schema (jajadaarisieweer!) voor BV mama's, 7 maanden

Nou ik merk dat mirthe (8 maand) overdag niet zoveel drinkt. Maar dat haalt ze snachts wel in. Tijden zijn flexibel.,..maar ongeveer is duit het schema.

7.00 bv
8.00 brood met wat slokjes water
12.00 brood met wat slokjes water
15.00 bv en fruit (soms alleen fruit)
17.30 avond eten
20.00 bv
0.00 bv  
en soms om 4.00 weer bv

Hoi Barbara,

Ik doe het net zo als Marloes. Geef borstvoeding op verzoek en probeer netjes een paar keer per dag iets van fruit of groente te geven. Brood geef ik wel, maar dat eet mijn meisje nog niet echt.
Pap sla ik over. Ik vind het teveel moeite om eerst te kolven en dan pap uit een fles te geven, zinloos. Vooral omdat ze toch al went aan andere structuren doordat ik hele stukken eten geef.

Vandaag smulde ze een banaantje weg en vanavond een minicourgette uit het vuistje zo naar binnen. Ze is nu 8 maanden, dus we oefenen al 2 maanden met eten.

Soms eet ze niet, jammer dan, zolang ze drinkt is alles prima!

Hoi hoi,

Hier ook nog een nog steeds borstvoedende moeder!
Ik voed Lyanne op verzoek.
Maar ons schema is meestal zo:

06:00-07:00 bv
10:00 bv
12:00 brood en een beetje water
15:00 fruithap (vers gemaakt-geen potje), daarna bv en gaat ze meestal even slapen
17:00 rijstewafeltje of een stukje liga
18:00 warm eten (vers gemaakt)
19:00 bv voor het slapen
22:00-23:00 bv

en meestal komt ze 's nachts ook nog een keer of 2-3 voor een beetje. Ik probeer dat (weer) af te bouwen, maar honger is honger en als ik er geen problemen mee heb, dan was er niets aan de hand volgens het CB. En ik vind het niet erg, heerlijk juist, lekker knus en rustig.

Groetjes, Marieke
mama van Lyanne 18-8-2006

Terug
Bovenaan