. Kon gewoon op 4 voedingen blijven en eventueel bij de laatste voeding een schepje rijstebloem doen of die verhogen naar 210 + 7. Goed de kleine meid in de gaten houden en zolang ze helder is en niet meer om voeding vraagt dan is het prima. Ze zit nu boven de 6 kilo dus inprincipe mag ze op 4 voedingen. Over het fruithapje zouden we het over 2 weken even hebben als we weer op controle komen en voor de 2e prikken.
 
Gewoon lekker laten slapen en de 4 voedingen aanhouden.
Niet met vaste voeding beginnen voor 6 maanden is niet goed voor de darmen en maag. Ik verbaas me de laatste tijd enorm over hoeveel mensen hun kinderen voor de 12 weken al fruithap geven en het CB dat goedkeurt. Dat noemt zich dan professionals!
 
Terug
Bovenaan