Schema bij 5 voedingen?

Hey Jacqline,

Als het op meer drinken aankomt zou ik bewust niet teveel rekmiddeltjes als thee en water aanbieden. Ze hebben mij altijd vertelt dat een half uurtje eerder of later voeding geven geen schema's in de war stuurt. Zeker als je ziet hoe je meisje hier al zo positief op reageerd zou ik die paar keer dat ze dan een beetje eerder komt gewoon geven. Grote kans dat ze de voeding erna weer zo een half uurtje langer slaapt of speelt.. Maargoed het is maar een tip wie weet kun je er wat mee!

Groetjes Sas
 
Is er niemand hier die het zielig vind om een kind "stil te krijgen met een speentje" terwijl het huilt van de honger?

Ik zou dat echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen hoor. Een kindje huilt niet voor de lol.

Maar ja dat zal wel aan mij liggen dan.
 
@DeeDee, vandaar dat ik aangaf dat een half uurtje eerder of later voeden echt geen schema's in de war stuurt..
Ik heb ook altijd gewoon gegeven als er van de honger gehuild werd, je kunt wel een beetje sturen maar wel tot op zekere hoogte ;o)

Groetjes Sas
 
Ik ben niet iemand van de schema's.
Mijn dochter drinkt op verzoek.
Ik heb haar wel een tijdje wakker gemaakt om 22:00, maar dat was omdat ik heb gemerkt dat ze anders al om 4:00 wakker werd en na een beetje extra drinken om 22:00 doorsliep tot 6:30 of soms zelfs 7:00.

De laatste tijd wordt ze zelf wakker om 22:00 en om 01:00 en om 04:00.
Vannacht lukte het om 01:00 wel om haar in te stoppen en toen sliep ze verder. Maar om 4:00 wilde ze gewoon drinken. Prima toch?

Ben ik wat minder wakker als ik op mijn werk zit :)
 
Hai DeeDee en Sas,

We zijn nu weer ruim 1,5 week verder en het gaat hartstikke goed.
Elke keer een speen geven omdat ze al honger heeft is natuurlijk echt niet de bedoeling, maar het heeft enorm geholpen haar naar de 4 uur te krijgen. Ze kon dan nl wel haar zuigbehoefte kwijt. Nu komt ze zelf pas na 4 uurtjes en soms nog langer.
Natuurlijk kan een half uurtje eerder voeden geen kwaad. Maar we moesten het rekken zodat ze meer zou gaan drinken. Heel zielig ja, maar na een paar dagen werkte het wel! Je kan niet oneindig op 7 voedingen blijven zitten, uit haarzelf dronk ze niet meer cc. Thee of water heb ik trouwens alleen de eerste 2 dagen extra gegeven...

Afgelopen nacht heeft ze geslapen van 8.00 tot 3.00 en daarna kwam ze zelf netjes om 7.00.
Ben benieuwd hoe ze het doet als ze straks een beetje rijstebloem bij haar laatste fles mag!
 
hoihoi

een vraagje. ik lees dat heel veel mensen om 7 uur de eerste fles geven. Mijn zoontje is nu 6 weken oud. hij heeft de laatste voeding om 24:00 uur ook een rottijd omdat het vrij laat is om op te wachten. Als jullie om 7 uur de fles geven doe je je kind dat gewoon in pyama en dan weer naar bed of dan verschonen aankleden en weer naar bed toe? maakt het uit voor het dag/nacht ritme? misschien rare vraag. maar vraag me af als ik hem dan om half 11 pas weer uit bed haal voor de volgende voeding het niet heel laat is en dat hij het ritme dan om gaat gooien. Hoopd at het zo een beetje duidelijk is. Heb het goed in mijn hoofd maar is een beetje moeilijk om het uit te leggen.

Mijn schema is nu
8:00 eerste voeding
12:00 2e
16:00 3e
20:00 4e en naar bed
24:00 5e
en dan komt hij vaak al om 4:00 uur voor de volgende voeding.

 
hoihoi

een vraagje. ik lees dat heel veel mensen om 7 uur de eerste fles geven. Mijn zoontje is nu 6 weken oud. hij heeft de laatste voeding om 24:00 uur ook een rottijd omdat het vrij laat is om op te wachten. Als jullie om 7 uur de fles geven doe je je kind dat gewoon in pyama en dan weer naar bed of dan verschonen aankleden en weer naar bed toe? maakt het uit voor het dag/nacht ritme? misschien rare vraag. maar vraag me af als ik hem dan om half 11 pas weer uit bed haal voor de volgende voeding het niet heel laat is en dat hij het ritme dan om gaat gooien. Hoopd at het zo een beetje duidelijk is. Heb het goed in mijn hoofd maar is een beetje moeilijk om het uit te leggen.

Mijn schema is nu
8:00 eerste voeding
12:00 2e
16:00 3e
20:00 4e en naar bed
24:00 5e
en dan komt hij vaak al om 4:00 uur voor de volgende voeding.

 
Terug
Bovenaan