schimmelinfectie..brrr

Hoe kom je er eigenlijk achter dat je een schimmelinfectie hebt?
Merk je het alleen dmv jeuk of zijn er ook zichtbare dingen?
Niet verder lezen als je een zwakke maag hebt..

Ik heb een aantal weken geleden ook best jeuk gehad, en heb er toen een spiegel onder gehouden, en toen was het gedeelte waar m'n urine uitkomt helemaal wit en kreeg dit ook niet goed weggewassen. Deed namelijk erg zeer. Nu heb ik al een tijd geen last meer, en ziet er ook weer normaal uit. Mijn urine rook ook heel sterk(lees stonk). Ik ben best een beetje preuts aangelegd en durfde hiermee dus ook niet naar de huisarts of de verloskundige .
Nog een vraagje; ik weet het, ik ben er nu erg laat mee, maar kan zoiets kwaad voor je kindje?
X

een schimmelinfectie kan kwaad voor je kindje als je een infectie hebt bij de geboorte. dan krijgt je kindje spruw. nouja, kwaad... het is eerder hinderlijk.

ik heb echt vaak last van infecties. heel vervelend. en nog vervelender is dat de candida resistent kan raken van die middeltjes. dus: kuur afmaken (ook als je moet smeren: altijd 2 weken smeren, ook al zie en voel je niets meer!)

wat helpt:

- havermout kopen: twee handen vol in een pantykousje doen, daar het stromend water over heen laten lopen  en in je bad liggen (verder geen zeep of wat dan ook!)

- geen suiker eten, en weinig koolhydraten: dus BRUIN brood, volkorenpasta, zilvervliesrijst, etc. wat mij helpt (ook tegen verstopping: volkorencrackers van Fjord)

- darmflora op peil houden door yoghurt met levende culturen te eten (zonder suiker!). GEEN tampons met yoghurt in je vagina stoppen!

- katoenen ondergoed

- handdoek na 1 keer wassen/afdrogen in de was (natuurlijk niet als je alleen maar je handen wast ;-))

- veel water drinken

- liever niet met zeep wassen (je wordt ook schoon zonder zeep!!), en anders met een ph neutrale zeep

- GEEN intiemdouches, bv van lactacyd!!!

- na het vrijen meteen even naar de wc/schoonspoelen

- gebruik wc papier altijd van voor naar achteren.

Bij mij lukt het om er af te komen als ik me aan deze dingen hou zodra ik maar een beetje last heb, zoals vorige week (hoera!)

Over preutsheid: neem maar van me aan dat een dokter of verloskundige hier veel mee te maken heeft. Kijk eens om je heen op internet, of vraag je vriendinnen eens! Je zult zien dat het merendeel al wel eens een infectie heeft gehad. Bovendien zegt een schimmelinfectie helemaal niets over je hygiene (in fact, mensen die te schoon zijn doordat ze zeep gebruiken hebben meer kans!). Ik denk ook dat het verstandig is om je er over heen te zetten: dadelijk bij de geboorte staan er ook mensen in je kruis te koekeloeren! Kun je nu alvast oefenen. Zet m op!!

hoi hoi,

bedankt voor al jullie reacties. Nou ik heb maandag 1x een pil gekregen maar gisteren weer de ha gebeld want de klachten werden echt niet minder en toen heb ik creme gekregen.  Vandaag weer gebeld en nu net een nieuwe kuur opgehaald met 3 pillen. Het is echt niet meer leuk zo, ik wil er zo graag vanaf dus ik hoop dat die pillen wel gaan helpen. En iedereen maar vragen, wat loop je moeilijk....en nu met warme weer in het vooruitzicht hoop ik dat het snel over is.

groetjes patricia

Nog even voor Kiekje: wat jij beschrijft kan bijna niks anders zijn dan een canidida infectie, maar euh de volgende keer: inderdaad gewoon naar de dokter.
Zowel mijn man als 1 van mijn beste vriendinnen zijn arts. De laatste is huisarts. Ik heb haar weleens gevraagd of ze wel eens ''genante'' dingen op het spreekuur krijgt.
Ze reageerde heel nonchelant. Ach wat is genant zei ze, ik kijk nergens meer van op en ben blij als ik de mensen kan helpen.
groeten ELke

Hi asja, ik ben naar de huisarts geweest en heb blaasontsteking. Heb hiervoor anti biotica gekregen, nu maar hopen dat ie aanslaat, en dat ik ervan af ben. In ieder geval bedankt voor je reactie, het duurde wat langer, maar de site doet een beetje raar. X

Nog even een tip voor vrouwen die vaak last hebben van schimmelinfecties: nu is een goed moment om er wat aan te doen! De schimmelinfecties worden vaak door een candida schimmel veroorzaakt en diezelfde candida schimmel is ook de veroorzaker van spruw bij je kindje.

Als je er dus voor zorgt dat je definitief van de schimmel af komt (sowieso ook prettig voor jezelf toch!), heeft je kindje maar een hele kleine kans om spruw te krijgen omdat je hem niet kunt besmetten. Vooral als je bv geeft, is spruw altijd best lastig, maar bij flesjes is het natuurlijk ook niet fijn voor je kindje.

Zelf had ik vroeger ook regelmatig last van vaginale schimmelinfecties, maar na een candida-dieet gevolgd te hebben en een tijdje een bepaald soort voedingssupplementen geslikt te hebben, heb ik het nooit meer gehad. Best bijzonder, want daarvoor had ik het minimaal 1 keer per jaar en nu al 7 jaar niet meer.
Mijn zoontje heeft dus ook nooit last van spruw gehad.

Voor suggesties om definitief van de schimmel af te komen, kun je hier kijken: candida behandeling

Voor als je nu zwanger bent: ga verstandig om met drastische veranderingen in je dieet en het gebruik van voedingssupplementen!

Groetjes,
Helena

ik heb laatst eeen foldertje gezien dat ging over Colorex capsules van de reformwinkel, een voedingssuplement tegen canidida in de darmen en vagina.
groeten ELke

Terug
Bovenaan