Schimmelinfectie iemand tips?

<p>Hoi lieve dames,</p><p>Ik heb er zelf nooit last van tot ik zwanger ben. Die hormonen verstoren een hoop ;)</p><p>Maar goed ik heb nu last van een vaginale schimmelinfectie en eigenlijk zie ik het niet zo zitten om die capsules en zalfjes van de drogist te gebruiken.</p><p>Heeft één van jullie misschien een goude tip? </p><p>Liefs.</p>

Ga langs de huisarts hiervoor. Om een lang verhaal kort te maken: ik had nergens last van maar bleek tijdens een onderzoek ook deze infecte te hebben en heb daar een tablet voor gekregen. Naam weet ik niet meer maar dit was op recept vanuit de gynaecoloog

Je mag tijdens je zwangerschap gerust de 5 daagse crème gebruiken van de drogist. Omdat ik normaal hier frequent last van heb, heb ik gelijk aan het begin van de zwangerschap geïnformeerd wat mocht tijdens de zwangerschap. 
Wil je dat van de drogist om een andere reden niet, sluit ik me aan bij bovenstaande: vraag huisarts of gynaecoloog. Succes!

Ik zou langs de huisarts gaan.
Vooral nu je zwanger bent.  
Een schimmel kan geen kwaad maarop langere termijn  als je bijvoorbeld bevalt en nog steeds  je schimmel niet helemaal weg is kan je kindje dit overkrijgen in het gezichtje of in het mondje .
En dit wil je natuurlijk niet.
Dus beter dat je eventjes naar de huisarts gaat en je goed laat behandelen ?

Ik heb er wel eens vaker last van.. Ik doe altijd heel goed schoonmaken onder de douche, ook met zo'n vaginale douche zeg maar helemaal van binnen schoon maken en dan zonder ondergoed 'vrij' rond lopen. Na een dag merk ik dan al dat het rustig wordt. Vooral 2x per dag spoelen met lauw water en als je jeuk krijgt niet aan zitten! 

Ik heb er wel eens vaker last van.. Ik doe altijd heel goed schoonmaken onder de douche, ook met zo'n vaginale douche zeg maar helemaal van binnen schoon maken en dan zonder ondergoed 'vrij' rond lopen. Na een dag merk ik dan al dat het rustig wordt. Vooral 2x per dag spoelen met lauw water en als je jeuk krijgt niet aan zitten! 

Ga alsjeblieft naar de huisarts. Wanneer je hier niks aan doet worden de klachten alleen maar vervelender. Wanneer je hier nog steeds (kan ook onbewust) last van heb rond de bevalling, kan je kindje last krijgen van spruw. Dit kan zeer hardnekkig zijn, ook op de tepels. Met als gevolg dat je kindje slechter drinkt. Dit geldt ook voor flesvoeding. 
De tip hierboven om een vaginale douche te gebruiken mag je NOOIT doen! Geloof me.. hier krijg je juist infecties van, dit verstoord de verhoudingen van de natuurlijke aanwezige schimmels en bacteriën. Alleen wassen met water, ook niet met zeep of zogenaamde speciale vaginale zeep, dit verstoord op dezelfde manier de verhoudingen. 
Wanneer je niet zwanger bent of geen borstvoeding geeft krijg je een 1 - 3 daagse behandeling met orale flucanazol. Dit werkt bij het beste. Maar wanneer je zwanger bent of borstvoeding geeft moet je het doen met de vaginale miconazol tabletten in combi met miconazol crème. De crème is vrij verkrijgbaar bij de apotheek en de tabletten via de huisarts. Dit zijn andere tabletten dan de vrij verkrijgbare. Er is geen ander medicijn dan dit helaas. 
Laat je informeren door de huisarts, niet zelf gaan dokteren.. het gaat uiteindelijk ook om de gezondheid van je kindje. Ik heb hier helaas aardig wat ervaring mee. 

Terug
Bovenaan