Schema op kdv??!?!?

Ik denk inderdaad ook, wat ida al zei, dat het heel veel verschilt per kdv.
Ikzelf werk ook in een klein, particulier kdv en wij hebben ECHT tijd voor elk kind! Elk kind krijgt genoeg aandacht (natuurlijk niet evenveel als thuis, maar dat kan ook echt niet met zoveel kinderen).
Wij vinden hygiene juist heel belangrijk, ze moeten handjes wassen voor het eten, na het plassen(de "grotere") , regelmatig de luier verschoont en worden heel goed verzorgd.
Misschien doen wij wel iets minder activiteiten (en dan bedoel ik echt knutselen enzo) maar we vinden het belangrijker dat alle kinder genoeg aandacht krijgen en zich fijn voelen. Het is dan ook echt een hele leuke/gezellige en vooral hechte groep (ook met de ouders) . Super leuk!
Ik heb ook op een ander kdv gewerkt waar het anders ging, veel zakelijker. Dus ik weet hoe verschillend het kan zijn.

Maar over de situaties die jij beschrijft: als dat mijn kindje was zou ik ook zeker een gesprek willen met de leidsters hoor! Want zoiets vind ik echt niet kunnen.
Dat het eens 1 keer voorkomt, oke...maar zovaak vind ik echt niet kunnen.
Ga gewoon een gesprek aan, zeg wat je ervan vind, misschien is het probleem dan snel opgelost.
Ik hoop het voor jullie! Want het lijkt me echt niet fijn als je niet tevreden bent over je kov, het gaat tenslotte om je dierbaarste bezit toch!

Succes ermee!!

Het verstandigste lijkt mij om idd een gesprek aan te gaan met de desbetreffende leidsters.
Als het al 3 weken zo is, had ik dat overigens al lang gedaan.
Ik werk inmiddels 8 jaar in de kov en weet dat het niet altijd mogelijk is om aan alle eisen van alle ouders te voldoen.
Als moeder zijnde heb ik me nooit zo druk gemaakt over vieze kleertjes ed, dat maken we thuis wel weer schoon. Ik geloof ook niet dat je kindje daar ziek van wordt, daar bouwen ze juist weerstand van op.
En het is een bekend feit dat kdv-kinderen nou eenmaal wat sneller ziek zijn, omdat zij aan veel meer dingen worden blootgesteld.
Maar dingen als stukjes ontlasting nog aan de billen, dat gaat te ver.
Ook dingen als warm eten geven op het kdv, dat is niet altijd mogelijk en er zijn niet veel kdv's die dit wel doen.
Over het schrijven in de schriftjes; ik vind het belangrijker dat er tijd aan mijn kindje wordt besteedt, als dat die tijd in het schrijven van de schriftjes wordt gestopt. Want daar gaat echt veel tijd in zitten als je zo'n schriftje van elk kind bij moet houden.
In tegenstelling tot 4 dec heb ik juist slechtere ervaringen met een particulier kdv en hele goede ervaringen met een stichting. Maar daar ligt het dus ook niet aan, het zal gewoon verschillen per kdv.
Maar ga een gesprek aan en zeg gewoon heel eerlijk wat je dwars zit.
Succes,
Sil

Terug
Bovenaan