schema

hmimes

New member
hebben jullie al een beetje routine in de voedings schema , en slaaptijd .

- hier om ong tussen 11;30 en 12;15 3e fles en
probeer hem in wieg te leggen nog een strijd .
moet eigenlijk inbakeren maar vindt dat moeilijk .
dus wordt gauw wakker door handjes .

4e fles ong 16;30 eigenlijk daarna voor avondmaal
dutje

5e laatste fles ong 20;00 proberen 21;00 in bed
slaapt soms gelijk soms hangerig jengelen tot ong 22;30

daarna pas fles rond 4u nacht en 8;30 maar tussendoor sabbelen , speen , maakt zoveel geluiden klinkt als pers geluiden . ik slaap hier zo slecht door pfffff . of niet eigenlijk , ik kom ook haast huis niet uit zo moe .
 
Hier nog 6 flessen en wel een redelijke routine. Het verschilt af en toe.
Om 03:30 - 07:30 - 11:30 - 15:30 - 19:30 en rond 23:00/23:30 uur.

Ik baker vanaf 19:30 uur in en dan gaan ze ook naar hun bedje/kamertje. Vanaf vandaag baker ik ook even overdag in, ze zijn de afgelooen dagen heel onrustig en druk geweest, veel huilen/krijsen. Zijn nu een stuk rustiger.

Ik kan ook niet goed tegen die geluiden (door de babyfoon) s'nachts. Ik slaap al een aantal weken op de bank, ook omdat mijn man behoorlijk snurkt ;-)

Ik probeer wel regelmatig naar buiten te gaan, ook al is dat een hele volksverhuizing. Ook voor mezelf en mijn eigen conditie maar ik herken je verhaal wel, ben ook ontzettend moe.

Inbakeren zou ik zeker gaan doen en regelmatig, dan went hij er ook aan. Ook aan de tijden dat het dus slaapje tijd is of juist niet.

Sterkte. Liefs Lynn.
 
@Hmimes, hoe oud is hij nu?

Waarom verschuif je het niet zo dat hij de laatste fles ok 23.00 uur krijgt? Zo heb je kans dat hij niet meer om vier uur s nachts komt maar gewoon tussen bijv 6.00-7.00. En vandaar uit bepaal je je verdere ritme.

Bijvoorbeeld: 6.00-7.00
10.00-11.00
14.00-15.00
18.00-1900
En dan voor de laatste zo rond 23.00

Je moet hem dan wel wakker maken maar dat moet vaak wel voor de laatste fles. Maar jij komt wel wat meer aan je rust toe. En het is echt niet erg als hij bijv om 18.30 zijn flesje heeft gehad en dan de volgende pas weer om 23.00-23.30.

En wat betreft het inbakeren, wat vind je er moeilijk aan? Hoe je het moet doen of hoe het eruit ziet in een coconnetje ;-).

 
Wij hebben met Zoë een heel duidelijk ritme. Dat is voor ons allemaal het beste. Ze krijgt 5 flessen om 6:30/7:00 10:30 14:30 18:30 en de laatste tussen 23 en 24u
Het is bij ons uit bed, verschonen, fles, nog even zitten en weer naar bed. Voor haar dus ook heel duidelijk. Ze wordt wel eens tussendoor wakker, maar dan zit er meestal nog een boer dwars, of soms heeft ze gepoept. Ik leg haar dan altijd weer terug, zoveel mogelijk zonder speen, want dat geeft weer onrust als ze die kwijt is. Meestal valt ze dan ook wel weer in slaap. Als ze gepoept heeft wordt ze meestal eerst heel erg boos, maar ook dan valt ze meestal toch in slaap.
Wij gaan best veel naar buiten, moet ook wel met die 2 andere kids, brengen, halen etc.
Soms ga ik ook een stukje wandelen als Zoë na een boer of een poepluier echt niet meer in slaap valt, dan wordt ze lekker rustig en dan kan ik het schema gewoon aanhouden.

's Nachts slaapt ze al heel vaak door, maar af en toe wordt ze toch nog 's nachts wakker. Vannacht ook, toen had ze duidelijk last van haar buikje, ze had gister ook niet gepoept. Dan proberen we eerst een speen en als het echt niet lukt, nemen we haar bij ons in bed en dan kunnen we de speen erin houden en dan slaapt ze meestal wel weer verder. Vaak moeten we haar dan om 7u wakker maken ;-)

Mijn motto is echt regelmaat!

Succes! En ik snap dat het een hele onderneming is om naar buiten te gaan, maar ik denk dat het voor jullie allebei wel heel goed is. Kun je niet een stukje wandelen naar iemand die je kent? Dan kun je hem daar evt verschonen en/of de fles geven. Hij moet natuurlijk ook wennen aan de kinderwagen, dus vandaar dat hij huilt.
En wat inbakeren betreft, dat zou ik elke keer doen als hij naar bed gaat, dan wordt dat voor hem ook duidelijk...inbakeren=in bed=slapen

Nogmaals succes!
 
Ik wilde idd ook nog schrijven, dat je de late fles het beste nog later kunt proberen te geven, want als hij dan idd s nachts niet komt, kun je in ieder geval s nachts doorslapen en dat scheelt zo veel!

Maar nu zag ik dat Tamjo dat ook al schreef, we zaten tegelijk te typen denk ik, haha
 
hoe pak ik het aan dan dat ik de fles om 23-4 u ga geven ??

Hij is 5 wkn en heeft tot nu toe 510 cc op .
Krijgt nog 2 fles van 180cc ik denk niet dat het me gaat lukken de fles van 20:00 naar 23 te verschuiven dus ???

Zou inderdaad beter zijn blij met dit forum hihi .
En ook fijn dat Ayoub de jongste is zo heb ik allemaal moeders boven me die beter weten .

Het inbakeren vindt ik moeilijk dat hij gaat huilen want dat doet hij al soms in de puckababy en moet zijn handjes in mond kunnen doen / voelen doet dat dus ook als ze in de puckbaby zitten hihih zo zieligjes . Ik kan nu best moelijk tegen gehuil en zo daarom durf ik het niet aan had het vorige keer geprobeerd met hydrofiele luiere en hij werd helemaal gek ervan . Ook zou ik het dus bijv moeten doen voor de fles te geven want als ik het daarna zou doen gaat hij spugen . Dus pff
 
Als je ongeveer het schema aanhoudt wat ik hierboven staat dan zou het toch wel moeten lukken denk ik?

Desnoods geef je hem nu vandaag rond half acht acht uur een klein flesje dan laten slapen en dan zo rond elf uur half twaalf wakker maken en hem een fles aanbieden en kijken of je zo in het ritme kan komen. Succes!
 
Lastig he dat onrustige slapen. Wij hebben Sven daarom op de zolder gelegd 's nachts, omdat ik door alle bijgeluiden niet kon slapen. We hebben daar een mooie afgetimmerde geïsoleerde kamer en hij kon daar prima liggen. We werden wel wakker van huilen, maar niet meer van dat gekreun en gepers. Kortom: ik kon ook weer wat meer slapen.
Ik zou inderdaad ook gaan voor een ander ritme, hoe doe je dat? Simpelweg door ergens, bijv 19.00 uur een half flesje te geven, zodat je even een paar uur opschuift. En als ie niet tevreden is met een halve fles, dan geef je gewoon een hele. Geeft niks voor een keer hoor.
Daarna kun je rond 23 uur voeden en dan slaapt ie vast lekker door tot 7 uur.

Succes meid, het is met elke jonge baby zoeken hoor, ook als je er al een paar hebt!
 
Terug
Bovenaan