schema (jajadaarisieweer!) voor BV mama's, 7 maanden

Hoi,

ik vroeg me af hoe andere BV-mama's dit doen: geven jullie rond 7 maanden ook pap en maak je dit dan met gekolfde melk? En hoeveel BV geven jullie nu? Geven jullie ook extra drinken? En hoe is jullie schema?

Een hoop vragen, op de ene site zie ik dat alleen BV genoeg is en verder fruit en groente, brood. En ergens anders lees ik weer dat je ook pap moet geven en andere dingen...

Ik weet t ook niet meer hoor!

Bedankt en groetjes,
Barbara

Hoi Barbara,

Leuk dat je ook nog voedt!
Ik geef geen pap hoor! Gewoon nog lekker bv op verzoek, dus als ze honger heeft. Want ik wil graag dat mijn voeding op peil blijft, want wil nog wel ff doorvoeden. Dan na een uurtje of zo geef ik haar iets erbij à la Rapley. 's Morgens stukje brood en fruit, 's middags wat ander fruit of al wat groente en 's avonds ook groente. Net hoe het uit komt. Soms komt het ook voor dat ze een hele dag niks erbij krijgt, als het niet zo uitkomt. Dan lekker alleen bv. Dus ik geef ook geen extra drinken erbij.
En ik hou me aan dit schema. En voor andere vragen kijk ik hier.
Succes ermee!
Groetjes, Marloes

Hoi Marloes,

bedankt voor je reactie. Ja ik heb die sites ook bekeken, en op zich staat er heel veel nuttige info op. Maar waar ik naar op zoek ben is hoeveel een kindje nou nodig heeft van 7 maanden. Alleen BV is volgens mij niet meer genoeg, toch?

In het boekje van het CB staat dat ze nodig hebben van 7 tot 9 maanden:
-ongeveer 2 keer bv
-1 keer pap
-broodmaaltijd
-1fruithap
-1 warme maaltijd

Er is zooooooveel info te vinden hierover dat ik door de bomen het bos niet meer zie en benieuwd ben naar ervaringen van andere BVmoeders.

Thanx!

Hoi hoi,

Jawel hoor, bv is nog genoeg tot één jaar. Je zou dus zelfs uitsluitend bv kunnen geven tot 1 jaar! De rest is BIJvoeding. Wel makkelijk om alvast dus nu mee te beginnen, nu accepteren ze nog makkelijker nieuwere etenswaren waardoor het met 1 jaar waarschijnlijk makkelijker gaat. En ze leren alvast eten en met Rapley ook nog behoorlijk wat (fijne) motoriek.
Vanaf 9 maanden schijnen ze volgens deze methode al flink wat te kunnen wegpeuzelen. Ik doe het dus nu een dikke maand met Marly en het gaat idd steeds beter.
Hier mijn ukkie gister met een pruim:
Groetjes, Marloes.
ps volgens mij is het niet gelukt met de foto....

hallo Barbara,

Mijn dochtertjes is nu bijna 8 maanden en ik doe het op deze manier:

- ochtend BV ( ± -6.30)
- 1/2 potje fruit 6 maanden
- BV (rond 10.30)
- boterham (paar stukjes) met boter daarna slokje BV om "door te spoelen"
- ± 14.00 BV-
- 1/2 liga of rest 1/2 potje fruit en slokjes Bv om " door te spoelen"
- ± 17.30 BV
- 1/2 tot 3/4 potje groenten (nu nog van 6 maanden)
- voor slapen gaan BV (rond 19.30)

Ik heb dit besproken met het CB. Ze mag al overal een heel potje van maar ik merk dat ze dat nog neit opkrijgt. Inderdaad heeft ze bijvoeding nu wel nodig voor de vitamine en ook om het kauwen te leren (ondanks dat ze nog geen tanden heeft ;-) Wel adviseerde het Cb om op minimaal 4 BV te blijven voor je produktie. het is nu soms vaker omdat ik bijvoorbeeld na het wandelen ook even aanleg om de droge mond te lessen. Ander drinken is niet nodig. Het Cb zei dat water (spa blauw) wel mag (een paar slokjes) maar verder liever alleen BV. Ik geef haar eigenlijk nu meer tussendoor BV, zeker nu het zo warm wordt. Ik hoop dta je er wat aan hebt.

Suc6!
Maria

Hoi Barbara,

Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en krijgt ook borstvoeding.
Ik had al vrij snel een schema, dus hij kreeg niet op verzoek. (natuurlijk wel eens wat eerder of later).

Met 7 maanden zag ons schema er zo uit:

7.30/ 8.00 borstvoeding
10.30 halve liga met een paar slokken sap
12.00 borstvoeding en daarna evt. een broodkorst
15.00 fruit
16.00 borstvoeding
17.30 groente (potje)
19.00 borstvoeding en naar bed

Sinds 2 weken, heb ik de voeding van 16.00 laten vallen. Hij ging er steeds minder om vragen en was ook snel klaar met drinken.
Ik heb dit toen gewoon geprobeerd en dit ging prima. Als ik soms toch het idee heb dat hij trek heeft dan geef ik hem wat yoghurt.

Omdat hij dus nu nog maar 3 keer bv krijgt, geef ik hem wel wat sap.
Hij drinkt hier niet veel van hoor, echt vaak maar een paar slokken.

Ik ben zelf echt op mijn gevoel af gegaan, ik ga geen bv kolfen om het vervolgens als pap te geven! Dan maar geen pap.
Ik heb nu het idee dat mijn ventje tevreden is, zelfs nu hij nog steeds geen brood wil. Broodkorst vindt hij heerlijk maar gewoon een boterham gaat er niet in.
Hij heeft goede plasluiers en regelmatig ontlasting.

Ik zou dus zeggen, probeer wat je zelf prettig vindt en kijk naar je kindje.
Je kindje geeft vaak precies aan of hij wel of niet voldoende heeft.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Fennie en Jente (15-08-2006)

sorry, weet niet wat ik gedaan heb, maar zie nu steeds bij dit topic heel groot de foto van Marly bovenaan.... krijg het ook niet weg! Nu is het bericht van Barbara  helemaal niet meer te lezen!

Terug
Bovenaan