schepje flesvoeding bij borstvoeding?

Het advies dat je bureau geeft is gebaseerd op kunstvoeding, niet op moedermelk. Bij kunstvoeding kun je uitgaan van 4 uur, omdat het zwaarder te verteren is en je last hebt van de maxima.

Zeker i.v.m. de moeilijke start, ben je al in contact met een lactatatiekundige?
 
Hoi ukkepuk

Ik zou zeker niet vaker gaan geven dan hij komt, en zou het advies van het cb ook aan nemen.
Kindjes geven vaak zelf wanneer ze willen eten dus zeker geen extra keer inlassen.

Kleine kindjes hebben minder nodig dan groter kindjes en evt een beetje flesvoedig na geven kan echt geen kwaad .

Groetjes M
 
Vaker geven dan een kind meldt is inderdaad niet nodig. Maar het is echt niet raar (maar juist normaal) als een kind zich na 3 uur of eerder voor een voeding meldt. Er is dan echt helemaal niets mis met je melk of met je borsten!
 
Ik wil even reageren op Dirksmama;

Ik zelf geef ook BV, maar aangezien mijn dochtertje met 9 weken nog steeds zo'n erge krampjes had, moest ik 2 weken op de FV Nutrilon OMNEO. Toen ik vertelde dat ik 8 (BV) voedingen op een dag gaf, om de 3 uur, vertelde de wijkverpleegkundige me ook dat ze makkelijk al om de 4 uur gevoed kan worden. Ook met borstvoeding. Je baby past zich namelijk aan. Als jij om de 4 uur BV ga geven dan gaat ze meer drinken, zodat ze het langer vol houd. Het duurt wel een paar dagen voordat ze het door had, maar nu gaat het super. Met flesvoeding hoor ik oorspronkelijk zelfs al op 5 voedingen per dag te zitten, wat ik ook met BV zou kunnen doen, maar de 6 voedingen bevallen me eigenlijk wel.

Gr Annicka
 
quote: Ankie_paloma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-11-2008 20:15:24'));

Ik wil even reageren op Dirksmama;

Ik zelf geef ook BV, maar aangezien mijn dochtertje met 9 weken nog steeds zo'n erge krampjes had, moest ik 2 weken op de FV Nutrilon OMNEO. Toen ik vertelde dat ik 8 (BV) voedingen op een dag gaf, om de 3 uur, vertelde de wijkverpleegkundige me ook dat ze makkelijk al om de 4 uur gevoed kan worden. Ook met borstvoeding. Je baby past zich namelijk aan. Als jij om de 4 uur BV ga geven dan gaat ze meer drinken, zodat ze het langer vol houd. Het duurt wel een paar dagen voordat ze het door had, maar nu gaat het super. Met flesvoeding hoor ik oorspronkelijk zelfs al op 5 voedingen per dag te zitten, wat ik ook met BV zou kunnen doen, maar de 6 voedingen bevallen me eigenlijk wel.

Gr Annicka



Annicka, ik ben bang dat je een aantal niet zo goede adviezen gekregen hebt.
Kunstvoeding bij krampjes is een dom advies, wat het vaak gewoon erger maakt. Je kunt namelijk ook gewoon de manier waarop je bv geeft aanpassen, het 'borstenmanagement', zodat een kindje meer krampjesstillende vette melk krijgt. Dat is veel beter dan kunstvoeding geven, omdat dat toch altijd schade aan de bescherming in de darmen oplevert.
Wat je wvk je verteld heeft druist in tegen alle dingen die we tegenwoordig weten over borstvoeding. Het was dan ook een advies dat we 'borstvoedingsonvriendelijk' noemen. Gelukkig heeft het bij jullie goed uitgepakt, maar het had absoluut het einde van je borstvoedingsrelatie met je kindje kunnen zijn!

Wat je wvk over de tijden zei klopt ook niet. Niet elke baby zal zich aanpassen aan een regime van om de 4 uur. Dat verschilt van kind tot kind. Er zijn er ook zat die helemaal niet meer gaan drinken als ze minder vaak aan de   borst mogen, die gaan alleen maar meer huilen.
Het beste is en blijft om een kind op verzoek aan te leggen. Bij veel melk en krampjes kun je dan maatregelen toepassen als borstcompressie en blokvoeden (gedurende een periode van 3 uur maar 1 borst aanbieden en de volgede 3 uur de andere).

Overigens 'hoor' je ook met een fles nu niet op 5 voedingen te zitten. Dat is wel ongeveer het gemiddelde, maar er zijn ook zat babies die het beter doen op 6 of 7 flessen op deze leeftijd hoor!
 
quote: dirksmamma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-11-2008 03:39:08'));


quote: Ankie_paloma reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-11-2008 20:15:24'));

Ik wil even reageren op Dirksmama;

Ik zelf geef ook BV, maar aangezien mijn dochtertje met 9 weken nog steeds zo'n erge krampjes had, moest ik 2 weken op de FV Nutrilon OMNEO. Toen ik vertelde dat ik 8 (BV) voedingen op een dag gaf, om de 3 uur, vertelde de wijkverpleegkundige me ook dat ze makkelijk al om de 4 uur gevoed kan worden. Ook met borstvoeding. Je baby past zich namelijk aan. Als jij om de 4 uur BV ga geven dan gaat ze meer drinken, zodat ze het langer vol houd. Het duurt wel een paar dagen voordat ze het door had, maar nu gaat het super. Met flesvoeding hoor ik oorspronkelijk zelfs al op 5 voedingen per dag te zitten, wat ik ook met BV zou kunnen doen, maar de 6 voedingen bevallen me eigenlijk wel.

