Schoonmoeder gist naar de naam en hoort mijn zoontje uit!

A

Anoniem

Guest
Wat moet ik hier nou mee?
Mijn schoonmoeder wil blijkbaar zo graag weten hoe onze dochter gaat heten en dus heeft ze gisteren al zitten gokken bij mijn man wat het gaat worden.
Uiteraard heeft hij niks gezegd, maar toch doorzeuren he!
Ach zei ze, dan vraag ik het wel aan Dean! ( ons zoontje van 2 jaar 3 mnd). Die kan inderdaad de naam heel goed uitspreken. Morgenmiddag gaat hij even naar zijn oma toe omdat ik naar de tandarts moet dus dikke kans dat ze dat ventje gaat uithoren.
Al weet ik niet of hij het precies gaat zeggen want hij zegt ook gewoon baby als we vragen; hoe heet je zusje.
Maar gewoon het idee dat ze persee wil weten hoe onze dochter gaat heten en onze voorpret hiermee bederft maakt mij al super pissig en ben ik in staat om een andere naam te verzinnen. Maar dan nog....wij willen deze naam heel graag maar ik baal er gewoon van dat zij weer roet in het eten gooit. Ze bemoeit zich namelijk maar al te graag met dingen die hier gebeuren, tot vervelens toe.
Wat zouden jullie doen?
Erop gokken dat Dean morgen de naam niet zegt ( kan dat jochie niks kwalijk nemen) of toch een andere naam uitzoeken? ( waar we niet uitkomen..)
Groetjes Monique

jeetje zeg wat een irritant mens
heb je haar al duidelijk gemaakt dat je de naam geheim wil houden?
dat is toch jullie goed recht
als ik jou was zou ik voor de zekerheid een andere oppas zoeken voor morgen

succes

liefs ilona

Hoi!
Ja, we hebben haar al gezegd dat we de naam voor ons willen houden totdat het kindje geboren is, maar ja....bord voor d'r kop denk ik. Ze wil natuurlijk graag een vinger in de pap hebben.
Een andere oppas is geen optie voor morgen. Dan moet ik haar opbellen dat het niet meer nodig is en dan hebben we de grootste trammelant...ik weet hoe ze is...plus dat het zo'n rottijd is dat ik geen andere keus heb..

heyhey.

ik zou t heel erg triest vinden als je schoonmoeder het echt aan die kleine van je gaat vragen.
inderdaad, je kan dean niks kwalijk nemen, en jonge kinderen snappen niet goed dat ze dat geheim moeten houden.
zooo zielig dat je schoonmoeder zich gaat verlagen om een klein kind uit te horen. bah!
het is jammer dat een andere oppas geen optie is. vond ik wel een goede toen ik dat las.

toch zou ik als ik jou was, mijn pret niet laten bederven en de naam gewoon aanhouden!
je ongeboren kindje zal de rest van ijn/ haar leven naar deze naam luisteren. jij dus ook. als je de naam gaat veranderen wordt het voor jou alleen maar moeilijker, je hebtimmers niet de naam gegeven die je wilde dat hij/zij kreeg.

misschien helpt een beetje dreigen tegen je schoonmoeder? ik weet niet wat de band tussen jou, je man en je schoonmoeder is. maar mijn mening is dat als je hem vandaag daarnaartoe brengt, je wel kan zeggen dat je het zielig zou vinden als ze dean echt zou uithoren voor die naam. en dat het voor jullie echt veel betekent en ze nog maar even moet wachten tot het geboren is. hoe moeilijk dat ook is!

nou, heel veel sterkte ermee en we horen wel hoe t is afgelopen.

liefs, do

Hi,

Wat een irritante streken, zeg! Beetje betrokkenheid en nieuwsgierigheid zijn Ok, maar dit gaat echt te ver! Dat zou je haar zo kunnen zeggen, maar ws dringt dat niet helemaal door. Je zou haar nu een andere naam kunnen vertellen dan de naam die het eigenlijk gaat worden (krijg je ms wel ruzie achteraf), of je zegt dat je er toch nog niet helemaal uit bent, en geeft haar 3 of 4 (of meer) namen waartussen jullie zogenaamd nog twijfelen (dan heeft ze ook nog niks aan die info).

