schoonmaakwoede ???????

Echt schoonmaakwoede heb ik niet, heb ik bij de andere twee ook niet gehad.Mijn moeder is de vorige keren een keer per week gekomen, om het huis van boven tot onder goed schoon te maken. Hoop dat ze dat nu weer wil doen. Want bij mij staat mijn hoofd er echt niet naar. Het bijhouden doe ik dan wel, maar voornamelijk dat wat anderen  zien. Stofzuigen moet ik elke dag, we hebben een hond en 7 katten lopen, dus moet echt elke dag gebeuren.

Ik ben gezegend met goede schoonmaakgenen  Ik heb nog net geen smetvrees, maar ik ben wel heeeeeeeeeeel erg netjes met mijn huis. Af en toe word ik gewoon moe van mezelf, en moet ik me echt dwingen om niks meer te doen.

Al zie ik maar een vingertje op deur of raam, dat MOET ik schoonmaken....

Omdat het nu allemaal toch wat zwaar begint te worden mag ik van mezelf alleen op maandag schoonmaken. Dan fiets ik het hele huis door, van boven naar beneden. Daar ben ik lekker net mee klaar. Verder doe ik natuurlijk bijv wel de was op andere dagen en de strijk.. Maar niet poetsen, kastjes uitsoppen, ramen lappen.. Anders kan je wel bezig blijven.

Mijn oudste zoontje is zes jaar, en dol op de zandbak. Dus stofzuigen doen we hier ook regelmatig...

Maar bij ons is nu alles op orde. Alles staat klaar, is schoon, en vanaf volgende week, mag wat mij betreft de baby wel komen!

Terug
Bovenaan