schema kdv anders dan thuis

oeps, typen is lastig na een dag hard werken: Bedankt dus!

hoi hoi,

Goed dat je het gezegd het!Op zich goed dat ze haar nu eerder naar bed gaan doen, maar wel een beetje vreemd dat ze dan fruit krijgt op het tijdstip van de yoghurt (tenzij jij het ook prima vindt)wij doen het altijd zo:We zitten rond 09:15/09:30 met alle kids aan tafel voor fruit en de kinderen die eerder op bedje liggen krijgen gewoon wanneer ze wakker worden, behalve als ze heel lang slapen en het al brood tijd is (11:15/11:30)dan geven wehet fruit 's middags.wij geven dus kinderen zoveel mogelijk op vaste tijden eten, gezellig met z'n allen, maar als een kindje slaapt of thuis een ander ritme heeft, of zelf anders aangeven passen wij ons daar op aan...

Misschien scheelt het ook wel dat ik op een babygroep werk en niet op een verticale groep.

groetjes leetje 1981

Hoi
Ik werk op een kinderdagverblijf op een verticale groep.
wij hebben maar weinig baby,s meestal.eem maximum is 4.de laatste tijd zitten en maar een of twee op een dag onder de een.
wij gaan ook s,morgens aan tafel rond half 10 en de baby,s eten dan meestal fruit.maar soms ligt er al een baby op bed en die krijgt dan het fruit daarna of als het idd al later is tijd voor brood en of fles dan doen we het s,middags.
wij proberen zoveel mogelijk aan de wensen van de ouders te voldoen,maar idd het is groepsopvang en anders als thuis.
ik vindt het zelf prettig om een middenweg met een ouder te vinden..soms heb ik tips of een idee en dan pakt het goed uit.
Het is belangerijk om de dingen goed bespreekbaar te maken.
Wij werken ook met een soort gesprekken..die zijn meer om te kijken hoe het kind in de groep is.ik denk dat je dit soort dingen gewoon regelmatig bespreekbaar moet maken op de dag zelf.
groetjes piewie.

Terug
Bovenaan