Schoonmoeder contact verbreken

Oh, dit klinkt inderdaad als een puinhoop. Begrijp ik goed dat jouw partner aan zijn ouders heeft proberen uit te leggen waarom jij boos bent? Dat kan hij natuurlijk nooit precies goed doen, want hij zal nooit precies kunnen verwoorden wat jij voelt en hij zal tussen jou en zijn ouders in komen te staan. Geen fijne plek. Het is niet handig als hij de boodschapper is tussen jou en zijn ouders. Hij zal moeten praten vanuit zichzelf. Hij is de boodschapper vanuit zijn gezin naar zijn ouders. 
Zorg dat jij en je partner even goed tot elkaar komen op een rustig moment. Jullie zijn moe, jij zit vol hormonen en jullie moeten wennen aan een nieuwe situatie en hij zit ergens tussen waar hij verdrietig om is. Soms zeg je dan dingen die je niet meent. Misschien dus wel dat hij meer aan de kant van zijn ouders staat, maar misschien jij dat je het contact met schoonmoeder wil verbreken terwijl je alleen wat ruimte nodig hebt en geen ongevraagd advies of horen dat jouw totaaruptuur wel mee valt. Praat even samen en vraag wat hij wil en geef aan wat jij nodig hebt. 
Sterkte 

Heeft iemand ervaring met hoe je dit aanpakt met bijvoorbeeld feestdagen?
Mijn partner heeft geen ruzie met zijn ouders maar een kerstdiner bij zijn ouders met ons samen zal er niet inzitten. Houdt dat in dat hij er alleen naartoe moet met onze zoon en dat ik hier alleen zit die avond?
En bijvoorbeeld familiegelegenheden, moet ik een stapje terug doen en hem met onze zoon laten gaan? Of moeten we als gezin gaan op een moment dat de andere familie weg is?
Het gaat gelukkig goed tussen mijn partner en mij maar we praten er beiden niet over. Ik ben nog steeds zo kwaad dat ik niet op een gesprek of hereniging zit te wachten. En hij is waarschijnlijk nog steeds erg verdrietig maar uit zich totaal niet.

Ik heb er geen ervaring mee en vjndt het zo heftig voor je. Als jij het niet erg vind lm hem alleen te gaan met je zoon en je man wilt graag heen zoh ik dat doen. Dan kan niemand jou ookt verwijten dat je hem heb weggehouden. Kan me voorstellen dat je het niet kan opbrengen om mee te gaan. Probeer wel echt te praten er over ookal vind je dat beide moeilijk. Ik geloof wcht in goede communicatie. Schakel anders iemand in waar jullie beiden mee kunnen praten.

Terug
Bovenaan