Schema flesvoeding

Nutricia vertelde dat de smakgeluiden ook nog zuigbehoefte kan zijn en geen honger hoeft te zijn, wij verdikken de voeding wat, doet hij er meer moeite voor!

hai hai,

over een paar dagen is mijn meiske ook alweer zes weken pffff wat gaat dat snel!!!

ik geef mijn meiske uitsluitend op verzoek, vaak komen ze dan ook uit op een eigen vaste schema.

nu komt ze bv

om 6.00 uur
om 10.00 uur
om 14.00 uur
om 18.00 uur
om 23.00 uur

de tijden overdag zijn plus minus maar de laatste is altijd stipt om de een of andere reden whahah wel heerlijk zo....

ze drinkt tussen de 120 en 150 per keer soms is de fles leeg de andere keer staat er nog wat in.

ik  let wel een beetje op  de regel 150 maal aantal kilo's gedeelds door het aantal voedingen.
dat is me richtlijn!

ik gebruik geen water direct uit de kraan ik kook het eerst  dat is denk ik ook mijn eigen kwats maar toch....

zo zie je maar  iedere baby en moeder doet het op hun eigen manier en dat is alleen maar super!!!!!  

liefs mamsy

Hallo! Ons zoontje is inmiddels bijna 14 weken oud. Hij krijgt nu 5 voedingen van totaal 180 ml (dus 180 ml water + 6 schepjes en dan 20 ml weggieten). Hij mag van het CB 5 x 200 ml hebben, maar op 180 ml doet hij het nog prima. Hij heeft dan geen honger meer, maar nog wel zuigbehoefte en dan geven we hem even zijn speentje. De tijden van de voedingen liggen rond 6.30 - 10.30 - 14.30 - 18.30 - 23.30, maar dit kan per dag weer net even anders zijn.
Rond 6 weken merkten we dat hij steeds vaker door de voedingstijden heen sliep. We zijn daarom overgegaan op 5 voedingen. Onze ervaring (zowel bij ons zoontje als 2 jaar terug bij onze dochter) is dat ze uit zichzelf een ritme gingen krijgen toen we ze zelf het ritme lieten bepalen. Hoe meer we probeerden er ritme in te krijgen, hoe meer ze uit het ritme raakten. Max geeft zelf aan wanneer het tijd is om te eten en we maken hem alleen wakker voor zijn laatste voeding, omdat hij anders zijn nacht op het verkeerde moment heeft. De ene keer zit er maar 3 uur tussen twee voedingen in, maar de andere keer haalt hij weer 5 uur. Soms wordt hij per ongeluk rond 4 of 5 uur 's nachts wakker, maar dan kan hij zijn speentje krijgen. Meestal helpt dat, maar soms moeten we hem ook even in slaap laten huilen. Hij wordt dan niet wakker van de honger, maar omdat hij in zijn slaap met zijn armen zwaait of van iets anders schrikt.
Het belangrijkste is volgens mij om te kijken naar de behoefte van je kindje. Dat advies krijg ik ook van ons CB mee. Daarbij moet ik wel toegeven dat dat nu makkelijk is dan na de geboorte van ons eerste kindje. Toen was alles nog nieuw en vond ik het heel belangrijk om veranderingen in de voeding met het CB te bespreken. Nu doen we het meer op gevoel.
Groetjes!!

Oeps! Nog vergeten te vertellen:
Overdag warm ik koud kraanwater op in de magnotron om de voedingen te maken, maar 's nachts gebruiken we lauw water uit de kraan.  Volgens mij  wordt dat ook door het voedingscentrum geadviseerd??? Onze kraamhulp vertelde ons dat dat het nieuwste advies is. Nu wonen wij wel in het zuiden waar het water heel zacht is, maar dat zou eigenlijk geen verschil mogen maken.  Ach, over een paar maanden is ook dat wel weer veranderd.....

Petra, mijn zoontje heeft ook een maand lang de ene dag 6 en de andere dag 5 voedingen gehad. Ik heb uiteindelijk langzaam aan hem iets meer per fles gegeven en toen is hij de nachten uiteindelijk gaan doorslapen. Wij hadden dus echt de ene nacht door slapen en dan vroeg eruit en de andere nacht gebroken en dan lekker uitslapen.
Gewoon lekker je kindje volgen.

quote: Mam van 2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-04-2009 23:48:26'));

Oeps! Nog vergeten te vertellen:
Overdag warm ik koud kraanwater op in de magnotron om de voedingen te maken, maar 's nachts gebruiken we lauw water uit de kraan.  Volgens mij  wordt dat ook door het voedingscentrum geadviseerd??? Onze kraamhulp vertelde ons dat dat het nieuwste advies is. Nu wonen wij wel in het zuiden waar het water heel zacht is, maar dat zou eigenlijk geen verschil mogen maken.  Ach, over een paar maanden is ook dat wel weer veranderd.....

Even nagevraagd bij een contact bij het Voedingscentrum: lauw water uit de kraan raden ze af.
Als je niet naar de keuken wilt: je kunt ook voor het slapengaan water koken en in een thermos doen.

Terug
Bovenaan