Wij hebben indertijd wel de naam (en het geslacht) van ons kindje al verteld aan de dichte familie en vrienden, omdat we ook zelf hadden gezegd dat we wisten wat het werd en er verder ook geen moeite mee hadden dat die mensen het ook al wisten, maar dat moet natuurlijk jullie eigen vrije keuze zijn. Mss is het raadzaam om voortaan (een volgende keer, wie weet, hihi) te zeggen dat je het zelf ook nog niet weet (geslacht en/of naam), dit om teleurstellingen bij (schoon)ouders of andere dichte familie te vermijden.

Groetjes en veel sterkte,
Saskia

PS: ik ben  weer dubbel zo blij met mijn eigen (schoon)ouders als ik sommige verhalen hier lees! Tuurlijk komen ze ook wel es met goedbedoeld advies waar we niet altijd op zitten te wachten, maar dat kunnen we gelukkig goed bespreken op een volwassen manier.

Wat een draak van een mens! Tenminste, wat dit betreft...

Je zou ook kunnen zeggen: als je het echt zo ontzettend graag wilt weten en daarmee onze voorpret wilt bederven, heb ik liever dat wij zelf de naam nu vertellen dan dat je ons zoontje manipuleert.... We hebben liever niet dat je misbruik maakt van zo'n klein jongetje en op deze manier is het voor ons niet zo leuk, maar als het dan PER SE moet omdat jij anders doodongelukkig bent, dan mag je het nu wel weten. Zijn wij van het gezeur en gedram en alle spanning die dat veroorzaakt, af.

Als ze het dan alsnog wil weten, noem je een willekeurige naam (doe alsof je vernoemt als je dat niet van plan bent) of de echte naam. De stress die het gezeur nu oplevert, is ook niks waard.

Sterkte,
Lotje

Oh wat een triest mens zeg, die heeft buitengewoon weinig respect voor jullie als ik het zo lees. Kennelijk hebben jullie zelfs al verteld dat het een meisje wordt, hoeveel meer wil ze weten, heel triest. Ik zou denk ik heel erg boos worden want als ze hier zo mee omgaat zal ze geheid op andere vlakken jullie grenzen ook niet respecteren en daar kan ik zelf erg slecht tegen.
Misschien kun je er wel de les uit leren dat je je zoontje van 2,5 geen geheimen toe kunt vertrouwen want hem kun je het inderdaad niet aanrekenen dat hij z'n mond voorbij praat maar van je schoonmoeder zou je meer mogen verwachten.
Ik zou denk ik mijn man vragen het op te lossen en zijn moeder nog te bellen voordat je zoontje naar haar toe gaat.

Dankjulliewel allemaal voor de reacties! Helemaal top!
Vanmorgen heb ik steeds aan mijn zoontje gevraagd: hoe heet je zusje?
En elke keer zei ie alleen maar: baby! Haha dus mocht ze het straks vragen heeft ze weinig kans dat ie dan de naam verteld! Dat vind ik dan wel weer leuk!
Gelukkig was ik snel klaar bij mijn afspraak dus straks brengt ze hem weer thuis en voor de bevalling wordt er in ieder geval niet meer opgepast!  Daar maakt ze het tenslotte zelf naar. Normaal gesproken paste ze ook nooit op dus ze zal er niks aan missen. En als ze Dean dan ziet zijn mijn man en ik er altijd bij dus uithoren gaat ws niet meer lukken nu.
Gelukkig!!
Ja....het is me er eentje hoor....kan er een boek over schrijven
Dankjulliewel allemaal!
Liefs Monique

Terug
Bovenaan