Schieten jullie al op met de baby uitzet?

Hahaha, lees net van iemand dat er zo weinig actie is op dit forum... Is iedereen zo druk met de babykamer, baby uitzet, of met zwangeren?

Ik ben zelf al lekker met vervroegd verlof omdat ik het niet meer kon combineren met werken. Wij zijn zo goed als klaar met het baby kamertje. Wij moeten de aankleding nog: schilderijtjes, gordijnen, etc.
Maar verder is het af.
Verder is onze dochter nu 9 maanden dus verder kan ik alles nog gebruiken, zoals de hydrofielluiers, de slabbertjes, de box, enz. Misschien dat als de tweede er is dat ik dan inzie dat ik mer moet aanschaffen, maar voorlopig ga ik gewoon starten met wat ik heb.

Krijg dr weer helemaal zin in! Nog even en dan is er weer zo'n hummeltje!

Liefs, Juffy

hai!

Ja, de babykamer, daar zijn we ook al een eind mee opweg... Het wordt erg leuk moet ik zeggen, een gezellig uni sex kamertje met wat nieuwe meubels maar ook wat oudere van mijn eerste twee kindjes van 3 en 5 jaar. De meubels zijn voornamelijk wit en ik heb de kleur erin gebracht met assecoires.  Ik moet nog wel wat schilderen, en wat deco dingetjes kopen en neerzetten en ophangen.

De kinderwagen die we nieuw hebben is ook al binnen, die oude ging echt niet meer na al die kilometers met onze eerste twee! Verder wel al wat nieuwe kleertjes gekocht (wat ini mini, niet te geloven dat daar  over een aantal weken  ons kindje in ligt!).

Vooral rompers moet ik veel halen. Die zijn toch wel flink gebruikt en dat zie je ook. Wat wel een voordeel is dat we een jongen en een meisje hebben en de kleertjes eigenlijk pas 1 keer gebruikt zijn per kindje, alleen het ondergoed dus niet.

Ja, ik kijk er ook zo ontzettend  naar uit.... weer zo ´n klein humpie, heerlijk! Hoe gaat het bij jou? Wat ontzettend leuk de kleintjes kort op elkaar! Spannend hoor! Ideaal dat je alle kleertjes weer kunt gebruiken.  

Mijn eerste kindjes schelen 2 jaar, en nu zit er dus wat meer leeftijd tussen. Ook wel erg leuk dat ze het alletwee zo bewust meemaken en naar de baby toeleven. Wel merk ik dat het soms pittiger is, bij de tweede zwangerschap kon ik smiddags even rusten als mijn zoon sliep, maar nu is het de hele dag door! Maar allemaal nog wel goed te doen hoor. Soms wordt ik dan wel  even op de rem geroepen door mijn lichaam.

Nou succes met het kamertje en ben erg benieuwd hoe ver de anderen hier zijn en hoe ze de babykamer gaan maken!

doei

Hoi

Ik ben nog niet zo ver.
Heel mijn bovenverdieping wordt verbouwd.
(door mijn man en schoonvader)
We hadden maar 2 kamers en dat moeten er nu 3 worden.
Dan ook maar nieuw laminaat enz.
Dus alles eruit.

Nu dus in een erg vermoeide tijd.
over 3 weken kan ik dan ook eindelijk gaan kijken naar kleertjes enz.
Wel al 2 shirtjes en een broekje gekocht.
De rest koop ik pas als ik kan overzen wat ik allemaal nog overheb van de vorige keer.
(ik heb nu een zoontje van 3 en krijg een meisjedus niet alles is bruikbaar)

Ik ga het babykamertje een tropische twist geven.
Ik heb fotobehang van een tropisch eiland gekocht en dat gaat op 1 hele wand.
Ik had witte meubeltjes dus dat past goed.
Nu nog wat strand assesoires.