Gr Annicka

Annicka, ik ben bang dat je een aantal niet zo goede adviezen gekregen hebt.
Kunstvoeding bij krampjes is een dom advies, wat het vaak gewoon erger maakt. Je kunt namelijk ook gewoon de manier waarop je bv geeft aanpassen, het 'borstenmanagement', zodat een kindje meer krampjesstillende vette melk krijgt. Dat is veel beter dan kunstvoeding geven, omdat dat toch altijd schade aan de bescherming in de darmen oplevert.
Wat je wvk je verteld heeft druist in tegen alle dingen die we tegenwoordig weten over borstvoeding. Het was dan ook een advies dat we 'borstvoedingsonvriendelijk' noemen. Gelukkig heeft het bij jullie goed uitgepakt, maar het had absoluut het einde van je borstvoedingsrelatie met je kindje kunnen zijn!

Wat je wvk over de tijden zei klopt ook niet. Niet elke baby zal zich aanpassen aan een regime van om de 4 uur. Dat verschilt van kind tot kind. Er zijn er ook zat die helemaal niet meer gaan drinken als ze minder vaak aan de   borst mogen, die gaan alleen maar meer huilen.
Het beste is en blijft om een kind op verzoek aan te leggen. Bij veel melk en krampjes kun je dan maatregelen toepassen als borstcompressie en blokvoeden (gedurende een periode van 3 uur maar 1 borst aanbieden en de volgede 3 uur de andere).

Overigens 'hoor' je ook met een fles nu niet op 5 voedingen te zitten. Dat is wel ongeveer het gemiddelde, maar er zijn ook zat babies die het beter doen op 6 of 7 flessen op deze leeftijd hoor!



Zoals ik in het andere topic ook al schreef kun je pas oordelen als je de gehele kwestie weet. Aangezien in BV veel Lactose zit, moest ik 2 weken op de fles. Er komt lactose intolerantie in de familie voor. Het CB belde elke dag om te vragen hoe het met mijn BV en het kolven ging, ik moest goed in de gaten houden of het terug liep. Ik kolfde daarvoor al af en toe en dat lukte altijd goed, nooit ergens last van gehad. Normaal mag je ook pas met 6 of 8 weken een speen geven toch? Ik mocht daar al wat eerder mee beginnen doordat het BV geven vanaf het begin SUPER verliep en dit mocht van mijn lactatielundige!! Je moet het per situatie en per kind bekijken. Ik weet ook wel dat het richtlijnen zijn die 5 voedingen per dag en heb ook beschreven dat mijn kleine meid het met 6 voedingen net zo goed doet, dus dat ik dat zo laat.  
Niet elk kindje wilt 6 voedingen per dag nee, maar dat merk je dan gauw genoeg, toch. Ook niet alle moeder trekken het om om de 3 uur te voeden en dat langer dan een maand of 3 vol te houden. 8 Voedingen per dag is veel en de meeste vrouwen gaan ook weer aan het werk na 10 tot 12 weken. D.M.V. het geven van 6 voedingen houden sommige het misschien wel langer vol en als je kindje het niet erg vind, waarom niet?! Ik zal volgens jou wel weer overal naast zitten. Gelukkig ben ik niet perfect en maak ik nog beginnerfoutjes.
 
Ik ben zelf ook voor het voeden op verzoek. Ik geef mijn kleine meid de fles en niet de borst en toch voed ik op verzoek. Mijn kleine meid is daarbij erg tevreden. Tot 6 weken kwam ze om de 3 uur als het niet vaker was. Het is inderdaad heel erg vermoeiend maar misschien kunnen de dames die de borst geven overwegen om 's nachts hun partner een flesje afgekolfde melk te geven.

Mijn dochter  komt nu ongeveer 6 a 7 keer per dag en de afgelopen dagen 6x per dag omdat ze nu iets langer slaapt 's nachts. (jahoe.....eindelijk na bijna 8 weken zit er 's nachts 6 uur tussen de voedingen)

Wat betreft een ritme maak ik me af en toe wel zorgen maar ik ben er van overtuigd dat dat vanzelf komt wanneer ik weer aan het werk ga.
 
Mengen van voeding kan volgens borstvoeding.com wel;
Als je niet genoeg moedermelk hebt voor alle voedingen of zelfs een voeding, kan je deze met kunstvoeding aanvullen. Je geeft dan de moedermelk die je hebt en daarna vul je de behoefte van je kindje aan melk aan met kunstvoeding. Je kunt ook ervoor kiezen om moedermelk met kunstvoeding te mengen. Je maakt dan eerst de kunstvoeding volgens de aanwijzingen op de verpakking klaar en mengt het daarna met de moedermelk.
Deed dit zelf ook bij nummer 1 en 2.
 
Terug
Bovenaan