schemas doen jullie het doet de cb dat voor jullie?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal als oijduder s mag je toch ooksommige dingen zelf beslissen de cb geeft richtlijnen bv 7;00 fles enz op dat tijd fruit maar maken jullie ook zelf schemas?heb trouwens twee kinderen
liefs adama

hey Adama

gezellig dat je hier ook heen bent gekomen, ik ging altijd naar beide forums

veel liefs mascha

Hoi Adama,

Hier geeft het consultatiebureau alleen richtlijnen, het schema van Loek hebben we zelf bepaald. Loek wordt woensdag 8 maanden en zit op het volgende schema.

6.30-7.00 fles 210 cc nutrilon 2
12.00 boterham + fruithapje
16.30-17.00 warme maaltijd
18.30 fles 210 cc nutrilon goede nacht

tussendoor krijgt hij dan nog diksap en af en toe een soepstengel of een liga.

Groetjes,

Chantal

dankje wel   mascha sommige mensen begrijpen mij echt verkeerd mascha de andere forum bij voeding is tot discussie gekomen dat ikveel vragen stelde dit forumis toch om vragen te stellen. leukom je te zien ..liefs adama

Hoihoi,

Ik heb een fijn consultatiebureau. Ze geven je richtlijnen, maar zijn zich er ook terdege van bewust, dat elk kindje anders is.
De adviezen waar ik iets mee kan, gebruik ik. De overige leg ik naast me neer en volg ik mijn eigen weg in.
Ons dochtertje geeft zelf heel goed aan wat ze wel/niet wil.

Ons schema ziet er nu zo uit, Evy is nu bijna 10 maanden:
7.00 fles met 2 schepjes pap --> van het bureau moet Evy eigenlijk pap met de lepel, maar dat weigert ze. Meer pap in de fles weigert ze ook.
9.30-10.00 fruit
12.00 2 boterhammen en een fles melk na
15.00 fruit of iets te knabbelen met wat water/thee of diksap
17.00 warme maaltijd met een danoontje na
19.00 fles melk

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi Adama

Het cb is er als steun in de rug, stel je voor dat je je eerste kindje hebt en geen idee verder hoe of wat... Dan is er het forum ook nog, haha...
Ik woon in Griekenland en hier heb je geen cb maar ga je geregeld naar een kinderarts. Bij m'n oudste (hij is nu vier, ik heb nog een van 2 en baby van 6mnd) kreeg ik van de kinderarts een schema vanaf 5mnd hoe je eten kunt opbouwen, dat je geen suiker en zout moet geven het eerste jaar (zit wel vaak in potjes maarja...) geen honing enz.
Hier is het niet hetzelfde als in Ned.(daar ben ik geboren en opgegroeid) bijvb. in Ned. eet je veel meer brood en krijgen kleintjes dat ook, hier komt het helemaal niet voor in het schema. Ik ben zelf gek op brood dus krijgen m'n kids dat ook. Maar ik geef het pas later als de ned. kindjes. Mijn baby is vorige week 6mnd geworden. Ongeveer 3weken geleden ben ik met pap  begonnen met een lepel/bordje in de avond. Sinds een week fruit en sinds eergister groente/aardappel/olijfolie. Het gaat goed! De eerste keren met de lepel wou hij niet echt, was wennen nu heel enthousiast!
Ons schema:
7:00                 210water&7scheppen opvolgmelk=ca.240ml
11:00             fruit in de blender gemixed (maak ik voor 2   dagen)  
                            banaan/appel/peer/mandarijn meestal 2 soorten
                            & een paar slokjes water (gaat nog niet echt van harte)
15:00             warm eten: nu nog groente/aardappel/olijfolie, volgende week: rundvlees  
                            zonder vet koken groente,wortel/zuchini/selderij en aardappel erbij   beetje      
                             olijfolie en een beetje citroen, in de blender mixen en in bakjes invriezen          
                             tot ca. 7,5 maand dan rund afwisselen met kipfilet dan mag ook pasta/rijst
                             (dit was dus de richtlijn v d kinderarts)
17:30             pap in bordje met lepel (hier heb je veel keuze qua smaken maar in het  
                            begin mag alleen vanillepap van rijstebloem, vanaf een maand of 7 mag je
                            ook de andere smaken geven: vruchtensmaak, koekjessmaak, granen    etc.                             Gewoon aanmaken met gekookt water. Het is wel vrij duur...
20:00/20:30 laatste fles melk, weer 240ml

De tijden zijn ongeveer, het schommelt lekker, maar je moet ook flexibel wezen met 3 kleintjes... Als je kindje tevreden en mama ook  is zal het wel goed zijn toch???

groetjes,Priscilla
oja, m'n baby is een flinkerd! Net 6mnd. 10kg en 74cm (3wk geleden) dusssssss ik til me een breuk!!!! hahaha

mama   uit kreta mijn   schema is 7 uur fles 10;00 uur fruit 12 uur fles, half 4 fles half 6 groente 1 potje dan he 8 of 9 uur geef ik haat pap soms met bord soms met fles .je geeft toch ook water erbij in de andere forum heb ik gediscusseerd ze zeggen geen water gefen als ik toch geeef water is goed toch maar echt interessant geen cb ook in afrika of andere landen heb j eook niet maar elke baby groeit dus je doet de schema zelf vaak?

Terug
Bovenaan