Schoonmaakrooster..

hoi hoi

wij hebbn al heel lang een rooster maar dat is puur opdat ik nog steeds twee dagen per week in het ziekenhuis lig
dus hebben we een rooster gemaakt
we hebben en eigen zaak maar als ik in het ziekenhuis ben moet er toch iemdand voor me kindjes zijndus de dagen dat ik thuis ben werk me mannetje effe wat meer om de twee dagen in te halen
heb een rooster voor me huishouden
op maandag en donderdag doe ik het helehuis
op dindag en vrijdag zijn ziekenhuis dagen en op woensdag doe ik de administratie
en op zondag doet me mannetje de ramen lapen ( vind hij blijkbaar leuk mij hoor je niet klagen)
en gaat hij me plavuizen schrobben ook dan hoor je me niet klagen
ik leg de avond ervoor een briefje klaar of alle papieren
en sta dan echt al om 7 uur te poetsen en als ik wat klaar heb streep ik het af

ook hebben we een opa en oma weekend
elke tweede weekend van de maand gaan kaya en jayla een weekent bij oma slapen zodat karel en ik effe op adem kunnen komen ( best drukken weken ) en kaya en jayla worden effe een weeknt lang verwent door oma

dit roosteris wel maar tijdelijk
want als ik straks klaar ben in het ziekenhuis dan word het weer allemaal anders nartuurlijk

groetjes mariella

hallo....hallo...

ja dat is een heel goed idee van je ..
echt tof...ik ga dat maar eens ook doen..want het stapel allemaal maar op..ik word er helemaal gek van...

bedankt voor de tip,,,

Da's dus niks voor mij. Ik ben nogal chaotisch aangelegd en ik heb me hier helemaal overheen gezet, helemaal geaccepteerd, haha. Ik zou dus gek worden van een lijstje met dingen die ik 'moet' doen. Alles komt heus wel aan de beurt hier in huis, maar niet volgens een systeem. En als het een keertje niet lukt loopt het nog steeds niet weg, helaas, en die kaboutertjes hier doen hun werk ook nooit, hihi.
groetjes van Ruth

Die lijstjes helpen bij mij ook wel, maar dat komt dan 's ochtends gewoon in me op!

Wanneer ik dit van te voren ga plannen, schiet ik in de stress.... pfff dan denk ik ohhhh ik moet vroeg op want anders red ik het niet etc.

Mocht ik een dag hebben dat ik geen zin heb (bv net ongesteld geworden) dan voel ik me niet verplicht om wat te doen omdat ik niets heb opgeschreven.... hahahaha

Enneh die ramen lappen dat komt bij mij wanneer ik ze echt vies vind. Maakt me dan niet uit wanneer hoor, heb ze van de week 's avonds nog gedaan. Dan irriteert het me en dan moet het ook gebeuren.

Meestal krijg ik ook een poets tik wanneer ik visite krijg..... schaam schaam

Maar die lijstje dat werkt verder wel prettig.
Groetjes Veronique

Hoi!

Ja, ik heb wel een schema. Dat heb ik gemaakt omdat ik een hekel heb aan opruimen en poetsen, maar ook aan rommel en vuil. Nu doe ik iedere dag een beetje, zodat ik klaar ben voordat ik uit balorigheid er de brui aan geef.

Er zijn dingen die ik iedere week doe, dingen die ik eens in de 4 of 8 weken doe, en dingen die ik enkele keren per jaar doe. In mijn schema heb ik het allemaal verdeeld over de hele week. Bijvoorbeeld: maandag de begane grond, dinsdag 'boven', woensdag iets van 'eens in de 4 of 8 weken', donderdag iets van 'enkele keren per jaar', vrijdag de tuin. Ramen lappen doe ik bijvoorbeeld eens in de 8 weken, kasten uitmesten eens per jaar. Ik heb net het schema aangepast omdat ik sommige dingen dan efficienter kan doen. Ook vond ik dat sommige klusjes vaker moesten, en andere juist minder vaak.

Het klinkt allemaal erg poetserig, maar dat valt wel mee. Mijn vorige huis (daar woonde ik alleen) kon ik in een dag stevig aanpakken volledig schoonmaken (grondig). Hier (met man en kind) gaat dat niet. Als ik niet regelmatig iets doe, kom ik er al gauw niet meer doorheen.

Wat overigens het allerbelangrijkste is (voor mij althans), is iedere dag overal even opruimen! Ik ben eigenlijk een enorme sloddervos en als ik het niet bijhoudt, is het al gauw een grote puinhoop. Als ik nu iets wil schoonmaken, kan ik meteen beginnen en hoef ik niet eerst een uur op te ruimen!
Ach, uiteindelijk moet je natuurlijk alles zó doen als voor jou het prettigst is, toch?

Groetjes,
Tess

Jeetje, ik word al moe als ik er naar kijk... haha!
Als ik ooit veel geld win, is het eerste wat ik doe een huishoudster huren!

Wij hebben de taken ook verdeeld. Ik stof en zuig beneden, maak onze slaapkamer schoon, doe Esthers kamer en doe de was en de strijk. Ook doe ik meestal de boodschappen.
David doet de keuken, de badkamer, zuigt de trappen (vind ik te zwaar), leegt de vuilnisbakken. Koken doen we om de beurt, ligt eraan wie die dag thuis is. De ramen doet de glazenwasser en aan de binnenkant gebeurt één keer per jaar of zo... En de rest proberen we eens per week te doen, maar als dat niet lukt, dan niet! Het is bij ons nooit helemaal echt georganiseerd, dus blijkbaar vinden we het niet zo belangrijk (hoewel ik wel heel blij kan worden van een schoon en opgeruimd huis).

Groetjes,

Eveline

quote: woedel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-07-2007 22:06:39'));

elke zondag de ramen lappen???????????
Ooooooh, ik ben echt een slons, slechte huisvrouw, viezerik.... Die komen bij mij maar 3x per jaar aan de beurt....

Bij mij nog minder vaak...  We hadden ooit een werkster en die deed onze ramen iedere week, omdat de buren dan zouden zien dat het hier schoon was, hihi. Maar sinds ik het zelf doe kunnen ze niet meer naar binnen kijken

Wel iedere dag stofzuigen (ivm grote hond en 3 katten), vaak dweilen en stoffen beneden. Keuken, badkamer, wc's en slaapkamers  probeer ik altijd zo goed mogelijk schoon te houden (niet op vaste tijdstippen). Hubby doet 2x per week boodschappen.

Terug
Bovenaan