(schoon)moeders 2

Ik heb de berichten gelezen over (schoon) moeders....
tjonge wat een geklaag zeg!
Mijn vriendin heeft geen moeder meer, en mist een moeder ontzettend (ze heeft ook geen schoonmoeder meer!). Ze is dan volgens mij ook best wel jarloers op mij. Ik heb namelijk een ontzettend sterke band met mijn moeder... soms bemoeit ze zich ook met dingen, maar ik waardeer het juist. Beter zo, als dat je moeder niet naar je om kijkt hoor! Ze zei laatst nog tegen me: oh we moeten binnenkort nodig de wieg in orde maken... nou ik ben blij dat ze me helpt. En al zou ik een cadeau krijgen wat niet mijn smaak is... toch zal ik het nooit zomaar in de kast leggen! Ik zal het dan echt wel gebruiken... gewoon omdat ik er HEEL VEEL WAARDE aan hecht.......
Meiden we mogen blij zijn als we onze (schoon)moeder nog mogen hebben!!!
 
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. En ik ben zeer gefortuneerd met een super lieve mama en schoonmoeder. Ik vind alleen dat je mensen niet een schuldgevoel aan moet praten als zij het niet goed kunnen vinden met hun schoonmoeder. De schoonmoeder van mijn vriendin is echt een ramp. Bemoeizuchtigheid is een understatement!!!! Natuurlijk is het vreselijk voor jouw vriendin om geen moeder en ook geen schoonmoeder te hebben, maar dat wil niet zeggen dat de rest zeurt of ondankbaar is. Misschien bedoel je dat ook niet zo, maar zo kwam het in ieder geval op mij over. Je kunt niet weten wat er in andermans leven gebeurt. En vreselijke schoonmoeders bestaan echt!!!!
 
Ben het helemaal eens met de Anoniem van hierboven....toen wij onze kinderen kregen was ik mijn schoonmoeder ook liever kwijt dan rijk. Hard, ik weet het. Maar het klikt gewoon niet tussen ons. En toen ik zwanger was zou het even wezen had ze bedacht. Nou dat had ik dus niet bedacht.....Jammer, maar het wordt gewoon nooit wat met ons...
Dus je kunt niet oordelen over een ander en wat er voorgevallen is....
 
elke schoonmoeder of moeder is anders,niet elke (schoon)moeder is leuk hoor,ik heb een supermoeder,maar mijn schoonmoeder..tja ze is niet slecht hoor maar toen mij verteld werd dat ik waarschijnlijk een mk had zegt ze doodleuk...ja ik ben ook zo ziek....verder geen enkele interesse....om maar even een klein voorbeeld te geven,je hoeft er dus niet altijd blij mee te zijn.
 
anoniem jen moet niet over andere mensen oordelen. Mijn moeder is depressief en het kan haar echt nix schelen dat ik zwanger ben. Andere meiden hebben het hoog zitten met hun schoon moeder.
Dat jij nou toevallige zo'n geweldige band hebt met je moeder.
Ook eens buiten je straatje leren denken!!!!
Gr Moniek
 
oke, maar ik vraag me ook af of we nog wel ons best doen om er iets van te maken met je (schoon)moeder!
Want daar hebben toch veel mensen geen tijd meer voor???
Wees eerlijk, veel kinderen nemen ook wel ontzettend weinig tijd voor hun ouders. Omdat ze enkel alleen maar druk zijn met zich zelf...... oke nu ben ik hard, maar ik geloof dat er zeker waarheid in zit!!!
 
Ik denk dat je niet in iemands hart of hoofd kan kijken. ik heb een lieve schoon moeder, en mijn moeder is heel geïnteresseerd in mij en de baby en ik hou van haar, maar ze heeft zulke problemen waar ze niks aan WIL doen, dat ik me er niet meer druk over wil maken, al vind ik het wel erg, op een gegeven moment moet je voor jezelf kiezen anders vergalt het je leven.
Ik heb mijn moeder nog maar ben regelmatig "jaloers"op de gezellige lieve moeders van vriendinnen. Dus iedereen die in hetzelfde schuitje zit sterkte!!!
 
Ik vind dat iedereen op dit forum het recht heeft om zijn hart te luchten op dit forum dus ook als je het niet kan vinden met je schoonmoeder. En natuurlijk mag je het ook schrijven als je een top relatie met je schoonmoeder hebt, maar dit hoeft dan niet gekoppeld te worden aan een bericht van iemand waar dit niet bij is. Het kan een mens gewoon even helpen om iets van zich af te schrijven.
 
Terug
Bovenaan