schone kleding?????

doen jullie de kinderen elke dag schone kleding aan ook als het er nog schoon uit ziet? onze dochter ziet er soms nog best schoon uit qua kleding ik doe dan toch de volgende dag wat anders aan alleen het idee waar ze allemaal geweest is en wat ze aan geraakt heeft of ben ik nou smetvrees gevoelig
 
het ligt eraan waar ze geweest zijn vind ik. als mijn zoon van  4  in een speeltuin is geweest dan krijgt hij de volgende dag schoon bovengoed aan. op het kdv wordt de kleding niet echt vies. hij krijgt wel iedere dag een schoon shirt en sokken  aan, maar een broek wordt bij mij gewoon 2 dagen gedragen of hij moet vol vlekken zitten. ik zit niet om werk verlegen tenslotte. ik heb met zijn drieen  circa 2 á 3 wasbeurten per week en  doe de was op 1 dag  en dat wil ik graag zo houden.

hetzelfde geldt voor badderen/douchen. in de zomer wil ik hem nog wel eens 2 x per week in bad doen, maar over het algemeen gaat hij 1 x per week in bad en worden zijn haren gewassen (dat laatste is ook goed ter voorkoming van luizen, die zoals bekend graag op schoon haar willen zitten).

van dat vele wassen droogt de huid veel te veel uit en is naar mijn mening ook niet goed voor de weerstand. voor jezelf is het ook beter om niet dagelijks je hele lichaam in te zepen. je haalt op die manier de huidvetten weg.
 
ja de haartjes doen wij als t ff kan ook 1xp/w maar als madam koprol in t zand maakt gebeurt het vaker in t begin was zoals velen met me mee kunnen praten haar wassen een hel wooh net een speenvarken maar nu is dat gelukkig geen probleem en inzepen of douchen gebeurt ook niet dagelijks we hebben ook regelmatig een opfrisavond dwz gezicht handen onderkant met washand of verfrissingdoekjes
 
Hoi,
Hier gaan onze drie kids, echt dagelijks onder de douche, en we wassen elke dag meteen de haren.Meestal de oudste sávonds, de jongste sóchtends.en indien nodig worden ze een keer extra afgespoeld..
Kleine moeite, want echt vies zijn ze nooit..
Denk niet dat het iets met de weerstand heeft te maken, want ze zijn zelden ziek.
Ik vind dat als ze op school zijn geweest, of op kdv...dan worden ze altijd wel vies.
Ik kijk ook nooit of de kleren vies zijn..gaat gewoon de was in .. doe ik zelf eigenlijk ook!
Wassen doe ik wel zeker 10 keer per week!
Ja een vijf persoonshuishouden, dat gaat lekker..
Kan vast anders, maar ik hecht veel waarde aan persoonlijke verzorging..zie helaas ook in mijn werk op kdv, dat niet iedereen er zo over denkt..
Wil ze dit ook meegeven voor later, dat ze zich zelf goed verzorgen.Maar ieder zijn mening hoor, prima toch?
Als ze een keer erg moe zijn, en zonder een douche het bed inrollen...kan dat ook..Ik ben niet helmaal panisch..haha
Gr Rina
 
hoi
ook mijn dochter gaat elke dag onder de douche al is het maar 5 min!
haar/onze kleren gaan ongeacht waar ze is geweest wel in de wasmachine (soms met vlekken soms zonder vlekken)
doordat kleren niet vies eruit hoeven te zien betekent voor mij niet dat het schoon is.
het idee dat ze ergens is geweest en dan op haar kleuterbedje zit waar ze lekker schoon moet slapen (slaapkamer 1 van de schoonste  kamers in huis)
en ook idd haren worden mee gewassen waarom? kleine moeite.

en eerlijk beetje overdreven misschien voor velen maar bij ons draait de wasmachine 2a3 x per dag heb ook een kleine meid van 5 mnd en daar moeten de kleertjes ook mee gewassen worden spugen enz.

kleren van ons (ouders)gaan niet mee met de kleertjes van de kids in de wasmachine

vind het dus belangerijk dat kids niet te ruiken zijn in de klas enz die ruiken naar eten,zweet enz.

je kan dus naar mijn mening mooie kleren aan hebben maar binnenkant smerig ik zeg altijd maar zo   ''buiten blink binnen stink

groetjes
 
Mijn kinderen krijgen elke dag schoon ondergoed en sokken aan en de bovenkleding als het nog schoon uitziet makkelijk 2 dagen, een broek ook wel eens 3 dagen. Ligt er idd aan waar ze geweest zijn, na speeltuin of dierenpark gaat alles in de was.
In bad gaan ze zo om de 3 dagen en dan ook haren wassen, hebben ook allebei een gevoelige en snel droge huid. De andere dagen was ik ze gewoon helemaal met water en de handen, billen en geslaschtsdelen met wasgel. Alleen ook weer na een dag dierentuin of veel zand in de haren vaker, in de zomer gaan ze vaker in bad of douche dan in de winter als ze voornamelijk binnen spelen of met een flinke jas buiten.



 
Hoi, mijn kids douchen iedere avond voor dat ze naar bed gaan..en ze krijgen beide iedere dag schone kleding aan (ondergoed, sokken enz enz). Kleding hoeft niet vies te zijn (niet zichtbaar). Dus meid..doe waar je je goed bijvoelt.
Succes.
Gr
Sas
 
quote: sammysmama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-08-2008 21:07:58'));

Hoi, mijn kids douchen iedere avond voor dat ze naar bed gaan..en ze krijgen beide iedere dag schone kleding aan (ondergoed, sokken enz enz). Als kan je niet zien dat kleding vies is..daarom kan t nog wel vies zijn.(niet zichtbaar). Dus meid..doe waar je je goed bijvoelt.
Succes.
Gr
Sas



 
Terug
Bovenaan