schepje flesvoeding bij borstvoeding?

hallo

effe een vraagje ik geefborstvoeding en kolf het ook af maar heb soms het idee dat de kleine er niet genoeg aan heeft kan ik er een schepje voeding bij in doen?

groetjes
 
Hoi,

Even een vraagje? Waarom denk je dat je kleine niet genoeg krijgt?
Het is zo dat borstvoeding om vraag en aanbod gaat dus als je denk dat je kindje te weinig krijgt legt je hem een paar dagen vaker aan, je kunt bijv tussen de voedingen door een paar min aan beide kanten laten drinken, na een paar dagen krijgt je baby dan precies wat hij nodig heeft!
Het nadeel is dat als je nu flesvoeding bij geeft(mag trouwens niet in je bv dan inderdaad apart) is dat jij niet meer melk gaat aanmaken en je tekort dus gaat oplopen!
Je kunt even naar het cb gaan om je kindje een keer extra te wegen vaak hebben ze daar speciale inloopuurtjes voor, zou je even voor kunnen bellen.
Het beste controlemiddel thuis zijn de luiers, is de luier elke keer goed nat? mag best een keer wat minder zijn maar over het algemeen moeten ze goed nat zijn..
Hoe oud is je kindje precies? Want ze hebben elke keer groeisprongetjes ik geloof even uit mijn hoofd met 6weken 3mnd enz. Dan hebben ze dus meer melk nodig ook kinderen die flesvoeding krijgen gaan dan in cc omhoog!
Probeer eerst wat vaker aan te leggen en bel het cb even voor te wegen, je kunt altijd nog fv bij gaan geven!

Hoop dat je er iets aan hebt   Gr MJ
 
hallo

oke dankjwel voor jullie reactie maar ik leg hem niet altijd aan maar meestal krijgt hij de borstvoeding uit een flesje, hij heeft namelijk een hele slechte start gehad waardoor hij eerst helemaal de borst niet wilde pakken dus krijg hij het via een flesje nu pakt hij het wel maar krijgt niet voldoende binnen vandaar dat ik dus bijna alles afkolf en het uit de fles geef af en toe leg ik hem nog wel eens aan gewoon tussendoor.
Ook krijgt hij flesvoeding daar slaapt hij beter op en nu wisselen we het af borstvoeding en flesvoeding hij komt om de vier uur maar meestal met borstvoeding al na 3 uur en soms nog eerder en met de flesvoeding dus echt 4 uur er tussen dus vandaar dat ik vraag kan er een schepje flesvoeding bij door.

groetjes
 
Hoi,

Het is af te raden om een schep poedermelk rechtstreeks aan moedermelk toe te voegen, omdat er dan een te geconcentreerde voedingswaarde ontstaat waarmee de niertjes kunnen worden overbelast.
Het is wel mogelijk om wat  reeds aangemaakte kunstmatige zuigelingenvoeding (dus verdund)  te  mengen met  moedermelk.

Groetjes van Yvonne
 
Hoi,

Je kunt ipv een keer extra aanleggen ook een keer extra kolven.
Wat je zegt dat hij bij bv sneller komt is niet zo gek, bv verteerd nl sneller dan flesvoeding.
Als je bv en fv al afwisseld zoals je zegt kunt je tijden gewoon aanpassen daarop, dus bv 3uur later fv / 4uur later bv / 3uur later fv enz, dat maakt voor je kindje niks uit!

veel succes Gr MJ
 
Als je graag wilt dat je kindje zoveel mogelijk moedermelk krijgt (en dat is natuurlijk het beste voor je kind!), dan moet je niet uitgaan van voedingen om de 4 uur.
Bij borstvoeding is het vrij normaal om tussen de 9 en de 12 voedingen op een dag te geven. Je schrijft dat je kindje na moedermelk zich na 3 uur meldt. Dat is normaal, maar eigenlijk al aan de lange kant.

Als je de meeste melk in de vorm van afgekolfde melk geeft moet je ook uitgaan in het begin van minimaal 6 kolfbeurten op een dag om het goed op gang te houden.

Als je een fles geeft (maakt niet uit of er kunstvoeding of moedermelk in zit) moet je altijd eerst even aanleggen. Van de fles daarna niet aandringen, maar laten drinken wat je kind wil.

Ik zou niet uitgaan van voedingen om de 4 uur. Zeker bij een kindje met een moeilijke start is dat niet vaak genoeg!
 
het buro heeft duidelijk aangegeven dat als hij om de vier uur komt dat dat prima is dan is hij niet meer nodig en weet je hij slaapt ook vaak al door en hoefde daar ook de wekker niet voor tezetten en dat voor 5 weken oud.

groetjes
 
Terug
Bovenaan