Schoentjes aandoen

Hier hadden we shoesme als eerste schoentjes, wat ik ideaal vond is dat er een rits aan de zijkant zat.
als je dan rits open had en de veters goed open gingen ze bij onze jongen prima aan.
nu toe aan z’n 2de paar schoentjes, zijn Bunnies jr geworden. Ook weer met veter en rits, deze zijn al stuk steviger als z’n eerste paar en gaan daardoor ook weer makkelijker aan.
wel bewust gekozen om naar een schoenenwinkel te gaan waar ze goed advies geven. Want er zijn zoveel schoenen en waren maar aantal geschikt voor fase van lopen waar onze zoon nu in zit.
 
[quote quote=10360095]Voor DE TIP blijf ik ook even meelezen hier Krommemde teentjes erg bekend ja, ik propte hun voetjes altijd gewoon maar erin, ze ontvouwen ze zelf wel weer zodra je ze op hun voetjes neezet T ene schoentje gaat ook zeker makkelijker aan dan het andere, dus zeker in de winkel even goed proberen. Wij hebben nu suède slofjes met vetertjes, die zijn wat mij betreft het beste voor de eerste stapjes lekker flexibel en kan ook buiten best een paar meter mee gestapt worden op een droge dag.[/quote]
Hier staat eigenlijk wel dé tip wat hier het beste hielp.  Voet op de grond en je kindje laten staan. Dan schuift hij vanzelf goed erin. En daarna pas dichtmaken.
 
Ik ben met mijn teenkrullende dochter bij we goede schoenwinkel geweest en de vrouw daar gaf meteen aan dat het niet aan dr schoenen ligt, maar aan het kind. Ze gaf de tip de schoenen wat te draaien of om een vinger onder voet te houden bij het erin stoppen van te tenen. Dat laatste werkt bij ons het beste. En als ze echt een dwars moment heeft, laat ik de schoen nog even open en dochterlief 3 meter lopen, dan doet ze haar tenen zelf goed. Een troost; ze deed dit de eerste week elke keer, nu hooguit eens per 3/4 dagen een keer. 
 
Terug
Bovenaan