(schoon)moeders 2

hallo,

ik heb een hele goede band met mijn moeder en kon altijd wel goed met mijn schoonmoeder overweg. maar, je kunt niet zeggen dat wij maar blij moeten zijn dat we er nog 1 hebben. mijn vriend en ik zijn al jaren samen en wij zijn er pas met 7 maanden achtergekomen dat we zwanger zijn. mijn schoonmoeder reageerde daarop met: jullie wilden toch geen kinderen? dan had 1 van jullie zich moeten laten steriliseren, nu zit je ermee. vervolgens zegt ze dat ik nu de zwangerschap van haar dochter, die is nu 16 weken verpest, doordat ik er ineens tussendoor kom en als klap op de vuurpijl verkondigt ze overal dat ik expres de zwangerschap heb verzwegen voor mijn vriend. moet ik dan nog echt blij zijn dat ik een schoonmoeder heb??
 
hoi, ik wil ook even op je berichtje en al deze reacties reageren, ik vind dat je altijd je best moet doen en tuurlijk blij moet zijn met degene die je nog hebt, maar t kan niet altijd van 1 kant komen en mijn ervaring is dat t soms gewoon niet loopt zoals je zelf willen zou en daar valt nu eenmaal gewoon niks aan te doen, dan moet je er maar t beste van maken en mag je best af en toe je hart luchten vind ik..
 
Hoi, ik vind het niet een heel eerlijk argument om te zeggen 'wees blij dat je uberhaupt nog een (schoon)moeder hebt'. Dan kun je dus helemaal niets meer hebben. Tuurlijk ben ik blij dat ik beide ouders heb en mijn man ook, maar daarom mag ik toch best zeggen dat ik soms wat problemen heb met die van mij? Ik had ook al aangegeven dat ik weet dat mijn schoonmoeder het goed bedoeld en dat ik het DUS moeilijk vind om te zeggen dat ik liever niet heb dat ze spullen voor ons koopt.
Maar jouw voorstel: als ze iets koopt, dankbaar zijn en het toch gebruiken is echt geen optie. Dan zou echt ons hele huis vol FOEILELIJKE dingen staan. En lief bedoeld of niet: het is wel ons leven en ons kind. Waar zij uiteraard wel bij betrokken is en zal worden, maar niet alleen op haar voorwaarden.
Voor iedereen die ook problemen heeft met schoonmama: succes. Voor hen bij wie het goed gaat: hartstikke fijn, geniet ervan!
Ik wou op niemands tenen trappen hoor (behalve op die van schoonmama dan, of mag ik dat ook niet zeggen ;)??
 
Terug
Bovenaan