schildklier

Hoi jama,

Ten ik zwanger was van mijn dochter nu bijna 6 r geleden is ook ontdekt dat ik de ziekte van Graves had, toen kreeg ik medicijnen maar ik voelde me nog altijd slecht veel hartkloppingen zenuwachtig en opgejaagd, en heel veel afgevallen tot 3jr geleden toen was ik zo ziek dat ik in het ziekenhuis belande ik kon niet tegen de medicijnen, en had zo weinig weerstand gekregen at ik 10 dgn aan het infuus in het ziekenhuis heb gelegen. Toen zeiden ze tegen mij ook de opties zijn opereren of behandeling met radioactief jodium, dat laatste heb ik toen gedaan.
MAAR ECHT WAAR LAAT JE GOED INFORMEREN WANT BIJ MIJ IS HET TOEN MIS GEGAAN, EERST KREEG IK ZO'N SCAN VAN DE SCHILDKLIER   EN 2 WEKEN LATER WAS DE BEHANDELING, IK HEB NIET DE JUISTE DOSIS GEKREGEN TE VEEL!!!!! TOEN IK EEN PAAR WEKEN LATER OP CONTROLE MOEST BIJ DE INTERNIST/ENDOCRINOLOOG BLEEK DAT IK NU EEN TE TRAAG WERKENDE SCHILDKLIER HAD, DAAR KOM JE DUS NOOIT MEER VANAF TOEN KREEG IK MEDICIJNEN MAAR OMDAT ZE DE JUISTE DOSIS NIET VONDEN WERDT DIE DE HELE TIJD OP OF AFGEVOERD!!
BINNEN EEN JAAR BEN IK VAN MT 36 NAAR MT 44 GEGAAN, EN DAT KRI JE ECHT NIET ZOMAAR ERAF BIJWERKING VAN TE TRAGE SCHILDKLIER DE INTERNIST ZEI TEGEN MIJ BEGIN MAAR 5 DGN TE WEEK TE SPORTEN!!!OKE IK VOELDE WEL NIET MEER ZO ZIEK ALS TOEN MET gRAVES, MAAR IK BEN NU WEL 4 MATEN GROTER, BEN ALTIJD ZO MOE HEB NOOIT GENOEG SLAAP, PIJNELIJKE GEWRICHTEN GEEN ZIN IN SEX!!! EN SINDS MIJN TWEEDE ZWANGERCHAP MIJN ZOONTJE IS NU 7 MND ZIJN ZE WEER ELKE KEER AAN HET KLOTEN MET DE DOSIS.

LAAT JE ECHT GOED VOORLICHTEN WANT DAT HEBBEN ZE BIJ NIET GEDAAN, HEB ER VEEL VERDRIET VAN GEHAD!!!

GROETJES ELLEN

Wat vervelend voor je, succes met alles

Mijn schildklier werkt al jaren te traag en is door de zwangerschap ook goed van slag geraakt. Ik ben dus ook bijna altijd moe en dat is niet prettig. De medicatie wordt nu ook weer verhoogd hopen dat het dan weer beter gaat.

Gr sandra

Hoi,
Ook hier schildklierproblemen.
Werkte vroeger te snel, een jaar medicatie gehad, gestopt nog te snel, weer juist instellen met medicatie. OOgziekte van graves erbij. Ooglid correctie.
Radioactief jodium, veel bloedcontroles, eindelijk werkte hij normaal, zonder medicatie

En toen werd ik zwanger, in zwangerschap weer medicijnen moeten slikken, werkte  toen te langzaam, door de zwangerschapshormonen.
Mijn zoontje is nu ruim 6 maanden, en de schildklier werkt nu te langzaam. Dat zal ook zo blijven, maar je moet hier medicijnen voor slikken. Dit is een tablet met schildklier hormoon, een lichaamseigenstof.
Dus of zich valt het wel mee, je bent alleen wat sneller moe. (maar leuk is anders) Kijk eens op www.schildklier.nl, hier kun je ook folders bestellen etc. misschien heb je er wat aan.

Mag ik vragen waarom ze je niet eerst probren in te stellen met medicatie???

in ieder geval succes.

leonie

Hoi,

De reden dat ik geen medicatie wil is omdat je gedurende die tijd en dat is ongeveer anderhalf jaar geen kinderen mag krijgen.
En omdat ik al ruim boven de 35 ben is dit geen optie.
Ik twijfel enorm over de jodium behandeling en ik denk er over om 'm af te zeggen en proberen of ik in aanmerking kom voor een operatie.
Ik ben enorm bang voor de oogziekte van graves. En in sommige delen van het land bieden ze de jodium behandeling niet eens aan ivm als je jonge kinderen hebt.
In belgie schijnen ze niet eens te werken met radioactief jodium. (heb ik gelezen op internet)
Ik ben er in iedergeval wel kapot van, moet regelmatig huilen, alhoewel dat wel minder is nu ik probeer om voor een operatie in aanmerking te komen.

Groetjes Jama

Hoi Jama,

Ja,bij mij is het allemaal in een rustiger vaarwater, maar huilen heb ik ook gedaan.
Ik wil je niet beinvloeden in je keus,maar wil je toch nog even de volgende info geven ook al weet je dat misschien al.
- een operatie is zeker niet zonder risico, i.v.m. met het eventueel beschadigen van je stembanden,
- je na radioactief jodium een 1/2 jaar tot een jaar ook niet zwanger mag worden,
- er ook remmers zijn die je wel mag slikken tijdens een zwangerschap, en thrax het schildklier hormoon in tablet vorm zijn zowieso geen probleem.

De jodiumkuur is een weekje afzien, maar daar na kun je weer lekker knuffelen met je kleintje. Succes verder, mocht je nog info willen, laat het dan even weten via het forum.  

groetjes Leonie

Terug
Bovenaan