Ik ben benieuwd wat jullie allemaal edacht hebben wie weet tips

groetjes

Hoi,
Wij zijn ook nog lang niet klaar...! We zijn begonnen met opruimen en plannen maken voor een mini-verbouwinkje, want het kleine kamertje dat we hebben is wel ok voor 1 baby, maar niet voor een tweeling.. We hopen nog snel een aannemer te vinden die een spoedklusje kan inplannen (als jullie nog iemand weten in Utrecht of omgeving??). Er komen wel langzaam veel spullen onze kant op, we hebben al 2 maxicosi's gekregen, een box, een badje, draagdoeken en ook heel veel kleertjes van vriendinnen en familie. Maar nog geen bedjes, commode etc en geen kinderwagen.. En dat terwijl tweelingen meestal te vroeg komen, dus over 10 weken zijn ze er ws al!
Dat strandthema is leuk zeg! Fotobehang vind ik ook erg leuk. Op m'n werk hebben we een bos op een muur en ik heb thuis ook nog een strandje (in de verpakking) liggen. We hebben nl. weinig rechte muren, dus we kunnen 'em nog niet echt kwijt. Maar vind het super!
Succes allemaal! groetjes, Rudy

De babykamer is geschilderd en "meubelklaar", mijn zoontje slaapt nu nog in het ledikant maar moet straks doorschuiven naar een juniorbedje, het wachten is dus op de meubels die half mei worden geleverd.  Voor de rest heb ik alle spulletjes al dus die hoef ik niet meer aan te schaffen en we krijgen weer een jongen dus hoef ik ook niet eigenlijk ook niet echt kleertjes te hebben maar ik koop nog wel wat leuks voor de geboorte want dat vind ik toch wel weer leuk. Lekker weer die kleine broekjes en shirtjes hhhhmmmm daar kan ik toch zo van genieten!!!!

Groetjes,

Puk

hoi,

ook hier nog niet klaar hoor. we zijn pas verhuisd, een week of 3 geleden, dus het schilder werk hebben we tijdens de verbouwing al gedaan, me man moet nog 1 wand behangen deze week en een leuke band plaatsen, verder ligt het laminaat al, hangt de lamp en het rolgordijn al. volegnde weekend halen we de meubels, die hebben we gekregen van me schoonzussie, dus die staan ff opgeslagen. de kinderwagen is besteld. de maxi cosie is er. verder wel al waqt kleertjes en rompers.

omdat ik ook soort van vervroegd verlof heb, geen contract verlenging. zit ik nu dus al thuis en kan me gaan richten op de babykamer en uitzet. dus van lieverlee komt er wat bij. moet nog ff naar de hema, daar halen we een bubs. zoals de hydrofiele luiers en meer van dat standaard spul. komt goed, we hebben nu tijd zat.

succes iedereen.
fijn trouwens dat er meer word geklets op het juli forum hahaha

xxx bambi

Leuk inderdaad een beetje actie hier. Wij (voornamelijk mijn man moet ik eerlijk zeggen) zijn druk bezig met het verbouwen van de zolder, die was nog helemaal leeg, op wat opslagruimte na. De studeerkamer zit bij ons nu op de 1e verdieping en dat moet nu de babykamer worden en de studeerkamer moet dus naar zolder. Gelukkig begint de zolder nu wat meer vorm te krijgen want ik begon er een hard hoofd in te krijgen of we het ooit allemaal klaar zouden krijgen. Maar nu heb ik goede hoop dat het gaat lukken. Z.s.m. de studeerkamer naar zolder en dan kunnen we met de babykamer aan de slag.
Uitzet wordt niet zo'n probleem want we hebben 1 zoontje en nu komt het 2e jongetje eraan. We hoeven dus eigenlijk niets aan te schaffen. Aan de ene kant wel jammer, aan de andere kant komt het financieel wel goed uit momenteel. Alles ligt nu netjes gewassen klaar in dozen en hoeft alleen nog maar de commode in. (die we trouwens nog wel even moeten kopen.

Wij hebben alles nog van onze 1e. dus we hebben niet zo veel nodig.
Afgelopen vrijdag eindelijk een keuze gemaakt hoe ik de babykamer wil gaan inrichten. Dus we kunnen aan de slag.
eerst ruimen op het kamertje en dan aan de slag met de muren. Daarna de zolder op om alle spulletjes tevoorschijn te halen....
Het begint nu eindelijk wat te worden!!!

groetjes
mama Peet

Terug
Bovenaan