Schildklier

Ik kreeg het na de bevalling van mijn eerste kind. Amberle, wordt het ook erger (trager) na elke bevalling of dat niet? Aangezien je zus en moeder er ook last van hebben en jij ook bij je eerste? Zul je dat vast weten. 

Hoi lotgenoten ?
ik heb al een traag/niet werkende schildklier vanaf mijn geboorte. Slik hiervoor al mijn hele leven euthyrox 125 microgram.
tijdje geleden veel afgevallen werd ik naar 100 gezet, toen was hij na een tijdje toch weer wat te traag en weer 125 slikken. Vlak erna was ikzwanger.
deze week bleek dat mijn HA de dosis gelijk toen ze hoorde dat ik zwanger was heeft opgehoogd naar 150, echter is hier iets mis gegaan in de communicatie en weet ik dat pas sinds gister. Ik ben na overleg met de HA, vk en gyneacoloog meteen met de verhoging begonnen, maar heb dus van week 5 tot week 11 te weinig geslikt. De gyneacoloog heeft me weten gerust te stellen dat het kindje gewoon zijn portie neemt en alleen ik het daardoor moeilijker heb, maar dit maakt het wachten op mijn termijnecho komende maandag wel erg spannend.
de gyneacoloog stelde zelfs voor om m nu naar 175 te verhogen, maar vraag me af of ik niet beter eerst kan kijken of de waarden beter zijn na een paar weken 150? Want dat heeft niet meteen effect. 
Zo stom, alles was mijn hele leven stabiel en nu ga ik ineens schommelen in medicatie en waarden. Ze waren deze week tsh 9.4 en ft4 14.5 ? 
iemand ervaring met te weinig of teveel medicatie?

Terug
Bovenaan