scherpte van de echo

hoihoi,

Toen ik mijn echo foto's liet zien aan een vriendinnetje, vond ze het raar dat de echo's zo onduidelijk waren. Ze heeft wel veel scherpere gezien.
Nu vroeg ik me af hoe dat bij jullie zit?? Ik heb er nu 3 gehad, maar geen een is duidelijk.
Vind het zo jammer eigenlijk.. Zal ik geen goede verloskundige hebben !? Dat de apparatuur te oud is ofzo???
die vriendin vond het ook zo gek dat ze me het hartje niet hebben laten horen. Is dat bij jullie allemaal wel gedaan ???
Ik ben nu zo aan het twijfelen ofi k daar wel goed zit. Ik wil straks wel een pretecho laten maken, maar ja het had ook leuk geweest die eerste echo's dat ze duidelijk waren..

Nou ik ben benieuw hoe jullie foto's eruit zien !!

Fijn weekend in ieder geval :)

Hoi, ik weet niet wat een goede echo is. Maar vond het zelf prima te zien.
Het hartje kan en mag je pas horen na 12 weken. Daarvoor is het schadelijk voor het kindje. Weet niet hoever je bent?

Gr yvonne

Tja... een nieuw apparaat zal ook een duidelijker beeld geven. Bij ons hebben ze ook nog een oud apparaat en dus geen duidelijke foto's. ik vond het ook wel jammer maar ja... niks aan te doen. Voor de rest zijn het prima mensen hoor, net zo professioneel als iedere andere vk. En het hartje luisteren lukt met zo'n oud apparaat inderdaad niet zo vroeg. Dat doen ze bij ons pas vanaf de 13e week met de doptone. Lukt het dan nog niet (zoals bij mij) dan krijg je nog een echo... gelukkig was alles goed en kreeg ik dus een extra kijkje naar mijn uk.

Bij ons ook vrij duidelijk vind ik.bij ons hebben ze via de echo met 6 weken het hartje al laten horen,nooit van gehoord dat dat schadelijk is.en onze praktijk verloskundigen zitten toch al jaren in het vak,zeker diegene me het laatst geholpen heeft.
maar misschien lig het idd aan het apparaat.
liefs jootje

Ik vindt mijn foto niet onduidelijk, maar ik heb er ook geen verstand van. Tis voor mij de eerste keer en m'n schoonzus zit bij dezelfde verloskundige. Kan het dus niet ergens mee vergelijken.

Bij ons proberen ze het hartje ook pas bij 12 weken te laten horen, ik heb het alleen nog maar zien kloppen.

X Iris

Heb je al een keer een kindje gehad? Ik heb een keizersnede gehad en door het litteken weefsel zijn de foto's ook een stuk onduidelijker dan bij een inwendige echo.

Nee dit is mijn eerste kindje !! En ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal dus ik zou niet weten wat een scherpe echo zou zijn :)
Nou ja als ze hun werk maar goed doen toch??! Ik laat gewoon binnenkort een pretecho maken ;)

Wij kregen eerst een uitwendige echo die was ook onduidelijk toen vroeg de VK of ik bezwaar had tegen een inwendige echo. Natuurlijk niet! Het verschil is zeer groot tussen de 2 plaatjes.
Heb je een uitwendige echo gehad? Dan kan het ook best zijn dat het kindje nog te ver weg zit om via uitwendige echo een helder beeld te krijgen.

Terug
Bovenaan