schoenen.......

Hoi meiden,

Isabelle loopt nog niet zelfstandig, maar nu zijn de slofschoentjes van de prenatal echt te klein aan het worden.
Ik ben al meerdere winkels ingeweest voor wat goedkope schoentjes met een hele soepele zool, maar de maten vindt ik zo verschillend.
Bijv: bij de hema hele leuke schoentjes gevonden, maar maat 68/74 is te klein (komen overeen met de schoentjes die ze nu draagt) en de volgende maat 80/86 is dan toch echt nog te groot in mijn ogen.
De maten schelen zeker 1,5cm!!!

Hoe zijn jullie ervaringen?
Ik wil niet te dure schoenen kopen omdat ik het vermoeden heb dat het niet zo heel erg lang meer gaat duren eer Isabelle zelfstandig gaat lopen, maar zo zonder schoenen vind ik niet leuk.

Heeft er iemand een oplossing/idee?

Alvast bedankt!

Liefs Monica

Hoihoi,

Dit hebben we met Lotte ook gehad.
De leren slofjes werden te klein en waren niet geschikt om over bv. nat gras te kruipen.

Wij hebben toen een paar goedkope stevige schoenen voor haar gekocht in een Scapino / van Haren achtige winkel. Deze waren 10 Euro in de opruiming. Dit zijn haar zgn. speelschoenen.
Laat haar voetjes van te voren even meten in een goede schoenenwinkel.

Bijkomend voordeel was dat ze gelijk een stuk steviger stond. (Lotte stond op dat moment al wel los en liep langs alles op) Een paar weken later liep ze zelfstandig ( 1 week voordat ze 16 maand was).

Als je op www.baby-schoenen.nl kijkt hebben ze leuke slofjes voor niet al te veel geld. Heb er zelf al regelmatig slofjes gekocht.

Groeten
Ekon

Hoi,

Het is nu overal opruiming, dus zelfs in de wat duurdere winkels kun je nu voor een leuk prijsje schoentjes krijgen, het is trouwens niet erg als kindjes ruimte hebben in de schoentjes, het gaat erom dat hij goed aansluit en de hak dus stevig zit, zo dat hij niet gaat sloffen!

Gr MJ

hey monica,

precies wat jij zegt ik had ook bij de hema gekeken en die maten waren bij kelwin ook zo verschillend. ook de ene maat te klein en de daaropvolgende maat echt te groot.. heel raar vond ik dat.
ik heb voor kelwin goedkope schoenen bij de bristol gehaald. goede stevige zool. en heb gister nog leuke nep crocs gehaald bij van haren :D echt zo grappig en stoer. en goedkoop iets van 7 euro en ze zijn lekker licht want kelwin had wel moeite om met schoenen aan eerst te lopen langs de tafel enz. hij struikelde af en toe. en dit is zo licht dat hij ze nauwelijks voelt en het is toch een goed bescherming voor zijn voeten. hij zit er ook goed in en kan ze niet zomaar uit doen. dus ik vond dit ideaal!
succes ermee!!

Liefs, Christien

Ik heb voor Laura schoentjes bij Van Haren gekocht van het merk Elefanten. Ik vind het belangrijk dat ze goede schoentjes aanheeft met een soepele zool. Ze gaat nu overal staan en 'loopt' als je haar bij twee handen vasthoudt. Ze waren 29,95.

Hoi Monica,
(Hoe gaat 'ie trouwens met je?)
Ik heb (schaam schaam!) voor 37 euro onwijs gave Puma's voor Lenthe gekocht!Erg he!!!
Kijk, 7 jaar terug ook voor de eerste gedaan, kleine Nikes, ook zo duur, maqar moet zeggen alle 3 m'n meiden hebben er zeker een half jaar op gelopen...heb daardoor het gevoel dat ik het geld er wel uit heb gehaald.Ik weet dat je kinderen ieder z'n eigen schoeen moet geven, moet dan ook zeggen dat mijn meiden alleen schoenen aan krijgen als we naar buiten gaan, waardoor ze dus niet de hele dag op schoenen lopen.Nu mt dit weer loop ze gewoon op Zootjes (van die leren slofjes) of blote voetjes.
De Nikes van haar oudere zusjes stonden al klaar maar Lenthe heeft blijkbaar kleine voetjes, en de slofjes werden klein en ook vies want ze liep er buiten ook al op daar ze al bijna 3 maanden losloopt, dat ik maar nieuwe heb gekocht.(Er komt straks toch nog een 4e babe aan die deze ook weer een aantal maanden aan kan)Dussss,nu heeft Lenthe schattige een paar gymschoentjes en echte teenslippertjes (Havianas), weliswaar nog met een elastieke bandje achter haar enkels, maar kon niet niet laten staan...Volgens mij komt mij koopwoede voort uit het feit dat ik steeds meer concludeer dat Lenthe mijn laatste meisje zal zijn....Enfin, what's important...
Wat jij aan dit verhaal hebt...geen idee, maar je zou evt. kunnen overwegen een schattig sportschoentje te kopen.
De mama hierboven heeft het over Elefanten, bij de van Haren, die zijn ook erg goed.Ook duur, maar bedenk, ze zijn vaak nog lang niet op als je kindje hem niet meer past...ik bewaar al jaren de schoenendoosjes van mijn meiden en bewaar zo al hun schoentjes keurig totdat hun jongere zusje de desbetreffende maat heeft en zo haal ik om de zoveel maanden weer een 'nieuw' doosje naar beneden...
Succes!
Groetjes Roos.

Ik had hetzelfde, ik heb in de opruiming voor Brenda schoenen gekocht, echt van die eerste stappertjes en nu maar 20 euro. |e loopt ook nog niet heel zelfstandig, af en toe wat passen, maar voor 20 euro vind ik het ook minder erg als ze de neuzen nog kapot kriuipt. In het najaar wil ik dan kijken voor echte schoenen.

Groetjes Bianca

Trouwens dat probleem met die maten heb ik ook met sokken! Baby sokken gaan vaak van 12-18 mnd, maar op de kinderafdeling gaan ze vanaf maat 22 en die zijn mega groot !!!

Bianca

Terug
Bovenaan