schema de cb werd boos aan mij ik snap er niks van?

hallo allemaal zoals jullie het weten in de andere topic is me baby nog geen 6 maanden maar 12 maart word ze dat wel ik ben vandaag naar de inloopspreekuur geweest was tevens verbouwng dicht. en toen ik thuis kwam hebik half uur bij de tlfoon zitten wachten de cb zei tegen mij
7;00 uur fles
11;uur halfpotje fruit 150 melk
half3;fles 200cc
6 uur warm eten groente ,150 melk. aansluiting fles hebik eerst ekeer gehoord.
half 10 laatste fles
200 c,
ik wil geen aansluitingfles gefen en hoe denken jullie erover ik ben in de war die andere topic is tot een discussie gekomen   jammer ,,ik wou niet dat het zou werd.
 hebben jullie tips is dat niet te veel voor me baby,
en ze zeggen nog erbij geen water gefen ons advies ik snap dat niet hoeze geen water nou laten we die water maar zitten
hoe zou ik het qua schema doen
gelukkig is dit forum er lan leven jullie
groetjes

toen had ik nog een keer gebeld 150 aansluitingsfles weet iki niet heb ik eerste keer gehoord zei ik aan hun die mevrouw zei daar ik geef je advies jij doetr niet met een sombere stem boze stem , ze kunnen toch beetje lief zijn ik was ongerust door die onzekere schema

Hi Adama,

Je kunt in eerste instantie beter wel even die aansluitende fles geven want je kleine meisje zal echt niet ineens een heel potje gaan eten hoor! Haha!
vandaar dat je het de eerste tijd beter even aan kunnen vullen met melk anders moet ze én aan groente én aan een toetje wennen. Dat is best veel in een keer!

Later kun je dat heel makkelijk vervangen door volle yoghurt, daar kun je ook een beeje diksap doorheen doen maar hier is de zure variant favoriet! Schijnt beter te zijn voor de smaakontwikkeling, juist de lastige smaken kun je ze beter eerst aanwennen. Zoete dingen en patatjes eten hoeft niemand je kindje te leren! Dat eten ze bijna altijd vanzelf!!

Als je'toch perse een toetje wilt geven in plaats van melk, mag je vanaf 6 maand volle yoghurt geven maar dan wel verdund dus een ¼ water toevoegen. Vanaf 7 maand mag ze onverdunde yoghurt maar niet meer dan 150 ml per dag in verband met de niertjes...

Hopelijk zo een beetje opgehelderd?
Heb je nog aan het boekje kunnen komen?

Groetjes Saskia

hoi Adama

Goh wat vervelend zeg,
ik vind moeilijk om te zeggen wat je het beste kan doen ieder kindje is anders maar, die aansluitende fles is denk ik wel het beste,
zeker omdat ze in het begin nog niet zoveel fruit en groente eten.
probeer het anders en kijk hoe het gaat.
en niet zo onzeker jij bent de moeder en je eigen gevoel is meestal het beste hoor meis.

heel veel succes
groetjes mascha

ik heb in het begin ook een flesje melk erbij gegeven totdat de hoeveelheid voldoende was om hun buikje te vullen.
nu geef ik ze soms wat brood erbij zodat ze lekker vol zitten. je moet gewoon kijken hoe je kleintje er op reageert en wat bij jou goed voelt. maar in het begin is het natuurlijk wennen voor de kleine dus moet je het rustig opbouwen.

succes!!

Nou zeg, wat raar dat ze zo onaardig tegen je zijn! Het is toch heel normaal dat je nog even opnieuw belt als iets niet duidelijk is?

En daarnaast, ze zijn er om jou als moeder te helpen en te adviseren, niet om je te bevelen hoor!

Eerlijk gezegd vind ik het een beetje een raar advies hoor. Als je na fruit of groente meteen een fles geeft heeft je kind veel minder aan de voedingsstoffen uit die hapjes, omdat de eiwitten in de fles de opname van voedingsstoffen uit ander eten afremt. Daarom is het het beste om altijd een pauze van ongeveer een uur aan te houden tussen hapjes en een fles. Als jij en je dochter nu een ritme hebben dat jullie allebei prettig vinden, dan zou ik daar voorlopig lekker bij blijven. Je kindje is bijna 6 maanden dus elke dag EN fruit EN groente is nog helemaal niet nodig, jullie zitten nog midden in de wenfase hoor. Het hoeft allemaal helemaal niet zo gehaast. Allebei hoef je pas over een maandje te geven, en als je kindje 7 maanden is mag je ook brood en pasta gaan geven.

Als jij het handiger of lekkerder vindt mag je ook voorzichtig wat hapjes Turkse soep geven (wel zonder zout of bouillonblokje, dus je schept wat uit de pan voor je kindje en dat doe je er voor alle andere mensen die het gaan eten zout en bouillonblokje in). Mijn ervaring is dat babietjes dat soort soep (vooral die met rijst of gort) vaak heel lekker vinden.

ja dirksmama je heb gelijk eerst groente gefen en fruit daarna achter elkaar melk dan accepteer ik niet en daarom hou ik ook die schema niet aan der net heb ik weer de cb gebeld een mevrouw zij tot 12 maart die schema volgen paar theelepeltjes groente en 5   x 200. enbij de 20 maart op de consult spreken die andere mevrouw heb ik nit gesnapt eerste keer van die aansluitingfleessen gehoord vroeger waren er geen cb en dirksmama sorry ik ben nieuwsgierig van waar vandaar weeet je turkse soepen als ik het vragen mag
liefs

Adama,

Wat ontzettend onaardig van het CB om zo raar te reageren. Ze zouden je juist moeten geruststellen, zeker als je onzeker bent.

In het begin (rond 6 maanden) toen ik pas begon met groente/fruit gaf ik eerst melk (borstvoeding) en daarna pas groente/fruit. En toen ze beter gingen eten (zo ongeveer rond 7/8 maanden) gaf ik  mijn kinderen  een half uur tot een uur na het eten melk.
En vanaf 9 maanden gaf ik na tussendoortjes melk, water of thee.
Laat je niet onzeker maken.

Terug
Bovenaan