schildklier

Hallo,

Een tijd geleden heb ik een geschreven dat ik zo moe was. Blijkt dat ik last van mijn schildklier heb. Ik heb al een tijd last van moeie benen, het lijkt alsof de kracht er uit gaat. 2 weken geleden had ik last van een hoge hartslag terwijl ik in mijn bed lag, en   ik kreeg last van zweetaanvallen. Terwijl ik het normaal altijd koud heb vooral in de wintermaanden (had altijd dikke truien aan) nu kan ik het aan met een t-shirt.
Van de week zou ik naar mijn auto rennen, val ik zo op de grond. Of ik door mijn benen gezakt ben of dat ze niet meer wilde dat weet ik niet.
Uit bloedonderzoek blijkt dat het van mijn schildklier komt. Volgende week moet ik terugkomen bij de HA dan heeft hij alle uitslagen, ook waar het vandaan komt.
Nu heb ik het idee, dat ik het misschien al tijdens de zwangerschap had. Ik kan me herinneren dat ik enorme dorst had, er is toen gekeken naar suiker maar dat had ik niet. Nu las ik op internet dat een van de klachten ook dorst kan zijn.

Ik dacht dat de klachten die ik had nog van de zwangerschap waren, maar dat was helemaal niet zo.
Ze zeggen wel, 9 maanden zwanger, 9 maanden herstel, maar gooi niet alle klachten op je zwangerschap dat hoeft dus niet zo te zijn.

Groetjes,
Jama

Hey meid.

Ik herken de klachten die je aan geeft.

Ik heb ook een hoge pols, en soms weer een te lage pols.

Te lage pols is ook een symptoon van een traag werkende schildklier.

Mijn bloeddruk is ook hoog, en ben ook zo ontzettend moe, zelfs als ik een goede nacht heb gehad.

Bij ons zit een niet goed werkende schildklier in de familie, en ik ga begin volgende week naar me huisarts, en ik wil dat ze me hier op gaan testen.

Nu ook weer ik voel me zo moe, als of ik een hele maraton heb gelopen pfffff.

Heb gewoon geen fut meer in me lijf zitten.

Als ik ook een trap op loop dan ben ik bek af als ik boven ben, is toch niet normaal voor zo'n jonge meid.

Ik hoop dat we snel te horen krijgen wat we nou precies mankeren.

Sterkte en ik zal aan je denken

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Ja, dat was ik vergeten neer te zetten, het traplopen, daar heb ik heel veel moeite mee. Ik hijs mezelf meer omhoog via de leuning. Maar met een jongetje van 6 maanden is dit niet makkelijk. Vanmorgen was ik zo moe, dat ik maar zijn draagzak heb gebruikt om hem naar boven te tillen.

Groetjes,
jama

Ik ben deze week bij de internist geweest voor mijn schildklier.
Het is de ziekte van Graves, een snelle schildklier.
Deze moet behandeld worden en er zijn 3 methodes voor
1) 1 jaar tot anderhalf jaar pillen slikken
2) Jodium slok = radioactief jodium
3) Operatie.

Ik heb geprobeerd om een operatie te ondergaan, maar daar willen ze liever
Niet aan. De kans op complicaties is groot, en als ze te weinig van je schildklier
Weghalen heb je de kans dat je nog steeds een snelle schildklier hebt.
Er is dus gekozen voor een jodium behandeling. Maar dat houdt wel in dat je radioactief bent,
En dus ongeveer 2 weken niet voor je kindje mag zorgen, dat is dus verschrikkelijk.
Je moet 1 meter afstand houden van andere mensen en als je lang bij elkaar bent, bv met een avondje tv kijken moet je 2 meter afstand houden. We moeten ook apart slapen.
2 april is het zover dus ik hoef gelukkig niet zo lang te wachten.

En ik dacht dat mijn klachten van de zwangerschap of bevalling kwamen. Niet dus.

Groetjes Jama

Nou meid wat verschrikkelijk!!!!!
Waarom mag je niet voor je kindje zorgen, en waarom moet je 2 meter afstand houden van andere mensen.
Misschien dom van mij, maar snap daar niet echt de reden van, kan je me die uitleggen??
En kon je geen 2 jaar pillen slikken??

Ik vind dit nog al wat, en mag je je kleine wel zien??
En moet je in het ziekenhuis blijven die 2 weken, pfffff sorry voor al mijn vragen.
Maar ben best wel geintreseerd in wat je allemaal moet onder gaan, door zo'n schildklier.
En ik leef echt met je mee, want ik vind het echt verschrikkelijk voor je.

Meid echt onwijs veel sterkte de komende tijd, en ik zal aan je denken!!!!

Veel liefs Sabina Mama van Joëlla.

Hallo,

De reden dat je je kindje niet mag verzorgen is omdat je radioactieve stralingen uitstraalt. Daarom moet je de 1e dagen ook afgezonderd zijn. Je blijft 2 tot 3 dagen in het ziekenhuis. Je zit alleen op een kamer en mag daar niet af. Ik moet oude kleding aan want die gaan ze na het verblijf vernietigen.
Kinderen onder de 10 jaar zijn extra gevoelig voor deze stralingen( hoewel het nog maar matige stralingen zijn). Daarom mag je deze niet verzorgen. Mensen boven de 60 jaar zijn juist veel minder gevoelig hiervoor, daar hoef je de regels niet zo nauw te nemen.
Gelukkig mag de kleine wel thuis blijven omdat mijn vriend de verzorging volledig op zich neemt.
Hopelijk voel ik me na de behandeling beter anders is alles ook nog voor niets geweest.

groetjes

jama

Terug
Bovenaan