schema's!!!!

Het schema van Daniël is zo;

smorgens uit bed vaak 2 boterhammetjes met pasta/ pindakaas/ muisjes/ kaas/ smeerworst etc.
Dit met een beker melk (150cc)
tussendoor een beker yohgo (150cc)met koekje vaak een speculaasje, lange vinger, halve eierkoek ofzo
smiddags weer 2 boterhammen en een beker melk (150cc)
tussendoor als hij uit bedje komt; fruit en anders rozijntjes of 3 yohgurtsnoepjes
s'avond een gewoon portie warm eten en na het eten een festini ijsje of vla of yoghurt.

Liefs marina

Hoihoi,

Norahs schema ziet er zo uit:

08.30 uur: bruine boterham met iets zoets (suikervrije pasta, jam of stroop) met een beker melk (ong. 150 ml, gaat niet helemaal op)
10.15 uur: fruit met een beker roosvicee (150 ml)
12.00 uur: bruine boterham met iets hartigs (kaas of worst) met een beker melk (ook weer ong, 150 ml, gaat niet helemaal op)
13.00 - 16.00 uur: slapen
16.15 uur: ontbijtkoek of soepstengel met een beker roosvicee (150 ml)
17.45 uur: warm eten met de pot mee, klein schaaltje yoghurt met een scheutje roosvicee als toetje

Ik heb me altijd laten vertellen dat het niet goed voor de tandjes zou zijn als ze de hele dag door zou drinken (water of thee natuurlijk wel), vandaar dat ze ook op vaste tijden drinkt.

Groetjes,
Jamie

Hoi hoi,
het schema van Minoux:
08.30u. 1 a 1,5 boterham met eerst iets hartigs en dan zoet. bekertje melk (80--100 cc)
10.30u. koekje en bekertje roosvicee (100-150 cc)
12.15u. 1,5 a 2 boterhammen met eerst iets hartigs en dan zoet. bekertje melk (80--100 cc)
13.00u.-15.15u. slapen
15.15u. fruit en bekertje roosvicee of pakje sap
17.30u. avondeten en toetje (vla)
18.45u. fles met peutermelk (120cc)

Do, die 750cc van jou (waar je het in een vorig topic over had) leek me inderdaad al wel erg veel.
Heb jij van het cb destijds geen info formulieren gehad waar daar iets over stond? Of hebben ze dit niet verteld?
Nou ja, weer wat geleerd joh. :) Als moeders moeten we soms zoveel "leren", haha.

Groetjes, Bianca

Shanice krijgt om
6.30 fles bambix 200 cc
10.00 fruithapje
12.15 1 volkorenboterham met worst en een stukje kaas en een beker melk
13.00 naar bed
15.30 appelsap verlengd met water en een koekje
18.30 avondeten en een yoghurt

Tussendoor drinken ze water ik wil ze niet teveel zoetigheid geven en suikervrije producten zijn ook niet helemaal goed ivm bepaalde stoffen die niet goed zijn voor kinderen

hey meiden

bedankt voor jullie reacties.

nee, ik heb geen info gekregen over te veel melk krijgen.
heb mn schema opgenoemd bij t cb toen nathalia 18 maanden was, en was perfect zei dat mens.
nou niet dus!

vanochtend heb ik haar voor t eerst sap met een boterham gegeven. zat ze me toch raar aan te kijken, van: waar is mn warme melk hahaha

voor de rest zien de schema's er redelijk gelijk uit bij jullie.
ga dat nu ook maar aanhouden.

qua zoetstoffen ben ik niet zo bang voor haar tandjes.
poets 2, soms 3 keer per dag haar tandjes.
(mede ook omdat ze het zo leuk vindt hahaha)

nou meiden, bedankt!!

liefs, do

Hoi Do,

toch raar he, dat zo iemand bij het CB dan eerst zegt dat het goed is.
Ik heb dus inderdaad zo'n formulier gehad waarop stond wat een kind gemiddeld krijgt/mag krijgen bij 7 mdn, en vanaf 12 maanden (zoiets)
Nou meid, in ieder geval weet je nu lekker hoe of wat.

Groetjes, Bianca

Hoi meiden, dit is het schema van Isabelle

7.00uur: 150ml pap + vit. D druppels of pyjamapapje (2x per week)
9.30-10.00uur: 1,5-2 flessen 250ml roosvicee + koekje of fruit
12.00uur: 1 boterham met hartig beleg, soms een tweede met zoet beleg, maar vaker mini-rozijnenbol of plak ontbijtkoek met 100-150ml melk/optimel/fristi
14.30uur: 250ml thee zonder suiker en 250ml vruchtensap/dubbelfriss met water of gewoon water en een koekje of fruit.
17.00-17.15uur: avondeten wat de pot schaft of heel soms een potje en daarna een toetje van danone of magere yoghurt
voor het slapen: restant fles wat er nog over is of wat water.

Ik geef Isabelle geen light-frisdrank en de optimel krijgt ze maar heeel soms.

Liefs Monica

Terug
Bovenaan