Schoolkeuze

Oktobermama

New member
Wij hebben het allemaal hier in de buurt: Protrstant-christelijk, Rooms Katholiek, openbaar, Dalton en Jenaplan.
Variërend van 160 leerlingen naar 600 leerlingen.
Welke basisschool hebben jullie gekozen en waarom?
Klein of groot, voor en nadelen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wij gaan bij de RK, PC en Dalton kijken en sfeer proeven. Jenaplan zit net te ver weg denk ik.
Wat we belangrijk vinden:
Kind volgend, veel buiten zijn, natuur, creatieve vakken (handwerken, muziek, toneel), niet te veel schermen en toetsen, goede sfeer, belangrijk normen waarden en iets van de bijbel mee te krijgen, feesten en vieringen. Man houd zich vooral bezig met: goede uitstroom en resultaten, pestprotocol, klassikaal onderwijs, niet te apart/zweverig/creatief.
Ik kan eindeloos lezen wat de school aanbied en wat voor soort onderwijs, maar ik weet het niet!
 
Sfeer proeven is het belangrijkst, naast het lezen van de schoolgidsen. We hebben voor een school gekozen die dichtbij genoeg ligt, met een mooie schooltuin (ook de kleuters tuinieren daar al), die voldoende aandacht besteed aan creatief bezig zijn. Het verloop onder docenten is er best groot, dus dat is even afwachten. Maar voor ons was het dus locatie, creatief zijn, en de buitenruimte.
 
Terug
Bovenaan