schema

Hihihi, wat een consternatie!

Ik bied maudy de flessen aan die ik hierboven beschrijf. Vaak drinkt ze die leeg, soms niet. Maar de laatste fles van 270 cc gaat er altijd helemaal in.............ze heeft een paar weken wat slecht gedronken, maar is nu weer helemaal de veelvraat die ik ken......
Hoe ik er meer dan 200 cc in krijg?? Geen flauw idee, het kind vraagt erom......was vandaag op het buro en heb verteld wat ze dronk, geen frons op het voorhoofd van de verpleegkundige, geen vragen. Het was allemaal prima. Wanneer ik met groenten ging beginnen was de vraag.........whahaha!!!

Ach ja, ukkepuk, ik vergeet elke keer dat ze even oud zijn. Maudy slaapt soms wel, soms niet tussen 15 en 18 uur........hangt geheel van haar stemming af. Vandaag sliep ze dus niet, ondanks de prikken.........

Kijk, maudy krijgt vanaf het begin al de max. van wat ze mag hebben omdat ze zo groot was bij de geboorte........dus haar maagje is al gewend aan wat grotere hoeveelheden......heb haar vanavond om 17 uur zelfs een tweede fruitprak gegeven omdat ze honger leek te hebben.............en het potje was weer leeg.......vanavond heeft ze dus geen 270cc gedronken maar 200cc plus het potje fruit dus.........
Ga nog een week of anderhalf/twee door met fruit en dan ga ik ook groenten introduceren.
Heb hele leuke kookboekjes.........ben benieuwd........
Ze is vandaag trouwens weer gewogen en gemeten...........7160gram en 66 cm.

Gr. Rimke

Hoi Hoi,

Tess (08-08-'08) heeft het volgende schema:

- Tussen 7 en 8 fles 210 en 7 schepjes
- terug naar bed tot ongeveer 10 a 11  uur
- dan fruithap en spelen
- tussen 11 en 12 fles 210 en 7 schepjes
- spelen
-  als ze 2 uur wakker is dan weer naar bed slapen tot ongeveer 15 uur
- tussen 15 en 16 uur fles 210 en 7 schepjes
- spelen
- tussen 17 en 18 uur groentehap
- spelen
- even slapen ongeveer 1/2 uurtje
- spelen
- tussen 19 en 20 fles 210 en 7 schepjes en rijstebloem
- slapen tot de volgende dag

Groetjes Lia

Hoi Rimke,

Goed om te lezen dat Maudy weer goed drinkt. Ik was meer benieuwd hoe ze dat weg krijgt, maar zo te lezen geen probleem. Welke "melk" geef je haar?

Onze man is volgende week al weer 6mnd. De fruithap krijgt hij sinds twee weken en die gaat erin als zoete koek! Ik heb vandaag een blik opvolgmelk gekocht van Nutrilon en ook daar staat dezelfde hoeveelheid op. Ik had gedacht dat hij nu wel meer zou mogen. En ik dacht dat het op kilo's ging. Dat schijnt dus niet uit te maken. Hij is namelijk met z'n 10kg, of inmiddels er al over ook een big one. Maar goed eind van de maand naar CB en dan ga ik het eens vragen. Met de groente wachten we nog even, wel krijgt hij vanavond een beetje rijstebloem in zijn fles.

Hier is de fruithap weer op en ga maar eens een doekje pakken, meneer heeft er een handje van om zijn hand in zijn mond te stoppen dus alles zit weer lekker onder, haha.

Froukje

hallo dames,

onze dochter Noa is op 1 sept geboren en krijgt nog 5 flessen van 210cc. In de laatste fles (23u) doen we 2 eetlepels rijstebloem.
Helaas slaapt ze nog steeds niet door en worden wij een beetje radeloos... Ze krijgt haar flessen om 07u-11u-15u. Ongeveer een half uur na iedere fles gaat ze slapen. Na de fles van 15u valt ze als een blok in slaap en trekt door te 19u. Dan moeten we haar echt wakker maken. Idem om 23u. Dan wordt ze 's nachts wakker om 04u. Ze heeft haar stembanden ontdekt en gilt het dan uit. Niet van woede of verdriet, maar puur omdat ze dan klaar wakker is. Ik hoor graag van jullie of jullie de kids wakker maken om te eten, of dat ze uit zichzelf melden? Wellicht dat daar de oplossing ligt?
Negeren heeft geen zin, boos worden evenmin. Ze is gewoon wakker. We gaan er even uit om haar speen te geven, maar die spuugt ze uit. Dat trucje heeft ze nu ook ontdekt dat dat leuk is om te doen. Het is een pittige tante, maar het begint ons nu na 4 maanden toch echt op te breken dat we geen normale nachtrust krijgen..

Liefs,
Carla

Hey,

Nick is nu intussen alweer bijna 5 maanden en weegt 8 kilo.
Zijn schema ziet er als volgt uit:

7.30 uur wakker
08.00 uur fles 180 ml + 6 schepjes
10.00 uur half potje fruit ( wel zelf gemaakt )
10.15 - 11.00 uur slapen
12.00 uur fles 180 ml + 6 schepjes
13.30 - 15.00 slapen
15.00 uur 1/2 potje groente ( wel zelf gemaakt )
16.00 uur fles 180 ml + 6 schepjes
17.30 - 18.30 slapen
20.00 uur fles 180 ml + 6 schepjes + 3 eetlepels rijstebloem.
20.30 uur slapen tot de volgende dag......met soms een aantal onderbrekingen...  

Groetjes Mootje
Mama van Nick (17-08-2008 )

Idamirthe is bijna 6 maanden:

8.30: Bad en BV
12.30: Fruit en pap (als bambix, maar dan uit Duitsland, heb je veel keuze)
17.30: Met de pot mee eten en een danoontje na
20.30: 100fles met rijstebloem en BV.

Die laatste kan wel eerder, maar deze tijd bevalt me wel, dus nog even zo houden.

Janine

Hoi Froukje,

Maudy krijgt half/half eigen merk Etos en voeding voor hongerige baby's, goh.........
Die laatste zijn we nu aan het afbouwen, omdat ze laatst minder at en ik wel wilde dat ze genoeg voedingsstoffen en vocht zou binnen krijgen.
En tja, zonder problemen gaat alles erin.......
Ze mag max 1 liter per 24 uur
Na 6 maanden gaan onze ukkies weer minder melk drinken he? Dan krijgen ze nog drie flessen van 200cc. Staat in ieder geval op mijn schema van het CB. De maaltijden worden steeds meer vervangen door brood, fruit en groenten........melk wordt dan opvolgmelk en steeds minder........je moet maar eens een schemaatje vragen op jouw CB als je daar vragen over hebt!
Anders schrijf ik die van mij wel even over,
ik hoor het wel!

Gr. Rimke

hallo

Ik moet maandag weer na het buro ben benieuwd of hij ook meer in de fles mag.
En rimke krijgt maudy al een heel potje fruit dan? en groente dan?

groetjes

Terug
Bovenaan