Scherpe nageltjes

Volgens mij mag je ze "officieel" nog niet knippen, maar ja ik heb het zelf ook al wel gedaan rond die tijd. Je kunt evt ook de scherpe randjes eraf vijlen met een kartonnen vijl
 
Hallo Karin,

Toen mijn zoontje werd geboren had hij al hele scherpe nageltjes. De kraamverzorgster heeft me toen geleerd hoe ik zijn nageltjes moest vijlen. Met 3 maanden mocht ik zijn nageltjes knippen met een speciaal babyknippertje.

Succes!

Groetjes,
Nanda
 
tot 6 weken zijn de nageltjes nog te zacht daarna mag je ze knippen en vijlen
mijn kraamverzorgster vijlde ze de eerste dag al omdat ze haar eigen open haalde
 
Nou, mijn kraamhulp knipte de nageltjes van mijn zoontje al de dag nadat hij geboren was....ik wist nog nergens van...later kreeg ik een andere kraamhulp, waarvan ik te horen kreeg dat de nageltjes vanaf 6 weken geknipt mogen worden.....

Groetje van jala
 
Ik doe de opleiding voor kraamverzorgster en ben zelf in verwachting,
In mijn opleiding leer ik ook dat knippen niet mag, omdat bij kinderen onder de 6 weken de huid nog verder vast zit aan de nagel dan bij grotere kinderen en volwassenen, dus de kans dat je in het velletje knipt is groter, je mag het wel veilen met een katonnen veiltje of zelf voorzichtig afbijten omdat je met je mond heel goed kan voelen tot waar het velletje vastzit, je moet het vooral niet scheuren omdat je dan kans hebt dat je de hoeksje te ver afscheurd waardoor het nageltje kan ingroeien, en ik denk dat bijna iedereen wel weet hoe dat voelt, is niet erg prettig dus, ik zou zeggen gewoon even veilen...
 
Terug
Bovenaan