Schermtijd dreumes?

Ik doe er niet al te spastisch over eerlijk gezegd. Bij mijn zoontje is het ook ff zijn zen momentje om tussendoor ff op de tablet of tv te mogen. Hij is een lekker druk en besig ventje wat heel graag buiten speelt en binnen ook altijd aan bet rausen is. Het is ook een kereltje wat extreem vroeg wakker is, dus ja, hij stort weleens in haha! Dan laat ik hem lekker op de bank met de tablet of de tv. Ik zet er dan geen timer bij hoor. Als hij n half uur nodig heeft om op te laden, dan heeft hij n half uur nodig, is het maar 5 minuten, dan is het 5 miniten. En is het 5.00 uur sochtends dan is het zelfs langer. ?
Niet te moeilijk over doen, je ontkomt er toch niet aan. Dit is nu eenmaal deze tijd. En voor de tablet zijn ook super leerzame spelletjes! 
Trouwens op YouTube het account van pretlettertjes. Moet je echt eens checken: is superleerzaam voor je kleine dreumes en peuter! 
 
Ik doe er ook niet enorm spastisch over, probeer het wel op vaste momenten te doen op de dag (van 8.30-9.00 is telekids erg leuk met o.a. juf Roos, Sofie de giraffe etc) Vervolgens vaak van 11.45-12.00 even als de kinderen moe worden en dan kan ik de tafel dekken etc. En dan van 17.00-17.30, zodat ik kan koken. 
Dus vaak wel 3x per dag, maar 3x niet heel lang. Ik vind tv kijken niet persé slecht, ze leren er ook echt wel van en het is ook een moment van ontspanning.
Wacht maar tot je kindje peuter is.. de oudste is hier nu 3 jaar, slaapt al een poos niet meer overdag. Dan vind ik de hele dag spelen en ze bezig houden echt wel een opgave soms. Even relaxen en tv kijken tussendoor prikkelt haar juist om daarna weer fijn zelf te kunnen spelen. Een baby van 8 maanden heeft nog geen tv 'nodig' nee, voor een peuter van 3 is dat toch wel anders vind ik..
Doe wat voor jezelf goed voelt. Ik ben altijd wel duidelijk in: na dit filmpje gaat hij uit! En dat weten ze dan ook en doen ze ook echt braaf! 
 
Ik doe er ook niet enorm spastisch over, probeer het wel op vaste momenten te doen op de dag (van 8.30-9.00 is telekids erg leuk met o.a. juf Roos, Sofie de giraffe etc) Vervolgens vaak van 11.45-12.00 even als de kinderen moe worden en dan kan ik de tafel dekken etc. En dan van 17.00-17.30, zodat ik kan koken. 
Dus vaak wel 3x per dag, maar 3x niet heel lang. Ik vind tv kijken niet persé slecht, ze leren er ook echt wel van en het is ook een moment van ontspanning.
Wacht maar tot je kindje peuter is.. de oudste is hier nu 3 jaar, slaapt al een poos niet meer overdag. Dan vind ik de hele dag spelen en ze bezig houden echt wel een opgave soms. Even relaxen en tv kijken tussendoor prikkelt haar juist om daarna weer fijn zelf te kunnen spelen. Een baby van 8 maanden heeft nog geen tv 'nodig' nee, voor een peuter van 3 is dat toch wel anders vind ik..
Doe wat voor jezelf goed voelt. Ik ben altijd wel duidelijk in: na dit filmpje gaat hij uit! En dat weten ze dan ook en doen ze ook echt braaf! 
 
Zelfde hier, we hebben geen hele strikte regels rondom tv kijken dus ook niet perse vaste momenten. Onze dochter kan uren buiten spelen en ook (steeds beter) zichzelf vermaken. De ene dag kijkt ze een half uurtje tv, de andere dag een uur of anderhalf uur. Ik vind de afwisselingen van activiteiten die ze onderneemt belangrijker dan de duur van het tv kijken. 
 
Terug
Bovenaan