Schema op kdv??!?!?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

onze zoon (net 1) gaat als naar het kdv sinds ik weer aan het werk ben. De laatste tijd vind ik dat het niet zo lekker gaat. Hij is eigenlijk altijd vies als hij er vandaan komt, altijd moe en vervelend.

Ik weet dat het daar natuurlijk (veel) drukker is dan thuis maar ik vind dat het (slaap)schema toch gehanteerd moet blijven worden. Gister hebben ze hem 's middags helemaal niet op bed gelegd, 's morgens had hij een klein uur geslapen. Met het gevolg dat hij na het eten en het badje direct naar bed ging.

Denk dat we binnenkort maar eens een gesprek moeten aanvragen want het loopt niet lekker.

Heeft iemand het kdv al eens aangesproken over de gang van zaken?

Ben benieuwd!

Een trotse mama

Hoi,

Dit lijkt me niet echt een fijne gang van zaken! Heather (15-11) zit ook op het kdv (2 dagen in de week) en het is zelfs zo dat ze aan het einde van de dag schoner is dan als wanneer ze thuis blijft! Ze zijn heel serieus met schema's en als daarvan wordt afgeweken krijg ik het altijd uitgebreid een verklaring.

Tuurlijk gaan er dingen anders dan ik ze doe, maar het moet wel acceptabel blijven

groetjes, KT

Meestal geef ik aan wanneer ze ongeveer naar bed zou moeten. Ze volgen mijn wensen heel nauwkeurig op. En idd als het niet gelukt is dan krijg ik daar uitgebreid de reden voor te horen.
Dus vraag het gewoon hoor!
Nu is het in ons geval zo dat Jasmijn dus meestal zelf niet wil slapen als ze daar is, maar ik vraag ze toch het steeds weer te proberen, dus toch gewoon even op bed leggen, desnoods om even rustig alleen te liggen.

Succes!

Elke
ps ik trek altijd de oudste kleren aan, want soms zit de macaroni tot op haar rug en ze veegt al kruipend de vloer schoon. Of ze spuugt en ze kruipt er door heen, thuis heb je dat toch net iets sneller in de gaten.

Ik werk zelf op een kdv en wij proberen altijd zoveel mogelijk het schema van thuis aan te houden, al is dat niet altijd even makkelijk.
Met slapen bijvoorbeeld: de kinderen gaan niet 1 voor 1 naar bed, dat kan gewoon niet want er zijn maar 2 kamers en veel kinderen moetenop dezelfde tijden slapen. Wij letten er wel heel erg op welke "combinaties" kinderen we bij elkaar leggen (die wat alleen maar gaan schreeuwen/spelen worden apart gelegd van elkaar). We leggen niet te veel kinderen tegelijk in bed, en als de kinderen die erin liggen slapen gaat het volgende groepje. Dat werkt bij ons het beste.
Maar er zijn natuurlijk kinderen die van alles, elk geluidje, wakker worden (zoals die van mij) en die slapen dan helaas niet goed op zo'n dag.
Ook mijn dochtertje is altijd erg moe (ook als ze eens wel goed slaapt hoor, gewoon van alle indrukken!), en ik ben er zelf bij dus weet precies hoe alles gebeurd.
We proberen er ook voor te zorgen dat de kinderen weer "schoon" mee naar huis gaan, dwz: uiteraard een schone luier, mondje/gezichtjes schoon etc. Maar dat de kleertjes wel eens een beetje vies zijn kun je echt niet tegenhouden.
Wij poetsen elke dag, maar toch ligt de grond zo weer vol, waardaar vooral de kruipers wel eens minder schone broekjes hebben.
Wij vragen ouders wel altijd om ze niet de beste kleren aan te doen, ook met naar buiten gaan kun je het af en toe niet tegen houden (vallen etc).
Sommige ouders hebben aparte kleding (bijv jogging pakje) bij zich voor als we naar buiten gaan of iets met verf ofzo gaan doen.

Ik wil hiermee aangeven dat het gewoon niet altijd te doen is om ze evenveel slaap te geven als thuis (of je moet al een kindje hebben dat heeeel goed tegen drukte/lawaai kan!) en even schoon te houden als thuis.(maar dat zul je zelf ook wel snappen denk ik)
Maar ik vind wel dat je er wat van moet zeggen als je het er niet mee eens bent.
Je kind smiddags helemaal niet in bed leggen is natuurlijk niet de bedoeling!

hoi 4 dec

Ik vroeg me al af hoe ze dat deden met het slapen. ik snapte al niet hoe je dat in hemelsnaam aan moet pakken met al die kleintjes.
Dat van die kleertjes vind ik ook helemaal net erg hoor. Als ik al kijk wat hier  elke dag met 2 katten en een kind op de vloer ligt dan kan ik me wel een voorstelling maken hoe het op een kdv gaat!

groeten Elke

Hoi,

ik snap heel goed dat het allemaal andes is dan thuis. Maar het is nu al drie weken achter elkaar gebeurd dat hij helemaal omgekleed moest worden omdat er een beker melk is omgevallen, terwijl hij zelf nog  uit een fles drinkt!!

Dan van de vuile kleren snap ik ook wel, met zoveel kids is het ook niet schoon te houden. Maar regelmatig zit zijn gezicht nog onder de etensresten en een schone luier heeft hij ook niet altijd. Soms zitten er zelfs nog kleine stukjes ontlasting op zijn billen!! Dan vind ik gewoon niet kunnen!

Wij gaan binnenkort maar eens praten daar.........

Ik vind dat er ook niet zo wordt gekeken naar de hygiene..
Thijntje zit ook regelmatig onder de etensresten.. (ook van een ander)..
Vieze handjes ed. Ik vind eigenlijk dat dat niet moet kunnen.

Hier worden ze ook ziek van. Thijn is al heel snel ziek en ik heb het gevoel dat het zo alleen maar sneller gaat.. Het slapen heeft Thijn geen last van. Die slaapt soms meer dan thuis.

Ik ben blij met het KDV want Thijn heeft het er reuze naar zijn zin maar ze hebben steeds minder tijd. Schriftjes schrijven wordt afgeschaft en vanaf 1 jaar moet je ze voortaan thuis warm eten geven. Maakt me niet uit maar ik vraag me dan af of ze ook minder tijd voor de kinderen hebben.

Ik ben heel tevreden over het KDV behalve over de verzorging. Die laat duidelijk aan zijn wensen over!

Dus...

Groetjes Bianca

ik denk dat het heel erg verschilt per KDV. Ik heb zelf naast een KDV gewoond en hoorde die leidersters heel vaak schreeuwen tegen kinderen die al overstuur waren. Echt heel zielig. Dus ik was van te voren helemaal niet zo positief over een KDV.
Maar wij hebben enorm geluk met het KDV en de leidsters waar onze Thomas zit, want het is er kleinschalig, lekker rustig, goed contact met ouders, je kunt alles met ze overleggen, en ze hebben alle tijd voor jou en je kindje en ze zijn echt superlief voor Thomas (en volgens mij ook voor de andere kindjes).
Ook wordt er van alles in het schriftje geschreven en kan Thom daar z'n warme hap krijgen. Ze zijn een enkele keer wel eens vergeten z'n toet af te vegen, maar dat doen we dan toch gewoon thuis! Vind ik echt geen ramp. Ik heb al zoveel bewondering voor wat ze daar allemaal doen, dat ik ze dat echt niet kwalijk neem hoor.
Maar ik snap wel als de klachten zich opstapelen dat het dan wel de druppel kan zijn om eens een goed gesprek met ze te voeren.

Succes ermee!

Ida

Terug
Bovenaan