Schoonmoeder: lief bedoeld maar..

Hoi,

Even geen vraag over de zwangerschap zelf, maar over schoonmoeders (altijd een dankbaar onderwerp). Afgelopen zondag waren we even bij mijn schoonouders en toen zei schoonma ineens 'ik heb een verrassing voor jullie'. Ze had op een rommelmarkt een box gekocht en een kinderstoel. Met die box zijn we eerlijk gezegd wel blij. Even een likje verf, nieuwe bodemplaat en klaar. Maar die stoel is helemaal kapot en bovendien foeilelijk. Schoonma zei dat ze hem wel wou opknappen, maar eerlijk gezegd willen ik dat liever niet. Vind het alleen zo lullig om dat te zeggen, want ze bedoelt het natuurlijk superlief. Heb sowieso liever niet dat ze dit soort spul voor ons gaat kopen, want ze heeft een heel andere smaak dan wij. Alles wat zij mooi vindt, vinden wij lelijk. Maar hoe leg je dat uit, zonder meteen superonaardig over te komen??!!
Hebben meer mensen 'last' van hun (schoon)mama's?
 
hoi maria!

nou niet van schoonmama's, maar bij mijn moeder is de beer helemaal los!
gelukkig heeft ze besloten dat het heeeeel handig is als die box en dt stoeltje bij haar staan voor als er wordt gelogeerd of opgepast. misschien is dat een subtiele oplossing. dat jullie al van alles op het oog hebben en verder NIKS nodig, maar dat ze zich vooral niet in moet houden wat betreft dingen voor bij haarzelf thuis.

ben je van t hele gedonder af ;)

succes!
ilse
 
Ik zou zeggen dat het heel lief is maar dat je nou net (of al heel lang)een andere stoel op het oog had. Dat is nou net een stoel met wieltjes of zo, in ieder geval met iets wat haar stoel niet heeft!

Misschien kan ze de stoel voor bij haar thuis gebruiken?
 
Ohhh zo herkenbaar. Mijn schoonmoeder idem dito, alleen dan op kledinggebied. Ze maakt allerlei kleertjes zelf voor onze kindjes en het meeste vind ik dus echt niet mooi. Ik bewaar ze dan wel, maar aantrekken ho maar. Maar goed, als je met die stoel zit, dat staat natuurlijk in de kamer. Ik denk dat je het in dit geval best eerlijk kan vertellen dat je de box wel leuk vindt, maar de stoel niet, dat risico heeft ze gelopen door iets te kopen zonder toestemming. En ik denk zelf ook persoonlijk dat ze dat niet zo erg vindt en wie weet houdt ze de stoel dan zelf zoals Ilse zegt, helemaal opgelost. Succes.
 
Haha, jullie kennen mijn schoonmoeder niet... die zegt rustig (Andrea') "o dan zet ik er toch wieltjes onder!"
Maar jullie hebben groot gelijk hoor, en ik had al iets gezegd in de trant van 'goh misschien ook wel handig om het hier te hebben, voor als we hier es mee-eten'. Maar mijn schoonmoeder is best lief maar ook (eerlijk waar) oliedom. Dus subtiele of zelfs duidelijke hints komen nooit aan.
Maar goed, zo houden we het spannend!
 
OOOOOOOOH! Zo herkenbaar!
Alleen bij ons wil ze dus alles wel nieuw geven en dan SAMEN winkelen. Heel leuk, lief geen probleem, maar nu hebben andere mensen geen kans om iets te geven want dat hebben we al van haar. Of een tegoedbon voor nieuwe gordijnen ofzo.
En dan die goedbedoelde tips en opmerkingen: 'Leuke lamp, je moet alleen de snoer nog strakhangen, dadelijk hangt 'ie zich nog op'.
'Niet de kleine in 't waterbed vorden, he, dan stikt 'ie'.
'Wat nou als 'ie gehandicapt is'.

Da's ook fijn, he!!!! Heerlijk om me even zo te kunnen laten gaan!
Succes en liefs
 
Terug
Bovenaan