schema

Hallo dames,

Misschien natuurlijk ook wel heren, maar ik ga voor het gemak maar even uit van dames.

Kunnen jullie me eens vertellen wat het 'schema'was/is van jullie baby met de leeftijd van 10 weken?
Ik heb hier namelijk nogal woorden over gehad met het cb want die willen dat ik mijn zoontje 's avonds om half 8 de laatste fles geef en dat hij dan maar de nacht door moet. Hij doet dit dus niet en nu zeggen ze dat ik hem maar moet laten krijsen. Dus ik heb gezegd dat zij dan maar even een nachtje mag komen oppassen en dan ga ik wel een nachtje ergens anders bivakkeren want het gehuil is onverdragelijk.

Ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen

Groetjes Diana
 
Raar die conulstatieburo's. Mijn mannetje heeft vanaf 9 weken een vast ritme. Zijn laatste fles was om half 8 en dan kreeg hij de volgende ochtend om half 8 of zelfs half 9 weer een fles.
Bij mij zei het consultatieburo dat dat juist niet goed was zo lang zonder fles. Dat i.v.m. het bloedsuiker.
Ik heb niet naar ze geluisterd, want ik vond het onzin.
Wat ik probeer te zeggen is dat het consultatieburo bijna altijd verschillende adviezen geeft.
Doe gewoon wat jij en je kindje prettig vinden. Als hij later nog een fles wil, dan geef je die toch gewoon?!
Mijn schema is als volgt:
07.30 200ml
10.30 200ml
13.00 200ml
16.00 200ml
19.00 200ml

Groetjes, Meta.
 
Ik vind dat je vooral moet uitgaan wat je kindje zelf aangeeft. Mijn dochter van bijna 10 weken drinkt rond half 9 's avonds en dan meestal de volgende ochtend rond 7 uur weer. Maar dat kan ook 4 uur zijn. Overdag zit er meestal drie uur tussen de voedingen, maar soms twee. Ik voed haar wanneer ze honger heeft. Doe vooral waar je je prettig bij voelt!
Groetjes,
mandy
 
Wat een k.t cb. Ieder kind heeft zijn eigen ritme en de een slaapt door met 4 weken en de ander pas met 10 maanden.

Mijn zoontje is 10 weken en sinds een week begint hij een beetje door te slapen. De ene keer slaapt hij van 20.30 tot 24.00 en daarna tot een uur of 6 De andere keer slaapt hij van 20.30 tot 4 uur. Hij slaapt nog niet de hele nacht door.

Ik snap echt niet dat zo'n bureau dat zegt. Ik lees dat je goed gebekt bent maar er zullen moeders zijn die hier super onzeker van worden en het advies blindelings opvolgen. Hoe krijgen we overspannen moeders.

Volg gewoon je eigen gevoel en luister naar je kind en niet naar het cb
 
Hoi Diana.
Nou toen mijn zoon 10 weken was,(is nu 5 maanden.)kreeg hij van mij zijn laaste fles om 20:00.Hij had toen 4 flessen op een dag. Zijn laatste fles van 23:00 wilde hij zelf niet meer. Ik kreeg toen van het cb op mn kop omdat ik hem nog een late voeding moest geven!!!! Iedereen zegt dus wat anders. Ik heb het toen zelf zo gelaten en mijn zoon is/was toen erg tevreden. Dus doe wat je kind wil,en ja zij zitten niet met een huilend kind. Hij zal er nog wel behoefte aan hebben. Sucses

Groetjes Chantal.
p.s:dit moest vlgs het cb omdat er anders te veel uur tussen de laaste en de 1ste fles zat. Er mocht vlgs hun maar 10:00 tussen zitten.
 
mijn dochter is 13 weken en haar schema is:
4.00 160 ml
8.00 180 ml
12.00 180 ml
16.00 180 ml
20.00 200 ml

ik verminder de nachtvoeding per week en de avondfles verhoog ik per week
 
Hoi,
Ben het helemaal met je eens! Geef je kindje gewoon lekker de fles als ie daarom vraagt. Onze zoon slaapt zelden door en met 10 weken vind ik dat heel normaal.

Masja
 
Hai,

Mijn zoontje is nu 11 weken, wij mogen van het CB de voeding van 22.00 uur nog niet laten vervallen. Dat mag pas als hij 16 weken oud is. Terwijl Nick behoorlijk groot is, hij was 4 weken geleden 60 cm en hij woog toen 5790 gram. Wij maken hem nu wel steeds wakker voor die voeding van 22.00 uur. Als hij wat ouder is proberen we het eens zonder die laatste voeding. Moeilijk is dat he? Wat je dan moet doen, je zou zeggen dat je het CB kunt vertrouwen, maar ik moet eerlijk zeggen dat het advies wat jij hebt gekregen mij niet echt goed lijkt. Ik zou gewoon doen wat het beste voelt voor jou. Jij kent je kleintje het beste. Succes!! Groetjes Truus
 
Terug
Bovenaan