Schoonmaakrooster..

Hallo,

ik ben even aan het kijken op deze site www.budgetterenmetkinderen.com..
Erg leuke site. Maar ik het daar iets heel leuks gezien.
Iemand heeft een schoonmaakrooster opgezet.
Hebben jullie dit ook?

Ik kom zelf niet meer zo veel toe aan het huishouden, omdat ik me zooo moe voel de laatste tijd. Ik doe het natuurlijk wel allemaal, maar met moeite.
Wat ik nu doe is dit, een avond van te voren schrijf ik op wat ik de volgende dag allemaal gedaan wil hebbe.
Niet alleen qua huishoudelijk werk, maar ook dingen die buiten huis moeten gebeuren, of als er naar iemand gebeld moet worden.
En elke keer als ik iets weer heb gedaan ga ik het doorstrepen.
Dit helpt wel voor mij. Als ik iets plan dan gaat het goed.
Anders stel ik het soms uit, en als ik het dan te lang heb uigesteld vind ik het moeilijk om er aan te beginnen, en dan word ik boos op mezelf...

Kennen jullie dit? Of hoe doen jullie het?

eerlijk gezegd laten we het nu erg versloffen...
Maar zo'n rooster hebben we al heel lang, ook pre-baby! We hebben ooit "vitaminetips voor paren" van iemand gekregen. Een top tien met tips om ruzie te voorkomen. Een daarvan was afspraken maken over huishouden zodat dat duidelijk is. Wij hebben toen alles op een rij gezet met hoe vaak het moest volgens ons. En toen verdeeld. Dave doet wat hij belangrijk vindt en ik wat ik belangrijk vind. Het voordeel daarvan is, dat ik het niet erg vind als hij iets laat liggen en andersom. Het werkte perfect. veel vrienden vonden het overdreven en iets uit de studententijd... Grappig, want toen zij kinderen kregen kwam het verzoek om ons schema te mailen zodat ze er zelf niet te lang over na hoefden te denken!!!

Goed plan, hoor! Wij moeten hem ook maar weer eens gaan ophangen!

hihi, ik heb niet echt een schema uitgestippeld voor wat ik op een bepaalde dag doe, maar ik schrijf wel altijd 's ochtends op wat ik die dag wil doen en dan doorstrepen. ik vindt het heerlijk.
ben ook wel een lijstjesfreak hoor!!

groetjes marijke

Hai Dame25

Als je je mailadres geeft )als je dat wil tenminste' dan mail ik je het excelbestand. Ik zet er steeds nieuwe weeknummers boven en dan is íe weer bijna goed voor het volgende kwartaal...

Rosanne

Als je dat niet wil, dan zal ik eens kijken of ik hem hier kan plaatsen

hahaha hier ook een lijstjesfreak.

alles wat ik moet doen schrijf ik op en streep ik weer af. wel duidelijk zo.
ander ga ik geheid dingen vergeten, voor alana was ik niet zo opruimerig en lijstjes verdwenen weer in een stapel met papier ( lees : andere lijstjes hahaha)
gelukkig werkt het nu wel.

groetjes Miranda

tja, die lijstjes...
Ik doe bijna niet anders!!! Soms heel fijn, soms wordt ik er ook helemaal gek van. Met Loek wilde ik echt alles bijhouden. Ik had een lijstje voor de voedingstijden, een lijstje voor de luiers (plas/poep), een lijstje voor zijn slaapjes... om gek van te worden! Ben ik dus ook mee gestopt, echt relaxt!

Maar de poetstakenlijst is fijn!

Hoi,
wij spreken ook samen af wat we de dag erop moeten doen. Als het niet is gedaan dan is het jammer. We weten van elkaar dat we het proberen in elk geval. Op mijn werk leef ik met lijstjes. Anders wordt het zo onoverzichtelijk en ik kan het niet allemaal onthouden wat ik moet doen. Het komt ook nogal nauw om voor bepaalde data rapportage af te hebben en zo. Dus het is wel belangrijk om niks te vergeten.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan