Schema bij borstvoeding, hoe doen jullie dat toch?

ik heb nooit beweerd dat het niet mogelijk is, het is wel degelijk mogelijk alleen bij mijn dochter werkt het niet. daarbij is het ook nog eens zo dat niet alle borsten hetzelfde zijn.
sommige borsten kunnen meer melk op slaan dan andere waardoor een kindje aan om de 4 uur drinken genoeg heeft.(het krijgt dan in een keer veel binnen)  maar het is ook andersom. ik heb waarschijnlijk geen groot ''reservoir'' want mijn dochter komt gewoon vaker. ik heb er zelf geen problemen mee hoor .....

Hoi,

Mjn zoontje is geboren op 24-07, hij krijg om de 3 uur bv, om 7:00, 10:00, 13:00, 16:00, 19:00 en 22:00 ook komt hij snachts nog, de ene nacht kan dat  1 of 2 keer zijn, de andere nacht wel 6 x. Als ik werk dan kolf ik op de tijden dat ik eigenlijk zou voeden en dat gaat prima zo. Hij krijgt nog geen bijvoeding daar beginnen we over 2 wkn mee dan is hij 6 mnd. Groetjes, Janine

hoi SSM,
het was zeker niet mijn bedoeling om het als feit te melden, ik heb beschreven wat mijn ervaringen zijn  met mijn twee kinderen, maar onmogelijk is het natuurlijk zeker niet! Maar dat is het fijne aan zo'n forum, dat jij dan kan schrijven dat jij wel degelijk succes hebt zodat we daar allemaal weer iets van kunnen leren
 Stephanie

Hoi

Mark is deze week 6 mnd. en ik geef hem ook nog volledig borstvoeding.   Wel geef ik hem soms overdag wat groentehapje.   En savonds krijgt hij altijd wat fruithapje met een halve liga zodat hij misschien de nacht wat langer doorslaapt....
Maar ik heb ook niet echt een vast schema.   Meestal wordt hij sochtends om een uur of half 9 wakker, dan voed ik hem om 9:00, 12:00,  15:00, 18:00. 21:00, en dan komt hij snachts ook wel een keer en af en toe ook wel 2x.   Maar dit is dus niet elke dag precies hetzelfde, als  hij overdag slaapt ga ik hem niet wakker maken, dus dan zit er soms ook wel 4 uur tussen een voeding.   Maar meestal geef ik hem niet eerder dan 3 uur ertussen, en daar vraagt hij ook niet echt om.   Ik denk ook weleens dat ze eerder snachts doorslapen met kv dan met bv.   Dat komt denk ook doordat je savonds minder voeding heb dan smorgens, je bent toch overdag in de weer en dan  maak je ook minder melk.

Groetjes, Liesbeth (mv Mark 20-7-06)

Hallo mama`s,

allemaal hartstikke bedankt voor jullie lieve reactie, ik zag er echt ff geen gat meer in.....
Ik moet morgen naar het bureau, eens ff kijken wat ze daar zeggen. Ben wel benieuwd,.,,,,, Vind het toch al knap dat ik al bijna 5 maanden helemaal borstvoeding geef... schouderklopje voor alle mama`s!!!!!

Nogmaals allemaal bedankt!

Terug
Bovenaan