Scherpe nageltjes

Hallo Dames,

Onze dochter van 11 wk heeft erg scherpe nageltjes. Nu heb ik geen idee wat je hier aan kan doen. Ik zou ze graag willen knippen maar de een zegd dat dit nog niet mag. En een ander zegt dat ze er vanzelf af gaan, maar ondertussen haalt ze wel heel mijn borst open. Dus hebben jullie een oplossing.

Al vast bedankt,

Karin
 
Hoi, volgens mij mag je de nageltjes wel al knippen met zo'n speciaal babyknippertje. Wat je ook kunt doen is de hele scherpe kantjes er zelf voorzichtig afbijten of evt. met een zacht vijltje eraf proberen te halen. De meeste kinderen vinden het echt niet leuk! wat je kunt doen (doen wij hier met 10mnd.nog steeds) is knippen in de slaap!zijn ze lekker ontspannen en ben je zo klaar.
 
Hoi Karin,
Ik heb bij beide kinderen de nageltjes geknipt vanaf dat ze ongeveer zes weken oud waren, dus volgens mij kan dat best wel. Er zijn inderdaad speciale schaartjes voor. Ik doe het of als ze slapen of als ze in het wipstoeltje ligt en dan praat ik tegen haar of zing een liedje, dan houdt ze zich rustig en lukt het ook.
Succes ermee!
 
Wij beten in de eerste maanden de nageltjes van mijn zoontje zelf af als ze te scherp werden. Of we scheurden ze een beetje af. Toen hij wat ouder werd (3 maanden ofzo) zijn we een baby nagelknippertje gaan gebruiken, werkt prima!
groetjes
 
volgens mijn kraamverzorgster mocht het vanaf 6 weken. Wij doen het tijdens het voeden. De een geeft de fles en de ander knipt de nageltjes anders is alles veel te beweeglijk.
 
Toch maar gewoon knippen hoor. Dat heb ik ook gedaan en het ging prima, gewoon voorzictig doen en nu is ze er ook aan gewend dus dat maakt het wel makkelijk, ze is ruim 5mnd maar vind het geen probleem als ik nageltjes knip, gewoon lekker babbelen en afleiden, dan moet dat best lukken hoor. Misschien alleen het lange stuk knippen en de hoekjes met een vijltje iets ronder maken?
Ireen
 
Terug
Bovenaan