Schijnzwanger of echt zwanger?

<p>Hoi allemaal!</p><p>31 December was mijn laatste ongesteldheids dag. 1 Januari hebben mijn man en ik geklust. Ik heb een cyclus van 30/31 dagen, wordt altijd op dezelfde dag ongesteld. Heb 6 Januari positief getest, maar de dag erna was negatief, kan deze op eisprong reageren? Nu heb ik allemaal rare kwaaltjes, baarmoeder ligt laag terwijl ik de 8e mijn ovulatie had moeten hebben, wat betekend dat die al is geweest. Nu pijnlijke borsten en misselijk in de avond en gister een beetje bloedverlies! Echt minimaal het zou ook een wondje kunnen zijn natuurlijk durf niet te hopen!! Heb nog nooit pijnlijke borsten gehad behalve een week voor ik ongesteld moet worden en als ik ongesteld ben maar een paar dagen als t is begonnen gaat het weg. Kan ik schijnzwanger zijn? Of is het toch echt?? Ik durf niet te hopen, ik ben al wat ouder (35) en we proberen het al zo lang!!! Allemaal rare steekjes in mijn baarmoeder en plas echt heeeeel erg veel! </p>
 
ik begrijp je verhaal niet helemaal. Heb je 6 januari positief getest met een ovulatie test of een zwangerschapstest? 
Als je je ovulatie 8 januari hebt gehad is het onmogelijk dat je al zwanger bent. 
 
Ik heb 6 januari positief getest met een test van de action, was heel licht. Zou 8 januari mijn ovulatie gehad moeten hebben maar deze is waarschijnlijk eerder geweest want rond de 5e stond mijn baarmoeder hoog 
 
Ook al zou je de 5e je ovulatie hebben gehad, dan is het nu nog steeds heeeel erg vroeg om te testen en in mijn mening niet betrouwbaar. Helemaal niet een dag erna. 
Zoals je zelf waarschijnlijk wel weet is het het beste om -+ 2 weken na je ovulatie te testen (als je dan nog niet ongesteld geworden bent). 
Weet dat het lastig is ;) maar je zal dan nog even geduld moeten hebben. Succes!
 
 
Gebruiker10102435, Begrijp het niet helemaal. Hoe lang zijn jouw cyclussen?
Als je terug rekent:
6 januari 2019 positieve zwangerschapstest. Luteale fase is maximaal 14/15 dagen (met een enkele uitzondering naar max 18 dagen). Dus hiervan uitgaande dat als 6 januari 2019 je NOD was, je dus rond de 24ste van december 2018 je eisprong moest hebben gehad. Het kan dus nog eerder zijn geweest.
Dus als 1 januari 2019 je eerste cyclusdag was met een cyclus van 30/31 dagen betekent het dat je pas rond de 17 januari 2019 ongeveer je ovulatie moet hebben.
Een luteale fase van 3 weken heb ik nog niet eerder gehoord.
Dus of je lichaam houdt je voor de gek of je was al voor je menstruatie zwanger. Hoeveel dagen was je ongesteld? Heb je al een nieuwe zwangerschapstest gedaan? Valt hij nog steeds positief uit?
 
Als je 1 januari seks hebt gehad, dan is het onmogelijk om voor die ronde positief te testen op 6 januari. Het enige dat ik kan verzinnen is dat je voor je menstruatie dan zwanger moet zijn geweest. Was die test die je hebt gedaan wel binnen 5 minuten positief? Weet je zeker dat je op de 8e je eisprong hebt gehad? Gemiddeld is je eisprong 14 dagen voor je menstruatie, dus dan zou je cyclus korter moeten zijn. 
 
Terug
Bovenaan