Schema

Ik zou gewoon proberen die laatste fles te laten vallen van 10 uur en kijken wat ze doet. Ik gaf hem omdat ik hoopte dat ze dan wat lange door zou slapen maar dat was niet zo en toen heb ik m weg gelaten. Soms wil onze dochter ook niet slapen en dan ga ik even met dr op de bank zitten en zakt ze toch even halfuurtje weg
 
Ja heb het nooit geprobeerd, want vanaf 17:00 niks meer vond ik wel erg lang. Ik denk misschien liever dan  laatste fles van 22:00 naar 19:00 uur afbouwen met elke dag een halfuurtje eerder en dan kijken of ze de nachten nog doorslaapt.. dat betekent dan dat ik haar om 19uur wakker moet maken voor de fles. Vind het zo lastig dat haar nacht dan al is begonnen en ik haar dan wakker moet maken. Niet fijn :(
 
En wat als je haar niet wakker maakt? Bij ons dronken ze de fles niet goed leeg als we ze wakker maakten, dus we zien wel wanneer ze komen. Vaak werd dat om 11 uur. Nu is het nog steeds russische roulette (ze is net 2), soms slaapt ze van half 7 tot half 8 (13 uur) zonder fles, soms komt ze om 11 uur savonds en soms tussen 2 en 3. Ik maak een fles, doe de luier en binnen 20 minuten lig ik weer in bed. Ik weet dat het bij jongere kindjes meer gedoe is, maar wie weet slaapt ze al wel door zonder die fles en kun je de flessen overdag iets groter maken zodat ze minder snel honger heeft? Je kunt ook als lunch een deel van de fles met pap maken, dat vult ook goed. En ja, als ze meer wil eten, gaven wjj meer. Vrij snel ging het naar 10 a 12 happen, ik heb nooit gesnapt waarom ze het oefenhapjes noemen, want die van ons hadden honger en aten veel meer dan 4 lepeltjes...
 
Ik zal vaste voeding opbouwen en daarna een fles afbouwen. Vanaf 6 maanden mag je ook koolhydraten aanbieden, bijv brood tussen de middag en aardappelen rijst pasta in de avond. Ons schema: 07 fles 09.15-10 slapen, 10 fruit, 11.30 fles, 12.30-14.30 slapen, 14.30 fles, 16.45-17 slapen, 17 groentehap met koolhydraten, 18.30 fles en slapen tot ochtend zonder voeding. Die late avond voeding kan je afbouwen als je tegelijkertijd je vaste voeding gaat opbouwen, kan mooi samen. 
 
[quote quote=10611219]Ik zal vaste voeding opbouwen en daarna een fles afbouwen. Vanaf 6 maanden mag je ook koolhydraten aanbieden, bijv brood tussen de middag en aardappelen rijst pasta in de avond. Ons schema: 07 fles 09.15-10 slapen, 10 fruit, 11.30 fles, 12.30-14.30 slapen, 14.30 fles, 16.45-17 slapen, 17 groentehap met koolhydraten, 18.30 fles en slapen tot ochtend zonder voeding. Die late avond voeding kan je afbouwen als je tegelijkertijd je vaste voeding gaat opbouwen, kan mooi samen.[/quote]
Ik zou dit schema proberen.. hier gaat ons zoontje van 6 maanden ook heel goed op. Probeer het zeker een week, het zal even moeten wennen.
 
Terug
Bovenaan