Ik wil er ook wel even op reageren, heb namelijk hetzelfde meegemaakt twee jaar geleden. Ik was nog maar 6 weekjes zwanger, had aan het begin van de week een test gedaan en er kwam een heel licht tweede streepje tevoorschijn. Mijn man en ik konden ons geluk niet op. Helaas was de vreugde van korte duur want aan het eind van de week ben ik gaan bloeden. Wij hadden gelukkig een hele lieve huisarts die ons heel goed heeft geholpen. Wij hebben hem toen hetzelfde gevraagd maar hij zei dat ik toch echt zwanger was geweest. Schijnzwanger komt echt alleen maar bij dieren voor en zwangerschapstesten reageren alleen maar als er zwangerschapshormoon in jouw lichaam aanwezig is.
Ik weet niet hoever je was, maar ik wil je wel een goede raad meegeven: dring aan op een goede nacontrole, laat, als je het een plaatsje hebt gegeven, toch even een inwendige echo maken op het ziekenhuis. Ik heb dat namelijk niet gedaan met als gevolg dat ik een half jaar met menstruatieklachten heb rondgelopen die ik daarvoor nooit heb gehad. Achteraf heb ik van mijn gynaecoloog gehoord dat ik gecurreteerd had moeten worden zodat mijn baarmoeder weer "schoon" was en dus klaar voor een eventuele volgende zwangerschap.
Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat je er wat aan hebt! Heel veel succes en ik hoop dat je snel een mooie zwangerschap tegemoet gaat!
Veel liefs, Linda
Ik weet niet hoever je was, maar ik wil je wel een goede raad meegeven: dring aan op een goede nacontrole, laat, als je het een plaatsje hebt gegeven, toch even een inwendige echo maken op het ziekenhuis. Ik heb dat namelijk niet gedaan met als gevolg dat ik een half jaar met menstruatieklachten heb rondgelopen die ik daarvoor nooit heb gehad. Achteraf heb ik van mijn gynaecoloog gehoord dat ik gecurreteerd had moeten worden zodat mijn baarmoeder weer "schoon" was en dus klaar voor een eventuele volgende zwangerschap.
Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat je er wat aan hebt! Heel veel succes en ik hoop dat je snel een mooie zwangerschap tegemoet gaat!
Veel liefs, Linda