schone kleding?????

Hoi
ons zoontje gaat om de dag in de douche of bad, net hoe het uitkomt. Elke dag gezicht, handen en billen wassen,.Ook 2 keer per dag tanden poetsen en haren wasen doen we 1 a 2 keer per week.  Daarnaast elke dag schone onderkleding en sokken en een schoon shirt. Een broek kan nog wel eens 2  dagen mee. Ik was 3 machines  per week en dat alleen op zaterdag. 's Avonds strijken en vouwen en hopla we kunnen er weer een week tegen.    
Ik heb dit altijd zo gedaan en doe het zef ook zo. Mijn man gaat wel elke dag douchen.
Mijn zoontje en ik hebben beide een gevoeligere huid en op deze manier is het goed te handelen.
Groetjes Jeanette
 
Onze dochter van 4jaar gaat om de dag in bad (zomers elke dag). We wassen 1 a 2x per week haar haar . Elke dag krijgt ze schone kleren aan alleen de broek soms wel 2dagen.

Groetjes Patries
Mama van Lisa en 19wk zwanger van de 2de
 
Hier gaan ook mijn jongens elke dag onder de douche. Haren wassen laat ik ze om de dag doen (ze zijn 6 en 8 jr en wassen zich ip zelf, ik ben er wel bij om het in de gaten te houden). Ze douchen ook altijd maar 5 min per keer. Komt het er inderdaad een keer niet van, geen probleem; gaan ze lekker een keer zonder douchen naar bed.
Mijn dochtertje nu 10 maanden gaat maar 2x per week in bad of onder de douche. Die is nog thuis, gaat nog niet naar opvang of iets dergelijks.

Qua kleding kijk ik inderdaad of er vlekken in zitten: zo niet dan kunnen ze het best 2 dagen aan. Zit er wel een vlek in, dan gaat het de was in.
Mijn dochter die krijgt daarentegen wel elke dag iets schoon aan omdat ze nog baby is en nog weleens een slokje melk ofzo teruggeeft. Dus is haar kleding meestal wel wat sneller vies.

Groetjes Renata.

 
Mijn kind is nu 4 jaar en gaat naar school. Ik stop haar elke dag in bad en 2 x pw onder de douche om haren te wassen. Dit doe ik altijd s'avonds zodat ze schoon het bed in gaat en dan hoef ik haar s'ochtends alleen maar met een washandje schoon te maken (heel afentoe wil ze douchen omdat ik zelf s'ochtend ook douch dus dan spoel ik haar een keertje af.. een kwestie van 2min)   Het kan ook wel een keertje gebeuren dat het al laat is en dan hoeft ze van mij echt niet meer in bad of te douchen..
Toen ze nog kleiner was , stopte ik haar s'ochtend en s'avonds onder de douche toen maakte ze zich altijd heel vies , met eten en buitenspelen  enzo!
Ik doe haar zowieso elke dag schoon ondergoed aan , en bijna altijd stop ik gewoon al haar kleren in de was zonder te kijken of het vies is. Heel afentoe doet ze een broek, rok of vest nog een tweede keer aan, maar dat zijn wel uitzonderingen..
Ik snap niet dat niet iedereen veeel waarde hecht aan hygiene , ik vind het belangrijk dat ze er elke dag schoon en netjes uitziet. Dat krijgt ze ook mee voor later.
 
Hoi,

We doen onze dochter van 4 en zoon van net 1 om de dag in bad/ douche, dan ook haren wassen. Ze krijgen allebei een droge huid als we ze dagelijks badderen....maar als ze echt smerig zijn dan worden ze wel afgespoeld natuurlijk.

Ze krijgen beide elke dag schone kleren+ondergoed aan, ik kijk ook niet naar de vlekken, maar soms vallen die wel op ....
 
quote: lilmama20 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-09-2008 11:28:34'));

Ik snap niet dat niet iedereen veeel waarde hecht aan hygiene , ik vind het belangrijk dat ze er elke dag schoon en netjes uitziet. Dat krijgt ze ook mee voor later.

Hallo,
Ik wil toch grag even hierop reageren.
Ik denk nl dat de meeste mensen echt veel waarde hechten aan hygiene, daar hoef je je kind echt niet elke dag voor in bad te stoppen en daarnaast ook nog eens 2 keer pw onder de douche.
Mijn zoontje gaat om de dag in bad of in de douche en dat is al meer dan voldoende. Elke dag 2 x je tanden poetsen, gezicht,billen en oksels  wassen vind ik normaal. Daarnaast elke dag schoon ondergoed aan en zonodig schone kleding. Als dat gebadder en gedouche is simpelweg ook slecht voor je huid. Al je vetten haal je er continu af waardoor je lichaamsweerstand minder word.



 
Terug
Bovenaan