schimmelinfectie

Hi,

Wat vervelend voor Ikenna!
Ik heb vorige week een van mijn huisartsen gesproken omdat ze dachten dat de kleine spruw had. Hij vertelde dat Daktarin niet meer gegeven wordt, maar dat er een andere gel is. Ik weet niet hoe het heet, maar misschien kun je er wel om vragen bij je huisarts?

Gr. Tamara

Ik heb voor Kyan met zijn eerste koortslip uitbraak, met blaasjes in zijn mond en zwaar ontstoken tandvlees (lees: was hel) Lydocaïnegel gekregen. Heb later begrepen dat dat ook regelmatig gebruikt wordt bij aften, veroorzaakt door hetzelfde virus trouwens...
Maar dit werkt ook verdovend, en kon ik erop smeren zodat hij in ieder geval een beetje kon eten!
Misschien dat jij dit ook bedoeld Tamara?

En idd veel ijs, yoghurt, kwark (die volle met aardbei van Almhoff werd hier wel gewaardeerd ;o)) en lekker koel drinken aanbieden...
Misschien lust hij wel een fruitsmoothie (let wel zónder citrus natuurlijk) als je daar een beetje ijs of koude melk doormengt vult het ook nog een beetje als hij niet wil eten...
Beterschap!
Ik weet helaas hoe het voelt een mannetje wat vreselijk pijn in zijn mond heeft.......

Groetjes Sas

HOi Jolanda

Ikenna heeft dus spruw en het kan zijn dat kinderen niet reageren op daktarin gel.
Nystatine is sterker en werkt wel heel snel.
Hier hebben de kinderen het ook gehad. En zelf heb ik het als volwassene ook gehad.
Gewoon bellen naar je huisarts dus.
Sterkte ermee

Groetjes Marianne

Terug
Bovenaan