Mijn kinderen zitten op een Christelijke/protestantse school. Elke dag wordt er gelezen uit de bijbel, liedjes gezongen (deels via YouTube) over Noach etc.. allemaal Christelijke kinderliedjes. Thema's zijn Christelijk en de (meeste) juffen en meesters ook. 80% van de kindjes in de klas is gelovig. Mijn dochter komt ook thuis met vragen en verhalen over de Heere Jezus dus tja, het is wel 'belangrijk ' dat je er wat verstand van hebt als moeder 🙂
Hoe het op een RK-school is weet ik niet, wel weet ik dat er een enorm verschil zit in het RK geloof en het Christelijke geloof. Mensen die Rooms Katholiek zijn geloven in de heilige maagd Maria en Christenen in God en zijn zoon Jezus. Bij het Christelijke geloof komt de heilige maagd Maria helemaal niet aan bod. Het is best wel een flink verschil in geloof en niet echt vergelijkbaar...
Het is maar net wat je je kind wilt meegeven, maar laat je ook even goed informeren door de scholen wat ze met hun grondslag doen, hoe ze dit toepassen etc. De ene Christelijke school is de ander niet, niet elke school zingt dagelijks Christelijke kinderliedjes, maar de meesten wel! Gesprekken over hoe gelovig wij thuis zijn/wel of geen tv hebben, hebben we niet gehad. Dat is vooral op een reformatorische school, daar zijn ze strenger (moeten meisjes bijvoorbeeld in rokjes naar school en leren ze nog echte psalmen) Wel hebben we moeten invullen op het inschrijfformulier naar welke kerk wij gaan, maar als je niet kerkelijk bent, ben je ook welkom!