schimmelinfectie..brrr

hoi allemaal,

Ik heb al even rondgekeken hier maar ik heb er nog niets over gelezen maar ik heb sinds het weekend een flinke vaginale schimmelinfectie. Ik ben vanmorgen naar de ha geweest en heb zo'n pil gekregen die je in moet brengen. Ik ging mijn dochter uit school halen tussen de middag op de fiets en toen ik terug kwam, jeetje ik kon niet meer lopen van de pijn. Van het weekend jeukte het ontzettend maar sinds vandaag ooooh wat een ramp, het doet zo'n pijn. Ik loop echt met mn benen wijd, en het liefst maar blijven zitten op de bank. Ik heb dit wel vaker gehad maar nog nooit zo erg als deze keer. De ha zei al, dat als je zwanger bent je hier meer kans op hebt om het te krijgen.
Ik had van het weekend al van alles geprobeerd, koude washandjes, vaseline maar echt niets hielp. Ik hoop dat die pil wel helpt want dit is echt niet uit te houden.
Zijn er meer zwangeren die hier last van hebben of hebben gehad?

groetjes patricia
28 wkn zwanger, 3e kindje

heel vervelend voor je. ik hoop dat het snel over is.

ik merk wel dat ik meer afscheiding heb dan normaal. dit duidt er toch ook op dat het kwetsbaarder is.

veel sterkte!

groetjes,

marjolein

Hai,
Is echt vervelnd ik weet het. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik het ook gehad. Ik kreeg er 3 tamponachtige pillen voor en daarna was het eigenlijk meteen over. Verder helpt eigenlijk niets is mijn ervaring. Even doorbijten dus......je bent er zo vanaf!
Groetjes Lillian

Hoi,
Irritant he, ik heb zelf constant schimmelinfectie nu, alleen heb ik er geen last van. Normaal (als ik niet zwanger ben) heb ik het om de haverklap en word er knettergek van.
De jeuk is niet te doen.
Die capsules die jij hebt werken wel snel, heb je er 3 (gyno dactarin) heb je ook schimmelcreme om de buitenkant in te smeren?
Sterkte, ik hoop dat je er snel vanaf bent.
Ps. het is trouwens besmettelijk he, je kunt het ook aan je partner doorgeven en dan krijg je een soort van ping pong effect.
Ik weet niet of ze daar iets tegen je over gezegd hebben. De man kan dan het beste 2 weken lang iedere dag zijn ding insmeren met schimmelinfectiecreme.
Groetjes Rene 24w & 3d

Ik heb hetzelfde gehad.....ook had ik last van veel afscheiding...donkergeel tot groenachtig...echt smerig....ik sliep de nachten dus naakt....dat hielp wel...had het lucht zeg maar.
En ik gebruik Lactacyd wasemulsie.....dat scheelt ook wel.

Maar omdat het bij mij niet helemaal overging heeft de huisarts een vaginale kweek gedaan en daaruit bleek toen de besmetting met de Streptokok B....

Nu gaat het wel......heb momenteel geen last van een schimmel....

Sterkte jullie.

Groetjes Gea

Hoi,

Ook ik heb er erg veel last van gehad. Het beste is om geen inlegkruisjes te gebruiken, beter is om een paar keer per dag een schone katoenen onderbroek aan te doen. En 'snachts helemaal geen onderbroek aan te doen. Ik heb ook de lactacyd gebruikt, je hebt verschillende producten daar van. En lekker losse broeken (in je kruis) dragen is ook beter.

Succes.

Door je zwangerschap verandert de zuurtegraad van je vagina. Het wordt dan een ideaal milieu voor candida (schimmel). Ik heb het een paar jaar geleden een paar keer kort achter elkaar gehad. Nu tijdens mijn zwangerschap gelukkig (nog) niet.
Het schijnt dat je voeding er ook wel iets mee te maken heeft. Veel zoetigheid en ook brood en alcohol zorgen voor een flinke candida-groei in je darmen waardoor de kans op een vaginale infectie ook groter wordt. Voor mensen met suikerziekte die nog niet op punt gesteld  zijn ligt candida ook altijd op de loer.
Mijn ervaring is ook dat de 3 zetpillen wonderen doen.
Helaas kan het wel weer terugkomen. Er bestaan ook pillen in de reformwinkel die je darmflora op peil houden en candida onderdrukken maar ik weet niet of dat in dit geval zinvol is.
groeten Elke

Zeer herkenbaar!!!!
Morgen ga ik weer naar de ha voor de zetpillen. Zie er wel tegen op omdat het bij mij dan eerst erger ordt en dan pas over gaat. Maar die jeuk, knetter gek wordt ik ervan. Het is voor mij nu de tweede keer tijdens deze zwangerschap. Bij de vorige heb ik het ook vaak gehad, allen toen had ik er minder last van.
Het is gewoon even door bikkelen!!!!

Succes Mo

Terug
Bovenaan