Schema

Mijn dochter is over een paar dagen 6 maanden oud. We geven 's ochtends en 's middags een hapje (1 ijsblokje, soms 2 van dingen die ze heel lekker vindt). Ze krijgt 5x 180ml+6 schepjes om de 3,5 uur. Na 3 uur heeft ze eigenlijk alweer heel erg honger en we rekken het dus naar 3,5 uur. Hierdoor komen we in de knel met de laatste voeding en het laatste slaapje. Ze gaat dus heel vroeg al de nacht in (17:30) en soms heeft ze de op een na laatste fles dan al om 17uur!
Ik wil graag de voeding van 22:00 uur gaan afbouwen, maar dit lukt niet als zij zo vroeg op de dag al de nacht in gaat en eind middag de laatste fles al heeft. Ik wil ook niet zomaar rekken en pas om 19:00 op bed doen, want ik hou echt rekening met haar wakkertijden en ze is doodmoe om 17:30 en dan moet ze echt naar bed. Help!!


Haar schema is nu zo:

06:00/06:30 wakker + fles 180ml+6
08:00-09:00 dutje
09:30 hapje

10:00 fles 180ml+6
11:00-13:00 dutje

13:30 fles 180ml+6
14:30 hapje

15:00-16:00 dutje
17:00 fles 180ml+6
17:30 de nacht in

22:00 laatste fles 180ml+6 (deze wil ik dus afbouwen)

Hoe kan ik de flesvoedingstijden verlengen naar sowieso 4 uur bijv? Heeft ze dan gewoon behoefte aan meer vast voedsel? Zelfs als ik haar een hapje heb gegeven is ze niet verzadigd en rekt ze de flestijd ook niet. Heel gek, het helpt haar dus niet tegen de honger, terwijl het wel 6 goeie lepeltjes zijn ongeveer wat ze opeet van pastinaak of aardappel of banaan (valt best zwaar 6 lepeltjes daarvan zou je zeggen, maar bij haar helpt het niks)

Wie heeft de gouden tip om:
- voedingen te rekken naar minimaal om de 4 uur (dan kan ze rond 19:00 naar bed ipv 17:30)
- om de laatste voeding van 22:00 af te bouwen naar rond 19:00.
 
Ik begrijp niet zo goed waarom je de voeding wil afbouwen? Ze geeft blijkbaar duidelijk aan het nodig te hebben, anders komt ze niet. Ik zou eerst de vaste voeding uitbreiden en dan zal ze vanzelf aangeven wanneer ze de fles niet meer nodig heeft. Maar ik vind 5 flessen bij 6 maanden helemaal niet gek. Melk blijft op deze leeftijd de belangrijkste bron van voedingsstoffen. Daarnaast slaapt ze een goede nacht dus ik zou dit zelf niet zo snel veranderen
 
Je hoeft het nog niet af te bouwen naar 4 uur ertussen. Onze kindjes zijn even oud. Je doet dr best vroeg naar bed. Onze kleine krijgt 5 flessen van 180 en dan hapjes tussendoor en om 7uur ong laatste fles die doe ik met pap en om 20:00 uur of ervoor ligt ze jn bed en slaapt ze tot ong 6/7 uur. Om de 3 uur krijgt ze gewoon een fles dat wil ze en dat is helemaal prima ook volgens consultatiebureau. Volg gewoon je kindje ze laat vanzelf meer tijd tussen de flessen. Zoiezo is fles voeding of borst nu nog het belangrijkst voor die kindjes. Het is helemaal niet raar wat ze doet. Ik geef mijn dochter gewoon wat ze opeet soms is dat bijna een heel potje. Ik zie dat je 3 dutjes hebt. Ik heb er 4 dan red ze het tot 7 uur. Kan je proberen. 
 
Ja als ze een extra dutje doet tussen 17:30 en 18:30 dan heeft ze 4x per dag een dutje en dat heeft weer invloed op de nacht..  Ik geef dus om de 3,5 uur voeding en het schema is inderdaad op zich prima zo, alleen 17:30 dus erg vroeg om de nacht in te gaan. Dacht dat er misschien een tip was om het wat later naar bed te brengen rond 18.30/19:00.  
 
@ RS hoe kom jij dan uit op 20 uur naar bed met 5 voedingen van 180 om de 3 uur vanaf 6 of 7 uur 's ochtends? Zou je je schema kunnen delen alsjeblieft?
 
Rond 6/7 uur wakker (slms half 8) ik eindig waar ik smorgens mee begin. 6/7 fles 8/9 dutje(vaak slaapt ze dan 2 uur) ong 10 uur fles 11;30/1200 dutje 13:00 fles daarna hapje 15:00 dutje 16:00 fles en soms ook nog hapje 18:00 hazenslaapje ong 19:00 papfles daarna boekje lezen pyama aan 20:00 slapen
 
wat voor invloed heeft het dan op dr nacht als ze nog een hazenslaapje pakt rond 18:00? Slaapt ze dan nirt meer door? soms slaat onze dochter hem ook over maar geef dN echt pas de fles om 19 uur
 
@ willemijnb
Klopt overdag zeker. Alleen ik moet haar altijd wakker maken voor de laatste fles. Dus vandaar dat ik dacht misschien te kunnen schuiven door overdag meer voeding of juist meer vaste hapjes overdag, zodat ik haar niet meer wakker hoef te maken en ze overdag ook niet honger heeft om de 3 uur. Ze krijgt ook standaard 1 schepje johannesbroodpitmeel in elke fles. Ze weegt 6,4 kg nu.
 
[quote quote=10611208]wat voor invloed heeft het dan op dr nacht als ze nog een gazenslaapje pakt rond 18? Soms slaat onde dochter hem ook over maar krijgt ze echt pas fles om 19:00 en ik haal har smorgens ook niet eerder uit bed als 6 uur[/quote]
Ze doet geen hazenslaapje helaas, ze slaapt direct door en wordt dus niet uit zichzelf meer wakker.. dat maakt het zo lastig en haar nacht begint dan dus al
 
Bedankt voor je schema!
 
Terug
Bovenaan