Schema baby 11 weken

Mijn zoontje is nu ruim 12 weken en heeft precies hetzelfde schema. 4 voedingen van 180 + 6. Om 23.00 uur kreeg ik hem echt niet meer wakker en dronk hij ook niet meer. Vandaar de overstap naar 4 voedingen.
In eerste instantie was ik bang dat hij misschien niet genoeg zou krijgen, maar Dus ik ben gerustgesteld! Als hij honger heeft, laat hij dat echt wel merken. Ik wacht ook wel tot minimaal 4 maanden met het fruithapje.
 
jeetje wat drinken jullie baby's veel!!!!!!!!!
die van mij is vandaag net 11 weken en drinkt 120 cc 4 schepjes.. hij komt om de 3 uur.
en dus ook snachts.. wij slapen niet door!!!
ik snap niet wat ik verkeerd doe dan???!!! hij wil gewoo niet meer drinken dan 120cc
hooguit haalt hij 4uren lang slapen....

raar!!!
 
ons zoontje is 9w oud en drinkt 5 flessen van 180w + 6 schepjes de enne keer drinky hij de fles leeg de andere keer niet de laatste fles krijgt hij tussen 23u en 23.30u hij slaapt door tot 6-6.30.

hij melt zich ook wel eens eerder geef hem dan de speen en met dit warme weer van de laatste dagen kreeg hij tussen door nog wat baby thee te drinken.

 
hier ook een doorslaper die met 8 weken nog maar 4 flessen dronk.
wel eens in de zoveel tijd wilde hij opeens een fles extra die krijgt hij dan.
Of als we bijv een verjaardag hebben en rond 12en thuis komen dan wordt hij wakker (door uit bed, in maxi, uit maxi, in bed) dan geven we hem wel eens een flesje als hij niet meer wil slapen maar drinkt dan geen hele fles.

wat je fout doet maaike? geen idee, meestal regelen de kindjes het zelf maar je kan proberen hem te rekken zodat hij om de 4 uur eet dan gaat hij vanzelf naar de 150 cc. sommige kindjes hebben aan 5 x 150 genoeg.

lovemelove wat is babythee???
 
@ Maaike: Ieder kind is verschillend en we lezen hier maar van een paar kindjes ;-)

Sver drinkt zes flessen per dag tussen 07 en 21 uur, verschillend van 120 tot 150. Dit is afhankelijk van de voeding. Van de Nutrilon standaard 1 150, van zijn speciaalvoeding (voor dysmatuur) krijgt hij van 120 maximaal weg...
Na 21 willen wij nog wel, maar hij echt niet. Zouden wel willen dat hij minder flessen per dag nodug heeft, maar dat kunnen we niet afdwingen. Net als dat we hem niet kunnen dwingen te gaan slapen overdag: doet hij ook niet op een hazeslaapje na.

Ze geven het zelf aan en bepalen, wij hebben ons er maar bij neer te leggen....
 
goed dat ik dit topic tegenkwam.
Mijn zoontje is nu 9 weken en wil volgens mij echt terug naar 4 voedingen van 165cc(+51/2schepjes).
Drinkt al een tijdje om 7.00-12.00-15.00-18.00-22.00uur.
Gister kwam bijna de halve voeding van 15.00uur eruit terwijl hij nooit meer dan af en toe een mondje teruggeeft.
Vandaag om 15.00uur lag hij wakker in de wagen (kwamen net terug van wandelen), leek nog geen honger te hebben maar toch maar aangeboden. Dronk met veel moeite 80cc, deed er 45min over met veel hoesten en verslikken!

Vorige week had ik al het gevoel dat hij naar 4 voedingen wilde maar cb zei dat hij nog te jong is vanwege bloedsuikerdalingen.
Wat vinden jullie?

Hij woog vorige week 5500gram.

 
tamslot misschien komt het omdat er dan in eens minder tijd tussen de voeding zit?

mijn kleintje is morgen 11 weken en drink 5 flessen van 180 cc +5 scheppen. en in de ochtend fles doe ik er ook bambix bij. mijn schema is als volgt.

06:30-10:30-14:30-18:30 en 22:30 laatste fles drinkt hij niet altijd helemaal leeg blijft soms iets van 30cc inzitten omdat ik hem altijd wakker moet maken voor ziijn laatste fles. tussen door word hij heel soms wakker en dan troost ik hem ff en dan slaapt hij weer verder.
 
Onze dochter is nu 11 weken oud en slaapt sinds vandaag ineens door vanaf 1900 uur. Net even bij haar gekeken. niet wakker te krijgen!  Normaal is tussen 20.00-23.00 altijd moe maar wakker en beneden. Haar voedingschema 4× 150/5 en 1x 180/6 tijden 6.10.14.18.22 en slaapschema 7.11.15.19(soms).23. Kan ik al over gaan op 4x 180/6? ze groeit heel goed en is heel tevreden en blij.

Ik twijfel of ik haar zo wakker moet maken voor de laatste fles of lekker moer laten slapen. Dan redt ze de nacht waarschijnlijk niet ivm honger.... Misschien vanaf morgen 6. 11. 16. 21? 4×180/6?
 
Terug
Bovenaan